Hoe ziet jullie dag vóór de wedstrijd eruit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Hoe ziet jullie dag vóór de wedstrijd eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 20:30

Zie Titiel.....

Mijn dag ziet er zo uit.

Ik ga eerst een buitenritje maken, lekker ontspannend, maar wel alle gangen rijden.
Daarna ga ik haar staart en benen wassen en haar kapsel knippen. In haar staart spuit ik een anti-klit middel en dan maak ik er een vlecht in. Daarna ga ik haar stal helemaal uitmesten en een hele baal stro erin. Lekker schoon. Dan krijgt ze een dek om. En dan mag ze lekker uitrusten.

En het hoofdstel en zadel schoonmaken. Alle spullen in de vrachtwagen neerzetten.

Ik ben benieuwd wat jullie doen, gaan jullie nog uitgebreid trainen of maken jullie een buitenritje. Wassen jullie je hele paard of alleen z`n staart en/of manen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:36

mijn dagje ziet er ook zo uit..

Ik oefen eerst nog even het proefje 1x en dan a ik naar buiten!>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:59

Ik heb de dag van te voren les. dan gaat t paardje op stal. 's middags wassen, event. manen trekken, staart goed uitkammen en ook wassen. knotjes erin. anti-klit in de staart en opstal!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:30

ik rijd dan gewoon vrij. lekker losrijden, even wat oefeningetjes en klaar. dan invlechten, equishine in de staart goed poetsen en het paard is klaar. dan spullen in de trailer en thuis spullen pakken.

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:27

ik heb dan de dag van te voren les, onderandere de proef doornemen, paardje op stal, eventueel manen trekken, dan wassen (helemaal) dat heb je met wit..., insprayen met antiklit, knotjes maken, staart invlechten, en dan het zadel en hoofdstel poetsen, klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:36

Een dag voor de wedstrijd rij ik vrij eenvoudig. Gewoon een beetje gymnasticeren dus. Ik neem geen moeilijke oefeningen mee zodat ik zeker weet dat mijn paard de volgende dag lekker in zijn vel zit en geen spierpijn zou kunnen hebben. Soms rijd ik de proef wel eens door zodat ik weet hoe ik moet rijden maar dat doen we meestal maar zo ongeveer.
Leer poetsen en schoonmaken doe ik nooit want dat doe ik praktisch iedere dag. Ook een extra poetsbeurt is niet nodig. Wel zit ik vaak een dag van te voren de vlechten er in en die naai ik dus die blijven zeker wel een week zitten Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:04

Twee dagen voor de wedstrijd heeft hij vrij. De dag voor de wedstijd rij ik hem kort en maak hem alleen goed voor het been en scherp, verder niets,los is hij dan vanzelf.
Dan vraag ik aan mensen op stal of zijn staart echt gewassen moet worden,het antwoord is meestal ja, dus dat doe ik dan maar even, equishine erin (goed opassen want daar heeft hij zo'n hekel aan dat hij evt kan slaan, niet gericht op mij, maar ik sta wel akelig dichtbij. Ik doe zijn staart al zo ver mogelijk van zijn lijf af, maar elk druppetje wat per ongeluk op zijn benen komt is feest, staart wassen is geen prbleem Verward )
Dat was mijn programma van de dag ervoor.
Vlechen en voetjes wassen, doekje over het zadel, shabrak verwisselen, doe ik allemaal op de dag zelf.
Hij haalt zijn vlechten er sneller uit, dan ik ze erin kan doen, dus dat is het laatste wat ik doe, en dan hup de trailer in en aan 2 kanten vast, dan zitten ze nog als ik aankom. Ook als ik met touwtjes vlecht krijg ik hetzelfde resultaat.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:07

Ik doe eerst de stallen uitmesten enz... daarna haal ik hem uit de wei poets ik hem ff snel Lachen daarna rijden gewoon ff alles losmaken verder geen dingen meer oefenen... Na het rijden stap ik hem ff uit op het erf of op het landpad.. Daarna ga ik hem wassen dus staart,benen, en als het mooi en warm weer is helemaal... Daarna lekker ff een fleece deken op zodat ik lekker warm wordt en dan ga ik zijn manen invlechten.. (doe ik ook vaak nog voor de wedstrijd dus op de dag zelf en vaak wassen enz ook want ben altijd heel snel klaar doe ong met wassen invlechten enz een uurtje.. Lachen en omdat ik nu in de M start hoef ik vaak pas in de middag te starten dus..) Dan ff kijken of het zadel, hoofdstel enz schoon is en zoniet ff poetsen... Alles in de auto enz doe ik altijd gewoon op de dag zelf..

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:31

heyy

buitenritje maken, of gewoon rustig dressuren dat ie geen spierpijn krijgt, dan zo laat mogelijk van de wei halen en vlechten, alle spullen klaarleggen en slape....Vandaag is ook de dag voorde wedstrijd dus bokken hoort er ook bij hihihihi.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:11

Precies hetzelfde als ik elke zaterdag doe;
Les alleen na de les nog 1 keer poetsen en in de zomer voeten wassen of als ze echt heel vies en nog een borstel over hem heen halen.
Vrijdag doe ik het tuig want ik rij er niet lekker me als het net is schoongemaakt.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:48

de dag voor de wedstrijd ziet er zo uit:

longeren met bijzet , en dan vooral werken aan ontspanning. daarna uitgebreid poetsen en dek op, manen trekken, vlechten, knotten, staartuitpluizen en anti-klit erin losse vlecht maken ( die haal ik er op de dag van de wedstrijd weer uit ) thuis m'n spullen klaarleggen

een paar dagen voor de wedstrijd heb ik m'n zadel + hoofdstel gepoetst

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:31

Mijn 'dag voor de wedstrijd'. Sochtends gaat t paardje lekker met de groep in de wei. Overdag rijd ik meestal een beetje dressuur, gewoon licht loswerken, evt. proefje nog 1 x oefenen. Vaak stap ik dan uit dmv een 'rondje weiteman', gewoon eenb stuk rond de boerderij over de zandpaden en langs de weg. Ik vlecht savonds altijd in, dus vlechten/ knippen/ scheren/ wassen.