Mooie start van het SGW-seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:42

Groom meldt zich! Haha!

Was echt een heerlijke dag vandaag: mooi weer, een paard dat zin had om te lopen en een ruiter die er voor ging. En als sluitpost een brakke groom. Haha!

Prachtig om Retje door de cross te zien gaan! Ik heb de eerste twee hindernissen gezien en de laatste, paps hadden we bij de waterpartij neergezet om te filmen. Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet, heb het nog niet gezien.

Zoals Lau al zei: ze gingen voor het oefenwedstrijdje, maar hij liep zo lekker dat ze 'm maar fijn heeft laten lopen, met een 3e plaats als resultaat! Toen hij gefinisht was, liep hij ook om zich heen te kijken van: hmm, was dat alles? Grappig trouwens dat daar dezelfde veterinairen rondliepen als bij de endurance, ik zag allemaal bekende gezichten.

Anyway, ik zie dat Lau inmiddels offline is, dus ik antwoord maar ff op je vraag Liberty:

Ret en Lau hebben L gecrosst bij de pony's, maar dus nu weer B bij de paarden. In mei gestart in Ambt-Delden, ging ook super (2e tijd in de cross), maar achteraf bleek dat hindernis 14 links i.p.v. in het midden genomen moest worden, dus helaas uitsluiting. Heel jammer, want anders waren ze ook 3e geweest. Dus dit was een mooie goedmaker!

Eind september dus Neede en in november nog Diepenheim en Barchem. Als Neede en Diepenheim ook zo lekker gaan, starten ze in Barchem L. We hebben vandaag parcours gelopen tijdens de L-cross en Lau zag dat best zitten, dus wie weet. Ret moet het iig zeker kunnen, hij doet niets liever dan crossen! En dat is het belangrijkste: dat hij er plezier in heeft. Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:54

Nope, beetje ver weg voor ons en het is ook wel lekker voor Ret om in oktober geen wedstrijden te hebben. Daarom rijd ik zelf de endurance in Katwijk ook niet, om dezelfde reden: ver weg en paard mag ff op adem komen. Niet dat-ie dat laatste echt nodig heeft, maar het moet natuurlijk ook niet te veel worden.

Maar Princenhage schijnt een mooie cross te zijn! Misschien volgend jaar? Dan willen we wel iets verder weg gaan kijken, Roden schijnt ook leuk te zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:53

Ja grappig eigenlijk hè, hij blinkt nergens speciaal in uit, heeft nooit een kampioenschap ofzo gewonnen, heeft nooit Z gelopen (al had-ie de punten wel), maar hij vindt gewoon alles leuk, zolang hij maar mag werken! Springen, cross, endurance: het maakt hem niet uit, als het maar snel, hoog en ver is. Alleen dressuur vindt hij wat minder, maar hij loopt toch wel altijd braaf z'n proefjes.

Onze gekke veelzijdige dravebier. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 23:34

Hee, alles bij elkaar nog best veel crossers op Bokt! Leuk Carina, misschien zien we je dan wel in Barchem? Cool

Susan, wat die winstpunten betreft: daar is een hele aparte regeling voor, anders dan bij springen. Bij 1 wp in het B-springen mag je B-cross starten, bij 5 wp in het B-springen mag je L-cross starten. Je hoeft dus niet eens in de B-cross te beginnen. Doe je dat wel, dan moet je wel eerst 5 wp in de B-cross halen voordat je L-cross mag starten (ging bij Lau fout Haha!). Maximum weet ik niet, is 10 of 15. Voor de L geldt dat je bij 10 over mag naar de M en bij 20 moet.

Als je een cross foutloos uitrijdt, heb je 2 wp. Heb je daarbij ook nog een plaatsing (m.a.w. zit je in de prijzen), dan heb je er 3. Heb je fouten opgelopen in de cross, maar wel uitgereden, dan heb je 1 wp. Maar zit je ondanks die fouten in de cross wel in de prijzen, dan heb je er alsnog 2.

Degene die het precies weet, mag me verbeteren. Ik heb het net aan Joost (Death_Squad) gevraagd en die heeft het me zo uitgelegd, maar helemaal zeker wist hij het ook niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MyChoice, SemrushBot en 43 bezoekers