Dit weten veel mensen niet: rondje in de baan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:00

fabienne schreef:
Als de jury het protocol heeft afgesloten op het moment dat de vorige combinatie bij A de ring verlaat (de laatste 4 cijfers kunnen ze afwerken tijdens het in vrije stap de rijbaan verlaten).....kan de jury besluiten dat de volgende combinatie meteen kan starten! Zeker op overvolle wedstrijden waar een vlotte afhandeling gewenst is om op schema te blijven kan dit voorkomen en is aldus gewoon reglementair!!!!!!

Dat vind ik niet meer dan logisch, maar toch... heb je recht op wat tijd, zolang je maar binnen een minuut na het signaal start:

Artikel 109 - Uitvoering van de Proeven:
lid 4: Beginsignaal

Nadat de (voorzitter van de) jury het (bel)signaal om te starten heeft gegeven, dient de deelnemer de ring binnen te komen bij A.

De deelnemer die meer dan 60 seconden verbruikt, nadat het (bel)signaal is gegeven, wordt uitgesloten.
---------
Ik zou het erg verkeerd vinden als een jury je die tijd niet gunt. Als ze je dan omlaag zouden punten dan kennen ze duidelijk de regel niet en is dat totaal niet fair!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:41

Pava schreef:
Maar als mij starttijd om die reden ineens een half uur of langer uitloopt, dan ga ik ook niet lopen loeien als ik er al op zit....

Jij niet, maar velen wel!

Ik denk dat een vereniging gewoon bij het aanmelden en betalen van het startgeld moet vragen of het mogelijk is om gelijk te starten, of ze dit direct na het losrijden kunnen doorgeven aan de ringmeester, die maakt het wel bekend aan de jury.

Op zo'n manier kunnen ruiters die het niet nodig hebben gelijk starten en anderen gebruik maken van hun minuut.
Dan zal het niet uitlopen, er moet immers met het programma al rekening mee worden gehouden, het kan alleen wat inlopen als er ruiters zijn die het niet nodig hebben.

Ik vind ook dat je best wel een stapje in de richting van de vereniging kan doen als ze uitlopen en ze vragen het vriendelijk. Maar ik vind dat het een vrijblijvende vraag is. Als je paard echt niet zonder dat ene rondje kan, dan moeten ze je dat gewoon gunnen! OF... bekend maken bij het inschrijven!!!! Dan zal je op zoek moeten naar een andere wedstrijd en zal je daar al niet eens gaan starten!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:41

fabienne schreef:
Bij de 'oude KNF' verenigingen hier in de streek sturen ze dan een vette rekening achterna van inschrijfgeld verdubbeld met boete; misschien wordt het tijd dat alle verenigingen dit gaan doen. Dan leren de ruiters misschien wat selectiever zich op te geven en netjes op de wedstrijden te verschijnen, kan er wat zekerder gepland worden en is iedereen tevreden!

Helemaal mee eens!
Afmelden hoort gewoon.
Ik vind dat als je jezelf afmeldt dat je gewoon startgeld moet betalen. Behalve als je een verklaring hebt van dierenarts of huisarts. Dat is overmacht.
Kom je niet en laat je niets van je horen, stuur maar een gepeperde rekening.

Ben zelf ook van mening dat iedereen zich voor de wedstrijd even moet melden. Dan zie je wie er wel of niet zijn en niet eerst starten en dan pas betalen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers