Dit weten veel mensen niet: rondje in de baan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 08:55

Uiteraard weet ik dat als jurylid, maar als ik zelf start en er zijn juryleden die dit niet willen, ga ik niet de kat op het spek binden.
Ik weet zeker dat als jij dit als enige gaat proberen dit vrijwel zeker ten koste van je punten gaat.
Ik zou het dus niet aanraden ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.



Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 10:35

Tja, er gebeurt wel meer in dressuurwereld wat niet professioneel te noemen is ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:26

Laatst was ik op een wedstrijd waar zelfs dat rondje niet toegestaan was. We moesten wachten bij de deur van de bak totdat de jury het teken aan de ringmeester had gegeven. Dan moest je dmv een halve volte binnenkomen bij A.
Erg fijn voor de kijkerige paarden... niet dus!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:32

Jura schreef:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet eerlijk zou zijn als de jury je daardoor meteen lagere punten geeft. Een argument als: er gebeurt zoveel in de paardenwereld wat niet professioneel te noemen is, vind ik nergens op slaan. Daar kun je alles wel mee afschepen.


Hoor je mij zeggen dat het eerlijk is? Natuurlijk is het niet eerlijk maar het gebeurt gewoon.
Jurysport he, wake up, that's life! Dan moet je gaan springen, dat is veel eerlijker.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:38

Iedereen doet maar wat ie niet laten kan, ik heb het de laatste keer niet op de spits gedreven en kwam met een winstpunt thuis. Ik weet wel bijna 100 % zeker dat ik die niet had gekregen als ik daar uitgebreid die 60 seconden genomen had, daar was het de jury niet naar.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 29-10-02 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:12

Uhm, dan zal ik jullie even vertellen hoe het ging bij ons:
de voorzitter van de vereniging kwam bij het losrijden aan alle Z-ruiters vertellen dat ze geacht werden te wachten bij de deur op het teken van de ringmeester, dan binnen een halve volte te rijden en direkt bij A binnenkomen.
Ik heb idd gespeeld met de gedachte om hier niet aan te voldoen omdat ik het een volstrekt belachelijke gang van zaken vond. Temeer omdat de andere combinatie dus al de bak uit was en de jury het protocol aan het natellen/afronden was.
Misschien laf van mij, maar gelukkig kent Fitz die bak daar dus vond ik het niet nodig de zaak op de spits te drijven.
Iedereen heeft zich braaf aan de jury's opdracht gehouden en daardoor had een Lichte Tour amazone ook haar proef verprutst.
Maar ook zij dacht dat dit nog beter was dan de jury tegen zich in het harnas jagen.
Als het zo expliciet verteld wordt tijdens het losrijden, dan denk ik dat je je idd niet erg geliefd maakt door op zo'n moment de jury even op artikel 109 te wijzen.
En niemand van de aanwezige Z-ruiters deed dit dan ook. Ik had er zelf ook geen zin in, hoewel ik het volstrekt niet met de jury eens was.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:26

Artikel 106.1 Het verkennen van de ring is de eerste deelnemer-voor zover althans de klassen B en L betreft- toegestaan vanaf ten hoogste 3 minuten voor het begin van de betreffende rubriek; de daaropvolgende deelnemers mogen in het tijdbestek liggend tussen het moment dat de voorgaande combinatie de ring heeft verlaten en het moment waarop het protocol van die combinatie wordt afgesloten, de ring verkennen.

Als aanvulling voor indoors:
3. Vanaf de M1 is het verkennen van de ring bij outdoorwedstrijden niet toegestaan op een andere wijze dan door het rijden langs de buitenzijde van de ring. Tijdens indoorwedstrijden is het verkennen van de ring voor alle klassen toegestaan zoals in art. 106.1 is aangegeven.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:07

Jura, zou jij je onenigheid met mij misschien per PB uit willen vechten en als Moderator niet heel Bokt daar mee willen vermoeien?
Het siert je als moderator niet dit soort hatelijke opmerkingen te maken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:14

Ik kende die jury ook niet maar als jullie GOED lezen, kun je zien hoe het gegaan is in mijn situatie.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:14

Zo uit mijn hoofd weet ik het niet. Ik weet alleen dat er in het wedstrijdreglement staat dat je ten allen tijde startgeld verschuldigd bent, dus zelfs al heb je DA of huisartsverklaringen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:03

Sorry, ik vind het niet echt inhoudelijk als je hier prive-dingen bij gaat halen waar jij bij geweest bent. Dat doet in dit topic totaal niet ter zake en is puur op de man (in dit geval vrouw ;D) spelen.

Ik geef hier alleen mijn mening en dat doe ik zonder mensen daar persoonlijk in te betrekken.

Het ging hier om het rondje in de bak en daar heb ik mijn ervaringen over verteld, that's it. Wat een kür op muziek daar mee te maken heeft , is mij niet echt duidelijk.

Verder svp via PB, dit is ook niet echt professioneel, moderator.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers