Kostenplaatje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kostenplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 18:13

Kan iemand mij een globaal kosten plaatje geven van niks tot de eerste wedstrijd? (startkaart, chippen, heel de mik mak)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:54


germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:42

het is niet alleen het chippen en de startkaart, daarna begint het kostenplaatje pas echt op te lopen: ik ben denk ik wel 50-60 gulden in de week kwijt voor wedstrijden. Ik neem nu priveles, enz. Terwijl ik dacht dat ik met manegelessen wel ver genoeg zou komen. Niet dus. Inschrijfkosten zijn ook hoog, 2 keer springen en 2 keer dressuur op 1 dag is al gauw 32 euro hoor. Dan ben ik altijd blij als ik een geldprijs ervoor terugkrijg, watn het kost mij echt een fortuin. (meestal win ik niets, dsu dan kost het mij alleen maar geld)
Verder nog benzinekosten enz. extra dekje, ijzers, noem maar op.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 14:18

heb verder echt geen verstand van wedstrijden, maar zo'n startkaart, is dat eenmalig? of moet je elk jaar een nieuwe?
Waar laat je een pony, die nergens geregistreerd is, inschrijven voor paspoort/chip?

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:33

elk jaar een nieuwe startkaart + coupons, inschrijven weet ik verder ook niet. Het is bij mij via het stamboek gegaan.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:58

Hoi,

En daarbij moet je natuurlijk ook nog lid zijn van een vereniging, dus er komen nog lidmaatschapskosten bij en en evt. ook leskosten (weet daar even geen mooi woord voor). Het ligt er verder natuurlijk ook aan of je bijv. alleen de wedstrijden bij je eigen club wil meedoen of ook verder wil gaan kijken, dus met de trailer op stap moet en dan kost het natuurlijk een stuk meer.

Succes!

Judith

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 20:25

verenigingen zitten er zat hier (emmickhoven, biesboschruiters, De jagers, etc etc etc)
Zal daar eens informeren over tarieven van de club. Ben je verplicht van een club lid te zijn?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:54

Ja je moet om te beginnen lid zijn van een rijvereniging, anders kan je geen wedstrijden rijden.
Dan vraag je een startkaart aan (moet elk jaar vernieuwd)
Je paard kan geregistreerd worden door een dierenarts en gechipt worden, das ook verplicht.
Je hebt nodig een witte rijbroek, witte blouse en plastron en een rijjasje zwart of donkerblauw en een cap; verder een paar rijlaarzen. Handschoentjes zijn verplicht bij een rijjas.
Natuurlijk zadel, hoofdstel e.d., maar die heb je al natuurlijk Lachen
Dan moet je startcoupons bestellen, die heb je 1 nodig per proef. Bovendien betaal je inschrijfgeld per proef of per keer springen, al gauw vanaf een euro of 6 a 8.
Oh ja je paard moet natuurlijk wel geënt zijn! Kijk je entboekje goed na of er nergens meer dan 12 maanden tussen zit, want als je controle krijgt dan ben je nat Haha!