Ferro,Jonggor's Weyden,Krack C,Jazz, Hoe verder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Ferro,Jonggor's Weyden,Krack C,Jazz, Hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:02

Citaat:
Donnerstag 12. September 2002, 20:31 Uhr (Tageshöhepunkte)

Erste Goldmedaille bei Weltreiterspielen für Deutschland


Erste Goldmedaille bei Weltreiterspielen für Deutschland

Mit insgesamt 5.642 Punkten sicherte sich die deutsche Dressurequipe bei den Weltmeisterschaften im spanischen Jerez zum achten Mal in Folge den Mannschaftstitel. Den Schlussstein zum deutschen Sieg legte Ulla Salzgeber (Bad Wörishofen) als vierte deutsche Reiterin mit Rusty, deren Ritt mit 75, 61 Prozent (= 1.891 Punkte) bewertet wurde. Neben Ulla Salzgeber und Klaus Husenbeth (Sottrum) mit Piccolino, die heute am zweiten Tag des Grand Prix am Start waren, ritten in der deutschen Equipe Nadine Capellmann (Würselen) mit Farbenfroh und Ann-Kathrin Linsenhoff (Kronberg) mit Renoir-Unicef, die mit 70, 32 Prozent das Streichergebnis lieferte.

Silber ging an das Team der USA mit 5.525 Punkten. Bronze erritt sich die Equipe des Gastgeberlandes Spanien mit 5.403 Punkten. Platz vier belegte die Mannschaft Dänemarks mit 5.319 Punkten, gefolgt von den Niederlanden mit 5.256 Punkten auf dem fünften Platz.

Den Grand Prix selbst, der zugleich erste von drei Prüfungen für die Einzelwertung war, sicherte sich Nadine Capellmann (Würselen) mit Farbenfroh mit 77, 96 Prozent (= 1.949 Punkte).

Auf den weiteren Rängen folgten:
2.) Ulla Salzgeber (Bad Wörishofen) mit Rusty - 75, 61 Prozent (= 1.891 Punkte)
3.) Deborah Mc Donald (USA) mit Brentina - 74, 64 Prozent (= 1.866 Punkte)
4.) Beatriz Ferrer-Salat (Spanien) mit Beauvalais - 74, 56 Prozent (= 1.864 Punkte)
5.) Lisa Wilcox (USA) mit Relevant - 74, 12 Prozent (= 1.853 Punkte)
6.)Coby van Baalen (Niederlande) mit Olympic Ferro - 72, 52 Prozent (= 1.813 Punkte)
7.) Susan Blinks (USA) mit Flim Flam - 72, 24 Prozent (= 1.806 Punkte)
8.) Rafael Soto Andrade (Spanien) mit Invasor 72, 16 Prozent (= 1.804 Punkte)
9.) Klaus Husenbeth (Sottrum) mit Piccolino - 72, 08 Prozent (= 1.802 Punkte)
10.) Lone Jörgensen (Dänemark) mit FBW Kennedy -71, 92 Prozent (= 1.798 Punkte)
11.) Lars Petersen (Dänemark) mit Blue Hors Cavan - 71, 44 Prozent (= 1.786 Punkte)
12.) Ann-Kathrin Linsenhoff (Kronberg) mit Renoir-Unicef - 70, 32 Prozent (= 1.758 Punkte)


Quote:
Das niederländische Team, das kurz vor der WM ihren Trainer Jürgen Koschel (Hamburg) gefeuert hatte, blieb erstmals seit zehn Jahren ohne Medaille.



Hoe nu verder met de dressuurfokkerij.
Toch maar meer naar de Duitsers luisteren?
Laatst bijgewerkt door Jerez op 12-09-02 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:07

omdat een dier in de sport niet presteert, of zijn dag niet heeft. Zegt dat niet, dat het geen goede fokhengsten zijn...
Krack heeft het geweldig gedaan. Kijk ook naar hun ervaringen en niet alleen naar de punten...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:10

Ik stem voor Relevant! Ik verwacht volgend jaar een veulentje van hem dus.... heel tof. Ferro staat wel dicht natuurlijk. Haha!

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:12

Citaat:
Kijk ook naar hun ervaringen en niet alleen naar de punten...


Maar zo kijkt het buitenland er niet tegen aan.

Ik denk dat we onze grote mmmmm........ dicht moeten gaan houden.

Er is voorlopig een tijdperk afgesloten of er moet nog zondag iets speciaals komen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:15

Jerez schreef:
Er is voorlopig een tijdperk afgesloten of er moet nog zondag iets speciaals komen.


Kom, kom zo depressief... Ik wil niet beu doen maar Jonggor's Weyden staat toch overal geregistreerd als Hannoveraan? Ik heb mij dat vroeger al een keertje afgevraagd toen Troef over hem sprak. Hoe zit dat eigenlijk?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:16

Ja, maar ja... Dat er een terugslag zou komen, was te verwachten. De toppers zijn er niet bij dit jaar.

Wie weet wat er zondag gebeurt, maar als dressuurland zijn we niet meer wat het geweest is. Misschien individueel een topper?! We zullen zien...

En inderdaad, iedereen heeft veel te hard geroepen hoe geweldig we wel niet zijn... Tijd om een beetje te dimmen...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:18

Het sturen van Jazz als reserve was een rare beslissing en heeft misschien tot nog raardere gevolgen geleid. Krack C had daar nog helemaal niet mogen zijn is nog te jong en is te kort op dit niveau, maar helaas heeft hij een braaf karakter, net zo als Ellen die al jaren alles over zich heen krijgt. Misschien bestaan er leukere dingen als dressuur rijden??? Vork

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:20

Citaat:
Tijd om een beetje te dimmen...


Juist Eerst reden we merendeels op Buitenlanders
En nu merendeel op eigen fok.

ZE lachen zich dood. Haha! De duitsers,Amerikanen,en Spanjaarden.

Weg handel.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:24

wie denk je dat er verdient hebben aan die spanjaarden en amerikanen??? Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:25

sarabande schreef:
wie denk je dat er verdient hebben aan die spanjaarden en amerikanen??? Schijnheilig
Wie het laatst lacht...

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:26

Citaat:
net zo als Ellen die al jaren alles over zich heen krijgt.


Daar kwam Jazz voor, uit de BARTELS ...
Maar Jazz is Zondagmiddag al thuis ,dus geen GP -speciaal voor de Familie.
Laatst bijgewerkt door Jerez op 12-09-02 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:26

Tsja tot nu toe valt het voor de Nederlanders een beetje tegen, maar die zullen vast hun come back ook wel weer maken. De Duitsers zijn nu gewoon beter, maar dat heeft niet zoveel met 'luisteren naar' te maken, normaal gesproken is het Nederlandse team lang zo slecht niet. (alhoewel ik wel een hogere pet op heb wat betreft Duitse dressuur)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:28

Kijk en dat heb ik dus ook: een hogere pet op van de Duitse dressuur.
Zoals ik ook een hogere pet op heb van de duitse paarden.

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:31

Mirte
Citaat:
een beetje tegen



Beetje??????????

Wat is dan veeeeeeeeeel??

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:40

Haal jij altijd eerste plaatsen op wedstrijden? Iedereen kent wel slechte tijden! En dat ze nu niet zo goed presteren heeft niks met het vererven te maken.

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:47

Citaat:
Leuk voor de Nederlandse fokkers om te weten dat deze 11-jarige Brentano II-merrie uit de Nederlandse merrie Lieselotte van Apple King xx geboren is. Toch nog een klein beetje Nederlandse trots dus.



Dit is nu echt KWPN.
Apple King die al 23 jaar geleden zijn laatste veulen maakte.

En toen was het nog WPN. "Oude roem"

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:49

Gelukkig zijn er voor het vererven de afstammelingen keuringen en lineare scoringen. Maar deze hengsten worden in de eerste plaats gekozen op hun prestaties. Met name de door het KWPN en fam Bartels bejubelde Jazz. Daartegenover leggen hengsten van "gewone"mensen die die invloed niet hebben het af. Jazz is sinds zijn goedkeuring nog altijd in de show tijdens de hengstenkeuring geweest ook toen hij integenstelling tot de andere jonge hengsten niet uitgebracht werd in de hengstencompetitie. Op die jarenlange shows heeft hij heel veel dekkingen gehad. Willekeur tiert welig in de paardenwereld. Lees maar eens de geschiedenis van Ellen. Het rare is die zal dit resultaat nog het ergste vinden, want die is echt sportief

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:57

Citaat:
Een schrale troost is het, dat op deze wedstrijd de achterstand op het brons naar waarschijnlijkheid ook met deelname van Silvano niet mogelijk zou zijn geweest. Silvano zou meer dan 74,50% moeten hebben gescoord voor teambrons voor Nederland. Mogelijk? Jawel. Waarschijnlijk? Niet in Jerez.


Hoe sabelt het KWPN Ellen Bontjer neer. cq Silvano.

Nieuwe trent in Nederland fitte op buitenlanders?

Citaat:
Mogelijk? Jawel. Waarschijnlijk? Niet in Jerez.


Als je zo praat is de concurent echt sterk.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:25

Waarom praat het KWPN over dingen die niet aan de orde zijn, ellen bontje doet niet mee, waarom moet je haar dan alsnog betrekken bij de postitie waar de meeste mensen geen genoegen mee nemen.
Ik vindt het trouwens wel tof dat Lisa Wilcox het zo goed doet!!!!
Hopen dat het Zondag beter gaat, en waarom kan Jazz dan niet mee doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:37

Ik vind het ronduit belachelijk dat de kwpn hengsten die meedoen, hier zo worden afgezeken. Het is juist bijzonder dat deze hengsten, die allebei (krack en jazz) nog maar zo'n korte tijd in deze klasse uitgebracht worden, daar mee doen. En natuurlijk word er nog niet gepresteerd zoals je graag zou willen, maar hoeveel jaar heeft bonfire in het grand prix moeten lopen voor ie alles won?
Beide hengsten hebben zich inmiddels bewezen in de fokkerij. Nu komt de sport, beide paarden zijn nog jong en onervaren. beetje zielig en gefrustreerd, als je er zo op reageert.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:45

Tja, dat die Salzgeber nu kan winnen is toch vooral omdat zowel Van Grunsven als Werth niet meer beschikken over een geroutineerd paard. Beide amazones staan nu even niet bovenaan, maar komen daar heus wel weer.

Ik vraag me af of die duitse meneer die het stukje schreef ook ingelezene is in de paardensport. Dit soort landen-rivaliteit is toch meer passen bij een voetbalwedstrijd....

Overigens, ik zag die Jazz zojuist op de televisie..en zag ik dat goed, billiardeerd die met zijn achterbenen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:48

Ja dat ben ik met je eens Pipo, Bonfire werd aanvankelijk voor oud vuil uitgemaakt toen ze hem uitbracht Lachen Het heeft echt jaaaren geduurd voor ze aan de top waren. Als je nu al ziet hoe goed Krack het als zon jong paard doet! SUper. Ik hoop dat ze hem goed weet te houden, dan wordt het ook een absolute topper.Over Jazz was ik wat minder te spreken, in de stukjes die ze op tv lieten zien liep hij erg opgekropt en opgekruld......Volgens mij herinner ik me ook Tineke op Barbria waarbij ze steeds ophoudingen omhoog moest maken om haar een beetje bovenin te houden Verward Jammer dat ze van Ferro niets lieten zien, die eindigde hoger dan Jazz en Krack ......

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 23:04

Pipo schreef:
Ik vind het ronduit belachelijk dat de kwpn hengsten die meedoen, hier zo worden afgezeken. Het is juist bijzonder dat deze hengsten, die allebei (krack en jazz) nog maar zo'n korte tijd in deze klasse uitgebracht worden, daar mee doen. En natuurlijk word er nog niet gepresteerd zoals je graag zou willen, maar hoeveel jaar heeft bonfire in het grand prix moeten lopen voor ie alles won?
Beide hengsten hebben zich inmiddels bewezen in de fokkerij. Nu komt de sport, beide paarden zijn nog jong en onervaren. beetje zielig en gefrustreerd, als je er zo op reageert.


Ben het er gedeeltelijk mee eens en Nederland doet het zeker goed, ook op dressuurgebied. Maar de vraag blijft dan toch knagen waarom er nu ook geen geroutineerde paarden zijn. Ik bedoel dat het niet helemaal een goed excuus is dat de paarden zo jong zijn. Waar is die oudere categorie naartoe?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 23:29

Dat is dus waar het fout is gegaan. Niet genoeg in de toekomst gekeken en hebben gedacht, het zal wel los lopen, komt wel goed. Dat is dus fout! Altijd in de toekomst kijken en goed voorbereid zijn kan je veel besparen zoals dit. Paarden die aan zulke evenementen mee mogen doen horen geroutineerd te zijn, zo is het gewoon. En daar hadden de ruiters/instanties voor moeten zorgen dat zulke paarden mee hadden kunnen doen. Je hebt immers wel een naam hoog te houden. Wat ik wel nog even wil zeggen is dat ik het sneu vindt dat Ellen niet mee kan doen.

Jerez
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 07:39

Citaat:
Dat is dus waar het fout is gegaan. Niet genoeg in de toekomst gekeken en hebben gedacht, het zal wel los lopen, komt wel goed. Dat is dus fout! Altijd in de toekomst kijken en goed voorbereid zijn kan je veel besparen zoals dit. Paarden die aan zulke evenementen mee mogen doen horen geroutineerd te zijn, zo is het gewoon. En daar hadden de ruiters/instanties voor moeten zorgen dat zulke paarden mee hadden kunnen doen. Je hebt immers wel een naam hoog te houden. Wat ik wel nog even wil zeggen is dat ik het sneu vindt dat Ellen niet mee kan doen.


Dit bovenstaande is het juiste antwoord.

De Weg is geen hengstenshow om te laten zien wat je nog als KWPN eventueel in de etalage hebt staan.

Hier ga je heen om te presteren om het hoogste nivo en Pipo op de resultaten wordt je dan afgerekend. Zo is de sport.
Alleen nr.1 wordt onthouden.
En de verliezer is altijd de vorige nr.1



Das niederländische Team, das kurz vor der WM ihren Trainer Jürgen Koschel (Hamburg) gefeuert hatte, blieb erstmals seit zehn Jahren ohne Medaille.

En wie heeft hem buiten gegooid?
Het team, wie dat ook mogen zijn. (Gestion-syndikaat)