bodyprotector nu verplicht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

bodyprotector nu verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 21:28

ik heb gehoord dat een bodyprotector nu verplicht is bij sgw. en dat hetbij het gewone springen ook moet!
wat vinden jullie hiervan?
ik vind het wel goed maar dan moesten die krengen niet zo duur zijn Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:42

Voor veiligheid betaal je nu eenmaal. Bij SGW is de bodyprotector al heel lang verplicht, zowel bij paarden als pony's. Ik begrijp uit jouw berichtje dat het nu bij het gewone springen ook verplicht is (voor ponyruiters neem ik aan)? Heb ik nog niets over gehoord, maar ik heb al veel ponyruiters met zo'n ding zien springen.

Eigenlijk best een goede zaak, als je ziet hoe sommigen soms door het parcours gaan. Ik heb zelf ook wel eens in een hindernis gelegen door een onwillige pony, en dat komt hard aan!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:47

ja ik moet er ook een van m`n moeder Boos!

ziet er niet uit.. net zo`n robot Lachen

Jet

Berichten: 11983
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 00:17

Zoals ik het lees op de site van de KNHS, is het niet verplicht geworden, maar juist toegestaan, ook voor de dressuur:


Wel of geen bodyprotector?
26-9-2002

Het bestuur van de KNHS heeft onlangs besloten dat ruiters en amazones, zowel bij pony’s als bij paarden, een bodyprotector mogen dragen tijdens dressuur- en springwedstrijden. Je mag overigens zelf bepalen of je de bodyprotector onder of juist over je wedstrijdtenue draagt!

Bron: KNHS

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 00:20

Dat is al een stap in de goede richting! Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 09:39

Karin schreef:
Dat is al een stap in de goede richting! Lachen


Precies!
Bij SGW is het al lang verplicht maar als het verplicht word bij het springen of dan misschien ook wel bij dressuur, dan heb ik er in ieder geval al 1 Pling

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 11:27

ik heb dat gelezen in paard&sport dat het bij het springen verplicht gaat worden.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:40

ik heb er nu ook een 80 euro. dat ding zit echt vreselijk maar ja.
ik wist niet dat dat al zo lang verplicht was! maar nu wel. maar die dingen moesten iets comfortabeler zitten.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:38

hey
das een héél goede beslissing! Onlangs is er op onze manege een meisje verongelukt tijdens een jumping. Sinds dan ben ik ook wel erg bang geworden om te vallen (niet zo dat ik bang ben tijdens het springen) en ik rij nu ook met bodyprotector, zowel voor springen als voor buitenritten. Dressuur (nog) niet.
Ik vind het alleszins een heel goede beslissing en ze mogen het gerust verplicht maken in het springen ook. (ook hier in België)
xxx

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:03

Vorige week zaterdag is een clubgenootje van m'n zusje (V.) tijdens een springwedstrijd onder haar pony terechtgekomen. Het leek mee te vallen, maar 's middags is ze alsnog met spoed naar het ziekenhuis gebracht en daar bleek ze inwendige kneuzingen en bloedingen te hebben. V. heeft een week in het ziekenhuis gelegen, is gisteren thuisgekomen.

Een stalgenootje van mijn zusje (S.) geeft haar les en zij was vandaag op ziekenbezoek geweest bij V. Ik sprak S. vandaag en die zei dat V. nu van haar ouders voortaan verplicht een bodyprotector aan moet met springwedstrijden. Heel goed van die ouders! Gelukkig durft het meisje nog wel te springen...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:57

zij is nog thuisgekomen en kan het voortaan veiliger doen. Maar dat meisje hier op de manege is dood. Zij zal het nooit meer kunnen... Ik vind dat echt zo erg. Ik weet niet in hoeverre de bp het had kunnen vermijden, maja. Misschien toch iets? Scheve mond
xxx

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 06:08

oh wat erg zeg!!
bij ons op de manege was de hinderenis omgevallen en op haar buik terecht gekomen. door de val had ze een hersenschudding en wat met haar ribben + ze kon niet goed ademhalen. ze is met de ziekenwagen naar het ziekenhuis gegaan en daar heeft ze een tijdje gelegen.
allemaal heel erg en ik wil het zelf niet meemaken!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 07:15

Chantal14 schreef:

ziet er niet uit.. net zo`n robot Lachen



ik zie der liever ff zo uit met zon harnas aan als dat je deraf pleurt en voor de rest van je leven zo moet lopen(als je dat nog kan!! Knipoog )

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:57

Met springen en dresuur mag het nu tenminste *LOL* Ik heb het meegemaatk dat een meisje met bodyprotector wilde springen en dat de jury niet wilde dat ze hem over haar bodywarmer deed...Boos! en probeer zo'n geval er maar onder te krijgen zonder dat je je bodywarmer meteen vernielt...*LOL* Uiteindelijk hebben ze het gewoon gedaan en een klacht ingediend bij de federatievertegenwoordiger toen ze niet mochten rijden(mochten uiteindelijk als laatste toch nog starten Haha! )

Ik spring zelf trouwens niet met mijn bodyprotector omdat ik dan toch sneller voorover duik en dat nou net niet wil in het parcours *LOL*