voorlezers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

voorlezers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 14:48

Hoe doen jullie dat als je op wedstrijd gaat en je hebt zelf geen voorlezer bij je??
Gaan jullie dan bij iedereen langs om te vragen of diegene misschien even zou willen voorlezen?
Ik heb namelijk geen vaste voorlezer en ik wil wel eens weten hoe anderen dat doen??

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:00

gewoon vragen denk ik dan he... lijkt me eigenlijk de enige mogelijkheid....
maar als je vaker wedstrijden rijdt leer je toch wel mensen kennen en vaak willen die dan wel voorlezen

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:02

Er zijn inderdaad zat mensen die dat terplekke aan iemand vragen.

Ik lees zelf ook regelmatig voor, vandaar dat het mij ook wel eens gevraagd wordt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:57

In ieder geval de proef uit je hoofd leren!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:11

Zaterdag zag ik een meisje dat haar proef uit het hoofd deed. En eerlijk is eerlijk; dat straalde meteen zoveel meer schoonheid en rust uit! Terwijl ze echt niet geweldig reedt. Ik weet dat een jury er officeel geen extra punten voor mag geven, maar zij had wel een prijs en een winstpunt, terwijl ze dat naar mijn mening niet verdiende.

Maar het rijden van een proef uit het hoofd, dat heeft toch wel mijn belangstelling gewekt. Zo harmonieus en rustig zonder blerende voorlezer.

En als je toch een voorlezer wilt, er zijn vaak genoeg mensen op concours die dat graag voor je willen doen.

Waar ik wel een hekel aan heb, is dat de voorlezer bij E staat ipv. B. Daar kan ik me zo aan ergeren! Dat hoort gewoon niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:29

Eh, Carola ik sta wel bij E als ik anders veel tegen wind heb, ik lees voor in de M2 voor stalgenootje en ze is een beetje hardhorend.
Maar verder sta ik altijd bij B Lachen
Als ze me vragen voor te lezen en het komt uit met de tijden van mijn stalgenote dan doe ik dat met plezier.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:12

ik heb van het weekend mijn voorlees debuut gemaakt en ben er nu wel voor in om het betaald te gaan doen op die wedstrijden. verdien ik ook nog een centje bij Knipoog

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:27

wow hoe heb je dat gehad! ik lees al zo'n 6 jaar voor! (nu B t/m Z1) maar ik krijg het niet betaald! Naja ik ga eigenlijk ook veel te graag mee op wedstrijd!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:47

ik vraag om en om een vriendin mee, zij vinden het (volgends mij) wel leuk om mee te gaan omdat hun zelf geen wedstrijden rijden en zo heb ik een lezer.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:50

wat vinden jullie trouwends van mijn nieuwe avatar?? (mijn eigenwijze trutje)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:00

Ik vraag het dan gewoon aan iemand, ken zoveel mensen dus dat lukt altijd wel *LOL* En anders rijd ik uit mijn hoofd...(voorlopig is mijn moeder altijd mee en leest die voor dus heb ik nauwelijks problemen *LOL* )

Het staat echt niet raar, het wordt mij ook zo vaak gevraagd op wedstrijd(ook omdat ik veel mensen ken...)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:17

Waar heb jij zien staan dat mensen bij B moeten staan, Carola?

Dat ligt toch helemaal hoe de ring gesitueerd is, hoe de wind staat en dat soort dingen. Daar zijn echt geen regels voor.
Bij indoorwedstrijden moet de lezer vaak wel in de hoek staan omdat er nergens anders plek is.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:03

Ik wist niet dat je in de B de proef zonder lezer mag rijden? ik heb dus afgelopen zondag veel moeite moeten doen voor een lezer omdat ik dacht dat het niet mocht. mmm ik vind het veel fijner om zonder voorlezer te rijden dan ben je tenminste van niemand afhankelijk en heb je nooit gezeur dat iemand te vroeg of te laat leest.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:29

IK probeer altijd van tevoren iemand te regelen die me voorleest. Lukt het niet, nou ja, dan is er geen andere oplossing daar iemand te vragen. (uit mijn hoofd rijden lijkt me niet zo voor mij weggelegd)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:46

Ik sta ook de ene keer bij E en dan weer bij B hoor, hangt er vanaf waar de andere lezers staan en hoe de wind staat.
Als ik geen voorlezer zou hebben zou ik het gewoon vragen aan een willekeurig iemand. Eén proef kan ik wel uit mijn hoofd leren, maar 2 wordt toch lastiger. Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:49

In zo'n geval leer ik altijd de proeven uit mijn hoofd. Vaak geen lezer kunnen vinden en ga meestal alleen naar een wedstrijd. Meestal vind ik het geen probleem, omdat je zo goed voorbereid de proef ingaat en precies weet wat er komt. Ik oefen de proef vaak zo 'droog' met mijn ogen dicht en beeld me in alsof ik op mijn paard zit. Zo bedenk ik goed wat eventueel een probleem zou kunnen zijn in de proef en los dat in gedachten op. Zo rij ik veel betere proeven dan als ik voorgelezen wordt.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:52

Fitzroy schreef:
Waar heb jij zien staan dat mensen bij B moeten staan, Carola?



Dat is toch een beetje (boel) ongeschreven regel hoor! In dit gebied zié je eigenlijk niet anders. Iedereen staat dan bij B. Bij indoor wedstrijden maakt het niet uit, maar bij outdoor zeker wel. Als degene in de ring naast je dan bij E staat, dan sta je dus vlak naast elkaar, en is er geen hol meer van te verstaan. Vandaar dat iedereen hier altijd bij B staat. Heel irritant als er iemand dan wel bij E staat, omdat je dan tegen elkaar op loopt te schreeuwen als de ringen naast elkaar liggen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:17

Ik zoek ook gewoon iemand uit die voor mij moet rijden. Meestal zijn ze dan toch klaar en willen mij wel voorlezen. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik niemand bereid heb gevonden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:36

Ik rijd de proef ook uit mijn hoofd. Zo heb ik minder tijd om over onbenullige dingen na te denken. Een verpest onderdeel is verpest, niet meer over namodderen. Nadenken wat het volgende onderdeel is.

Ik vind het heerlijk. Geen gebler langs de kant.
Nadeel is wel dat mensen vaak niet zien dat je al begonnen bent en dat ze nog een keer leuk langs de ring scheuren of door de ring heen lopen om af te snijden Boos!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:54

Ik heb ook al een paar keer uit mijn hoofd gereden. Dan ben ik veel geconcentreerder en het is me ook al opgevallen, dat mensen langs de kant ook stiller zijn, omdat het binnen de ring dan ook zo stil is. Maar als ik twee proeven kort achter elkaar moet starten, dan vind ik het wel moeilijk. Ik ging een keer op wedstrijd en een half uur voor ik vertrok belde mijn lezer af. gelukkig had ik de proeven goed uit mijn hoofd geleerd en tussen mijn eerste en mijn tweede proef zat een half uur, dus ik dacht dat het wel zou moeten lukken. Maar in ring 1 liepen we een half uur uit, dus ring 2 was al leeg, toen ik mijn proef in ring 1 net ging beginnen. Toen ik de ring uit kwam, moest ik meteen door. En ik zat echt zo van 'ships, welke kant moet ik op bij c?' Ik heb gegroet, ben op goed geluk 1 kant op gegaan (de goede gelukkig) en toen kwam de hele proef weer terug. Liep dus allemaal net goed af.
Je kunt ook bij het wedstrijdsecretariaat vragen of ze mensen weten die je kunt vragen om te lezen, die kennen hun eigen ruiters enzo meestal wel en kunnen je meestal wel aan een lezer helpen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:29

Ik neem vaak een lezer mee. Dat vind ik wel zo handig, geen gestress van te voren om een lezer. Als ik geen lezer heb, dan vraag ik degene die de proef voor mij of de proef daar weer voor heeft gelezen. Maar vaak zijn er ook wel bekenden (clubgenoten) die mij wel willen voorlezen. Ideaal.

Ik durf de proef niet uit mijn hoofd te rijden, ik ben bang voor een blackout en dan ben ik er voor niets

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:26

Mijn vader gaat altijd met me mee maar ik durf hem nog niet te laten voorlezen maar me vader is wel zo lief dat die dan een voorlezen voor me gaat regelen. Meestal vragen we de gene die voor ond voorleest, dat is meestal ook geen probleem. Maar mijn vader gaat het nu ook zelf leren dus denk dat dat we dan voortaan niet iemand hoeven te vragen! maar we hebben er nooit problemen mee gehad om iemand te vragen hoor.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 00:36

carola schreef:



Dat is toch een beetje (boel) ongeschreven regel hoor! In dit gebied zié je eigenlijk niet anders. Iedereen staat dan bij B. Bij indoor wedstrijden maakt het niet uit, maar bij outdoor zeker wel. Als degene in de ring naast je dan bij E staat, dan sta je dus vlak naast elkaar, en is er geen hol meer van te verstaan. Vandaar dat iedereen hier altijd bij B staat. Heel irritant als er iemand dan wel bij E staat, omdat je dan tegen elkaar op loopt te schreeuwen als de ringen naast elkaar liggen.


Dan zal die beetje boel ongeschreven regel wel alleen bij jullie bestaan. Het lijkt mij erg onhandig als de wind en bv. de regen vanaf E komt.
Dan moet je 3 x zo hard schreeuwen om er nog boven uit te komen.
Dat lezers wel allemaal aan dezelfde kant staan lijkt me niet meer dan logisch, maar dat hoeft dus niet perse bij B te zijn.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:32

ik doe zondag mee op een onderlinge dressuur, en ik ga de proef gewoon uit mijn hoofd leren. (naja, ik ken hem al Knipoog ) maar dus zonder voorlezer. Anders ben ik zo bezig met te luisteren en dan word ik gestressd. Terwijl als ik het zelf mag rijden, kan ik me beter concentreren.
Leuk weetje: als je op de onderlinge je proef rijdt zonder voorlezer krijg je 3 punten extra Haha! waarom weet ik ook niet Verward
Vroeger heb ik wel gewoen eens aan degene die de persoon daarvoor heeft voorgelezen of ze nog even tijd heeft om voor mij ook te lezen. Meestal lukt dat wel.
xxx