Hoe vaak per week trainen jullie met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak rijd je per week, als wedstrijdruiter, je paard?

1-3 keer
3 (3%)
4 keer
25 (32%)
5 keer
26 (33%)
6 keer
22 (28%)
7 keer
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 78


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Hoe vaak per week trainen jullie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 21:58

Omdat ik met Max nu toch wel aardig serieus bezig ben, en hij volgens m'n instructiemiep en een man bij ons op stal die jurylid is dressuurmatig netjes begint te lopen, wil ik wel eens weten hoe jullie dat nou allemaal doen. Hoe vaak heb je concours? Ik zal in t nieuwe jaar zo'n 1 x per maand op concours gaan. Hoe vaak train je? Hoe intensief? Hoeveel geef je je paard vrij? Hoe vaak spring je met je paard als je dat ook op concours doet? Kortom: Hoe train jij je wedstrijdpaard.
Vertel! Haha!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:41

ik rijd gewoon elke dag gewoon dressuur ongeveer een uur en daarnaast gaat ze nog op de wei. verder spring ik alleen in de les en af en toe ook allleen. ik ga denk ik in de maand ongeveer 3 x op concour.
ik longeer 1 x per week en als ik een vrije dag geef gaat ze een paar uur op de wei. verder train ik elke dag aardig intensief de ene dag wat meer dan de ander.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:35

Ik als (bijna) endurance amazone rijd Salty iig 5 keer per week en longeer haar ook wel eens. Ik heb wel erg veel afwisseling in de training. Dan weer western in de bak, dan weer een rustig buitenritje en soms echte conditietraining....
Het trainen van een endurance paard is natuurlijk wel erg anders dan een springpaard, maar ik raad je aan er veel afwisseling in te houden. Ook met longeren kun je je paard trainen en ook tijdens een buitenritje gaat dressuur prima! Bovendien kan je paard dan al aan allerlei vreemde dingen wennen.

Mirjam

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:25

Ik met mijn net aangereden pony stap er bijna dagelijks op. na 10 minuten stap ik weer af. bij hem is dagelijks doen belangrijker dan hoe lang je er op zit. Dus dagelijks kort bezig en verder veel in de paddock met een vriendje.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:00

Ik train 6 a 7 keer per week en heb gemiddeld eens per 2 weken een wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:33

Vier dagen per week (met begeleiding/les), 1 dag buitenrit, 1 dag vrij (is wei, paddock, los idioot doen in de bak of vrij springen) en 1 dag longeren.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:38

Omdat Pablo een tijd in de lappenmand heeft gezeten en niet zo snel spiermassa aanmaakt heeft hij een anabole spuit gekregen. Daarom moet ik veel rijden. Eerst moet ik longeren tot hij ook in de galop zijn rug zo goed mogelijk loslaat. Dan moet ik rijden en liefst diep en rond om zo zijn rugspieren optimaal te trainen. Dit moet ik zo veel mogelijk doen omdat volgens Pablo zijn fysio een dag niets doen weer spierpijn kan opleveren. Om het niet te saai te maken voor Pablo ga ik naar de verenigingsles en heb ik ook prive les ergens anders. Ook probeer ik met balkjes te werken.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:29

Ik rijd max 5 keer in de week soms 4 keer. ongeveer 1 keer ind e maand soms 2 keer per maand ga ik op wedstrijd.
Ik rijd 2 keer dressuur voor mezelf en dan 1 keer priveles.
Soms pak ik de verenigingsles erbij en 1 keer per week naar buiten.
soms 2 keer of ik longeer of ik rijd maar 4 keer.
De dagen dat ik niet train komt ie er wel uit hoor naast de dagelijkse weidegang gooi ik 'm dan 's avonds nog weer los

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 21:42

bedankt voor de reacties! (nieuwe zijn natuurlijk ook nog welkom he)
Ik zie dat er toch best veel mensen 4-5 keer per week rijden, ik rij zelf 6 x per week. Ik heb van de winter een beetje een problemo omdat ik van mn ouders niet in het donker zo over het platteland mag fietsen. max rijd ik dan denk ik zaterdag, zondag, 1 x door de week overdag, en 1 of 2 keer savonds (als mn vader me brengt naar stal wil de boer me wel naar huis brengen).

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:10

ik rij (meestal) 7 dagen per week,maar vooral buitenrijden.
meestal 3 dagen dressuur,1 springen en de rest buitenrijden.
ik hou niet zo van alleen maar trainen.....

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:09

Hai Hai!!! Ik train vaak 5 a 6 keer in de week. Maar meestal zit er nog een wedstrijd bij dus word het al 5 keer omdat mijn pony dan meestal even een dagje rust krijgt of ik een buitenritje maak.

Groetjes Hester!!! Party!!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 18:03

Ik rijd meestal 4 a 5 keer in de week.
Waarvan 1 of 2 keer een buitenrit de rest van de week doe ik dresuur of springen.
Ik rijd meestal 1 keer per maand een dresuurwedsrijd.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:00

Ik rijd meestal 6 á 5 keer in de week.
En ik heb 1 keer in de maand een wedstrijd

Op dinsdag (en soms woensdag) heeft ze vrij, op zondag en donderdag heb ik dressuurles. Maandag thuis dressuur trainen, vrijdag een buitenrit en zaterdag springen. (let niet op de volgorde)

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:28

Ik rij ongeveer 4/5 keer per week echt dressuur.
1 dag heeft Gras helemaal vrij, en komt hij alleen maar buiten. 1 dag wordt hij gelongeerd, en dan soms (afhankelijk van of ik 4 of 5 keer dressuur rijd natuurlijk Knipoog ) maken we een buitenrit of springen we een keer.

Ik start (normaal gesproken) 1 keer per maand ongeveer, dus niet echt vaak.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:02

Normaal gesproken zo'n 4 keer per week rijden, waarvan 1 keer per week een half uur prive-les. De overige dagen met touwtjes longeren of wandelen of 'ns een hindernisje neerzetten, vrij/los etc.