Dit weten veel mensen niet: rondje in de baan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:11

Jura schreef:
Tja jij zegt dat het gebeurt, ik heb het zelf nog niet ervaren, lijkt me niet normaal als emoties sterker zijn dan de professionaliteit bij de jury.


En daarom moeten jury's dus professioneler worden en dat maakt een verbetering van de opleiding wel noodzakelijk denk ik. Als er betere jury's moeten komen, dan zal de cursus daarop afgestemd moeten worden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:17

De jury moet gewoon het reglement hanteren zoals het is en daar niet creatief naar eigen inzicht mee omgaan. Soepel verloop van de wedstrijd lukt ook door de starts met voldoende tussentijd te plannen, oftewel door de 60 seconden voorbereidingstijd mee te nemen bij elke combinatie plus nog wat tijd voor het wisselen. Op die manier kunnen de tijden goed gevolgd worden.
Dit topic begon over de regel mbt het verkennen van de baan, hoe luidt dat artikel precies??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:29

Fitzroy schreef:
Als aanvulling voor indoors:
3.
Vanaf de M1 is het verkennen van de ring bij outdoorwedstrijden niet toegestaan op een andere wijze dan door het rijden langs de buitenzijde van de ring.
Tijdens indoorwedstrijden is het verkennen van de ring voor alle klassen toegestaan zoals in art. 106.1 is aangegeven.

Dank, dat wilde ik dus even zeker weten. Op een of andere manier lukt het hier altijd om de reglementen te ontkrachten of anders uit te leggen, zie alle discussies daarover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:59

fabienne schreef:
Die buitenzijde is wel alleen outdoor he Lov!


Ja klopt, dat staat er toch. Volgens dit reglement mag je op een outdoor de ring niet verkennen als die zodanig geplaatst is dat het niet mogelijk is om er omheen te rijden. Hier ligt wel een taak voor een vereniging om de ringen zo te leggen dat het altijd mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:15

De jury heeft ook weer als 'taak' om samen met de organiserende vereniging te zorgen dat de omstandigheden voor iedereen gelijk zijn. Een jury kan dus moeilijk tijdens een rubriek de regels gaan overtreden of ineens juist gaan toepassen. Als jij toevallig dat kijkerige paard hebt, dan heb je dus gewoon pech en niks anders. Neemt niet weg dat de jury het reglement hoort toe te passen zoals het is en dat de vereniging moet zorgen dat dat dus ook gewoon kan door de planning slimmer in elkaar te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:24

Wanneer je geselecteerd bent voor een kampioenschap kun je alleen afzeggen met een dierenartsverklaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:09

Fitzroy, we weten allemaal waar het over gaat, dat heeft namelijk uit-ge-breid hier op het forum gestaan.
Er wordt in de wereld wel meer met 2 maten gemeten, in de dressuurwereld net zo goed, het is alleen heel jammer als een jury dat op een wedstrijd doet, zulks zou verboden moeten worden en moeten leiden tot onmiddellijk ontslag van de jury. Maar dan moet je het wel kunnen bewijzen en aangezien dat meestal niet lukt, rest een klacht. Als dit de manier is om sport te bedrijven, dan ga ik liever dammen.
Volgens mij zijn we er intussen wel uit wanneer er wel en wanneer er niet een rondje in de ring gereden mag worden voorafgaand aan de proef.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers