verschil in niveau in verschillende gebieden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

verschil in niveau in verschillende gebieden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 16:09

Het is mij opgevallen dat het niveau qua dressuurrijden heel erg verschilt, afhankelijk van de plek waar je in Nederland bent.
Valt jullie dat nou ook op? Op Texel heb ik combinaties gezien die M reden, maar die hier in mijn omgeving nog geen winstpunt in een B proef zouden kunnen scoren.
Ook in Friesland/Groningen en Limburg is het niveau volgens mij een stuk lager als in het midden van het land.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 17:28

Ja, Kawa, dat is precies wat ik bedoel!
Trouwens; het is wel zo dat ik dat hoge niveau juist heel goed vind. Ruiters die vanuit hier naar het noorden gaan om punten te kunnen rijden, vind ik ook heel dom. Dan loop je toch alleen maar weg voor de feiten? Laat ze maar flink streng jureren, daar leert de ruiter het meeste van!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 16:30

Ts.... Dees... het is echt niet om mensen uit een bepaalde streek af te kraken hoor! Reageer niet zo verschrikkelijk geprikkeld.
Het is gewoon een feit wat mij heel erg op valt. Echt niet om mensen persoonlijk aan te vallen. Het gaat me ook niet om de top, maar gewoon de basisruiters.
Het was een hele leuke, open discussie naar mijn mening. Jammer dat jij het weer zo opvat...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 17:05

Tss... Dees... Ik vind dit wel erg kinderachtig van jou hoor. Niet van jou verwacht. Ik bedoel het ook niet zo van: 'kraak het noorden af', maar meer als: 'waar is het niveau hoog, en waar niet? En hoe komt dat? Ligt dat aan de juryleden, of aan het rijniveau?'

Jammer dat jij het zo opvat. Ik wil m'n mening helemaal niet nuanceren. Heb ook niet echt een duidelijke mening, maar ik ben nieuwsgierig naar het verschijnsel en naar de oorzaak ervan.
En overal zijn uitzonderingen naar boven en naar beneden. Als jij in Friesland 160 pnt. rijdt (en bv. 4e word), dan zeg ik toch niet dat je slecht rijd? Dat zal je mij nooit horen zeggen hoor. Maar diezelfde proef wordt ergens anders misschien voor 155 of 172 gewaardeerd. En hoe komt dat dan? Of wordt die proef wel overal voor 160 gewaardeerd, maar zijn tegenstanders in andere gebieden slechter en wordt je ermee eerste? Komt het door verschil in de jurycursussen?

Dát wil ik hier mee berijken. Echt niet het afkraken van de friezen, groningers en drenthen ofzo hoor...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz en 32 bezoekers