Kind Slaan op wedstrijd????!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Kind Slaan op wedstrijd????!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 11:36

Ja, jullie geloven het niet, maar dit gebeurd!! ik was vorige week 5 oktober op een wedstrijd in doorn. Daar was en meisje aan het losrijden met haar pony (denk een jaar of 10), leuke pony, liep was met z'n hoofd omhoog, maargoed ik zeg altijd maar, als je maar lol heeft, Nou dat had zij echt niet!!!

Haar moeder liep erbij, en probeerde met schoopen en trekken die pony aan de teugel te krijgen terwijl ze ernaast liep!! Ik zei al tegen een vriendin van mij, o kijk daar heb je die muts van de ....... ruiters..

Nou we liepen nog geen 5 meter verder, en dat kind krijgt me toch een hengst voor d'r kop!! Echt niet normaal Ze zat echt te shakken op die pony, zo zielig!!!

Mijn zusje zag het ook, en die stond d'r ogen uit d'r kop te kijken, echt walgelijk Misselijk

Een half uur later zag ik een meisje tussen de trailers eraf vallen en d'r pony ging ervandoor, en ja hoor het was van dezelfde mensen, toen ze hem weer hadden (nadat hij in de dressuurringen was gesprongen en ze de beugelriemen onder de graszondes vandaan hadden geplukt Haha! ), ging haar zus erop en schopte de pony even over het hele terrein. Toen ze dachten dat hij weer mak genoeg was, mocht het andere meisje er weer op!! ...

Maargoed wat ik even van jullie wil weten is, hoe zouden jullie hierop reageren?? Ik heb verder niks gedaan, maar stond op het punt naar het bestuur te stappen, want ik vond het zo achterlijk hoe ze met die pony, en ook met dat meisje (notabene eigen dochter) omgingen!!!
echt om te Misselijk
Ik hoor het wel!!!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:41

Ik ken nog wel iemand die dat deed..

Die sloeg haar dochter met een zweep.. En dan kwaad worden als ik niets doe teweijl ze een grote bek kreeg van een vent die toevallig voorbij fietste.. Van mij part had hij haar een enorme klap voor d'r bek mogen geven.. Wat een takkewijf!

Ik had die moeder een mep verkocht, is ze helemaal belazerd!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Kind Slaan op wedstrijd????!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:09

youngster schreef:
Ik heb verder niks gedaan, maar stond op het punt naar het bestuur te stappen


Waarom heb je dat niet gedaan dan? Verward

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:12

Een kind op die manier slaan is echt niet normaal. Het is makkelijk om te zeggen als ik er geweest was dan had ik dat of dat gedaan. Maar ik zou de moeder er wel op aanspreken. Naast de schrik en de pijn voor dat meisje moet vooral de venedering heel groot zijn als je zoiets gebeurd. Arme meid.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 12:27

Nou ik kan het alsnog doen, ik rij namelijk bij die club waar het georganiseerd werd, maar opdat moment zeiden andere ook, van nou doe maar niet!! ja dan ga ik niet heel eigenwijs roepen jawel dat ga ik wel doen!! Achteraf had ik dat best kunnen doen natuurlijk, maar zou het zin hebben als ik alsnog een klacht zou indienen ofzo?? Heb ook twee ooggetuigen die ik persoonlijk ken!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:30

youngster schreef:
Nou ik kan het alsnog doen, ik rij namelijk bij die club waar het georganiseerd werd, maar opdat moment zeiden andere ook, van nou doe maar niet!! ja dan ga ik niet heel eigenwijs roepen jawel dat ga ik wel doen!! Achteraf had ik dat best kunnen doen natuurlijk, maar zou het zin hebben als ik alsnog een klacht zou indienen ofzo?? Heb ook twee ooggetuigen die ik persoonlijk ken!!

zijn dat dezelfde mensen die ook kijken en niets doen als ze zien dat iemand op straat in de problemen komt?
Ik zou er zelf altijd iets van gezegd hebben, dit kan echt niet hoor. Het gaat hier om een hobby, dat kind krijgt straks een hekel aan haar hobby.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:33

Je hoeft niet perse een klacht in te dienen, je zou er ook informeel melding van kunnen maken, weet niet hoe goed je contacten zijn met het bestuur? In de trant van zoals je het hier ook meldt, niet gelijk officieel. Dan gaat het balletje nog niet gelijk rollen, maar dan zijn er wel meer mensen op de hoogte en wordt ze er een eventuele volgende keer misschien direct door het bestuur op aangesproken.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:53

Ik zou een officiele klacht bij het wedstrijdbestuur indienen. Zo'n iemand behoord berispt te worden via de tuchtraad van de KNHS. Op zo manier wordt iemand op gewezen dat dit gedracht niet getolleerd dient te wordne op een wedstrijd en als waarschuwing voor de anderen die weer Paard en Sport lezen. En pony zo te behandelen op wedstrijd geeft aan dat het thuis al niet veel beter gaat en is in mijn ogen dierenmishandeling. Om zo met je kind om te gaan is al helemaal van de zotte!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:38

Nou ik ken het omgekeerde , van een verwend nest dat der eigen moeder sloeg in zulke situaties. (pony liep ni lekker, scheld, scheld, klap tegen de moeder, das ook ni normaal hoor)

Maar goed, tis jammer dat er zulke situaties bestaan, ik geloof nooit dat we dat meisje nog terug zien in de paardensport...
Arme meid, en je doet er helemaal niets tegen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 14:10

Ik denk wel dat ik er melding van ga maken bij het bestuur, dan kunnen zij het doorgeven naar de federatie, en dan kunnen die het in de gaten houden bij volgende wedstrijden. Namen weet ik, dus als het zou moeten kan ik die ook nog doorgeven.
Ik heb ook al meer klachten gehoord over de moeder van het meisje! Mijn moeder heeft ook al eens gezien dat ze de pony van dochterlief zo hard in z'n pony stond te trekken en te rukken dat mijn moeder zich verbaasde dat die pony zijn mond niet helemaal uitscheurde!! Zulke verhalen.. Volgens mij is die vrouw ook verder wel bekent bij de kring, dus ga er zeker melding van maken!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:14

Ik denk dat je daar verstandig aan doet om het te doen. Zo kan zo iemand eens gestopt worden. DARE TO CARE !!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 14:16

Ja ze kunnen mij verder toch niks maken, ook al vermeld ik mijn naam!! Ze weten toch niet wie ik ben!! en het zou me ook een rotzorg zijn ook, dat mens is gewoon niet goed wijs!!! echt walgelijk..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:46

Eleonoor schreef:
DARE TO CARE !!!


Goede slogan voor de postbus reclame! moet je opsturen Eleonoor! Kun je misschien wel geld mee verdienen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:49

Ach, je komt het bij alle sporten tegen. Ik schaatste vroeger veel. 1 van die meiden waar ik wel eens tegen reed deed ook aan shorttrack (heeft nog in jong oranje gezeten). Leuk natuurlijk, maar haar vader kwam altijd scheldend de dameskleedkamer in hoe slecht z'n dochter wel niet gereden had, enz enz. Daar werd ook nooit wat van gezegd. Maar zo zou ik niet willen sporten.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:17

nou ik was op een wedstrijd bij de eenhorn

en daar stond een kind ook haar pony aftebeulen

iemand zei er wat van...en wat denk je wat het antwoord was?!

''ik mag zelf weten wat ik met mijn pony doe''

uit de mond van een klein meisje van mischien 10 jaar !!!!

niet normaal

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:39

Dare to Care komt van onze veiligheids campagne op werk. Het is om mensen te stimuleren om op elkaar te letten zodat we veiliger werken. MAar die kreet kan ook voor dit soort dingen worden gebruikt, al is die wel in engels.

Schelden mag, slaan niet!!! Al is veel schelden ook een psychische mishandeling....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:41

Wij hebben een keer iets ergs mee gemaakt. Echt ontzettend erg.
Was in Heeze, we hadden concours in het winterseizoen. We waren met gezamelijk vervoer van de ponyclub en ik was net geweest, het was een uur of 9 's avonds. We zette Robin op de wagen en ondertussen horen we allemaal geschreeuw enzo. Nou we kijken om, loopt er een man een pony te slaan met een stok op het HOOFD omdat de pony de trailer niet op wilde. Nou ik zweer het je, hij sloeg niet zachtjes. Je kunt dus wel begrijpen dat bij ons de tranen in de ogen schoten. 1 van de ouders is er naartoe gelopen en heeft gevraagt waar hij mee bezig was. Wij moesten ons er niet mee bemoeien hij wist genoeg van paarden af en dat rotbeest wilde niet de trailer op. Ik ben samen met een jong meisje van 10 weggerend, omdat ze heel hard stond te janken van de schrik. Echt verschrikkelijk was dat!!!!
Wel anders want het gaat om een pony en neit om een kind.
Dat een kind geslagen word heb iknog nooit mee gemaakt maar dat is ook ontzettend asociaal!! Ouders die onder het rijden de hele tijd zitten te zeggen "hup rijden nou" enz, terwijl je aan t losrijden bent vind ik wel irritant. Ben blij dat mijn ouders neit zo zijn. Haha!

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:41

nou zo is mijn zus ook die slaat je ook zomaar..
afgelopen zaterdag hadden wij allebij wedstrijd op het zelfde terrein
maar zij had haar wedstrijd kleren vergeten bij iemand anders en had ze dus geen wedstrijd kleren ze vroeg of ze toen mijn witte rijbroek mocht lenen en ik zij nee omdat ze die vorige keer helemaal vies had gemaakt op wedstrijd maar dat ze wel een andere rijbroke mocht lenen mijn beage b.v. maar dat wou ze niet en ze zij ik pak hem gewoon en ze graaide in alle tassen die in de trailer lagen totdat ze hem had en toen ging ze er vandoor..
ik wou hem terrug gaan halen en toen begon ze mijn vollaan te slaan!!
wat hebben sommige mensen toch heej?
en als een pony iets niet doet wat zij wil begint ze ook gemwoon vollaan te slaan behalve op de manege:S raar he

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:43

nou zo is mijn zus ook die slaat je ook zomaar..
afgelopen zaterdag hadden wij allebij wedstrijd op het zelfde terrein
maar zij had haar wedstrijd kleren vergeten bij iemand anders en had ze dus geen wedstrijd kleren ze vroeg of ze toen mijn witte rijbroek mocht lenen en ik zij nee omdat ze die vorige keer helemaal vies had gemaakt op wedstrijd maar dat ze wel een andere rijbroke mocht lenen mijn beage b.v. maar dat wou ze niet en ze zij ik pak hem gewoon en ze graaide in alle tassen die in de trailer lagen totdat ze hem had en toen ging ze er vandoor..
ik wou hem terrug gaan halen en toen begon ze mijn vollaan te slaan!!
wat hebben sommige mensen toch heej?
en als een pony iets niet doet wat zij wil begint ze ook gemwoon vollaan te slaan behalve op de manege:S raar he

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 20:19

Dat noem ik nou niet wijs!! Sorry hoor, maar je laat je toch niet slaan???!! of ben ik nou gek...??
Maar ik heb een e-mail gestuurd naar de knhs, waar ik terecht kon voor een klacht..heb verder nog niks ontvangen, maar ik ga het ook nog bij de club mededelen, en ook bij de club van mijn zusje (mijn moeder doet daar het wedstrijdseccretariaat) zodat ze als ze ze tegen komen op wedstrijd er een oogje in het zeil kan worden gehouden wat ze allemaal uitvreet (niet omdat ik er express wil pakken ofzo, maar zulk gedraag hoort gewoon niet thuis op wedstrijden)
Ik hoop dat jullie het met mijn handelings wijze eens zijn..
groetjes

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:00

germie schreef:
Ach, je komt het bij alle sporten tegen. Ik schaatste vroeger veel. 1 van die meiden waar ik wel eens tegen reed deed ook aan shorttrack (heeft nog in jong oranje gezeten). Leuk natuurlijk, maar haar vader kwam altijd scheldend de dameskleedkamer in hoe slecht z'n dochter wel niet gereden had, enz enz. Daar werd ook nooit wat van gezegd. Maar zo zou ik niet willen sporten.


het is wel zo dat het bij elke sport gebeurd,maar met paardrijden ga je wel met levende wezens om! Haha!

Oranda
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: westkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:42

Ik zou het op een voorzichtige manier direkt tegen die mensen zeggen, en als ze zeiken heb jij je best toch gedaan, en kun je zeggen dat jij wel van je hobby wel geniet!? Knipoog
Groetjes Carolien en hoefjes Oranda

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:02

Jammer dat sommige mensen van een leuke hobby zo'n kwelling kunnen maken. Deze mensen zouden geschorst moeten worden voor een lange tijd wat mij betreft, dit is gewoon té asociaal. Boos!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:29

Gefrustreerde ouders zie je inderdaad bij elke sport zoals Germie als schreef. Ik heb vroeger op hoog niveua bij de pony's en de junioren gereden en je wil niet weten wat daar allemaal gebeurt. Ben blij dat ik normale ouders had.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:32

Een internationale ponycoach/trainer heeft ooit gezegd dat alle ponyruiters maar beter wees konden zijn... Als je idd sommige ouders tekeer ziet gaan, in wat voor sport dan ook, niet alleen bij het paardrijden. Nog fanatieker dan het kind zelf, en vooral niet op een motiverende manier. Ken er van dichtbij ook een paar. Best jammer, die kids gooien op een gegeven moment vast de kont tegen de krib. Zo heb je er toch geen lol in?