SGW regels per 1 oktober veranderd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re: SGW regels per 1 oktober veranderd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:20

Het springen vóór de cross, daar zijn natuurlijk dingen voor en tegen te zeggen. Het afsluitend springparcours is altijd bedoeld geweest om te checken of je paard na een terreinrit met hindernissen nog fit en oplettend genoeg was om nog een gewoon parcours te springen. Nu wordt het een selectiemiddel om de terreinrit in te mogen. Ik hoorde er gisteren in Neede al mensen over praten, dat dit best een grote druk zou leggen op de wat jongere kinderen en hen zo het plezier van het crossen zou ontnemen: 'o jee, nou moet ik wel goed springen anders mag ik niet crossen'. Maar goed, er zal ongetwijfeld over zijn nagedacht voordat deze regels werden aangescherpt. Tenslotte legt het ook een druk op je als je met goede dressuurpunten en een foutloze cross aan je springparcours begint: 'als ik maar foutloos spring, ik sta er zo goed voor'.

Wat die tijdstrafpunten betreft: ik sprak net m'n zusje en die was blij dat het gisteren nog geen 1 oktober was. Ze zat nl. gisteren 22 seconden onder de optimale tijd, dus dat zou haar 0,8 strafseconde hebben opgeleverd. Toch maar een stopwatch aanschaffen dan... Knipoog

Dat van die winstpunten toekennen bij plaatsing had ik toch al nooit begrepen: alleen omdat je bij de bovenste 25% zou zitten, zou je één wp meer krijgen dan degene die net buiten de prijzen viel en toch ook een foutloze cross had neergezet?

Wat de verliespunten betreft: was dat dan niet al zo, dat je verliespunten kreeg bij uitsluiting? Lijkt me niet meer dan normaal, als je een aantal keren wordt uitgesloten dan wil dat toch wel zeggen dat je nog niet helemaal in die klasse thuishoort. Is bij het springen tenslotte ook zo, en niet voor niets.

Rest mij nog één vraag: wat wordt er bedoeld met '5 of meer hindernisfouten'? Toch zeker wel 5 balken en niet 5 strafpunten door het vallen van één balk?

En ach, die regels zijn niet voor niets bedacht en binnen de kortste keren weet je niet anders. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:14

Waar is trouwens het good old wegparcours gebleven dat vroeger standaard in een SGW zat, maar tegenwoordig vaak wordt overgeslagen? Zijn daar ook regels voor en zijn die ook veranderd? Was altijd een mooie opwarmer voordat de combinatie de cross in ging.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:25

Vanuit de B kun je niet degraderen, dus hebben verliespunten ook weinig zin. Staat hierboven ook:

Toevoeging: Bij het behalen van 6 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (uitgezonderd klasse B )

...maar de database had van die B-met-haakje een brilsmiley gemaakt. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 07:57

marieketencate schreef:
Het is dan zo dat je richting finish geen afwijkende lijn mag rijden (zigzaggen ofzo) en dat je niet duidelijk langzamer mag gaan....onderweg gewoon een beetje rustig aan doen


Die regel is er bij de endurance (klasse 1) ook, en niet voor niets. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:18

Wat hebben wij dan veel geluk met een paard dat nooit kijkt op water, maar er het liefst zo hard mogelijk in springt. Haha!

Onze vorige pony was ook zo'n Jan Doedel met water. We hebben hele leuke foto's van hem op instructiekamp in Ermelo, IN de waterbak, maar dat heeft heel wat overredingskracht gekost. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 09:49

Lot schreef:
En ruiters als Max Trenning ook want die heb ik toch met regelmaat als kamikaze voorbij zien vliegen…niet normaal. Die man is volgens mij niet al te zuinig op zijn paarden en ook dat is niet goed voor de sport.


Helaas heb je dit soort mensen bij de endurance ook. Ze blinken totaal niet uit in sportiviteit maar beweren bij hoog en laag dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ze bezorgen de sport zo een slechte naam, om over de gevolgen voor hun paarden maar niet te spreken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers