springen Nuland: supergek paard en gevallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

springen Nuland: supergek paard en gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 17:34

Vandaag gingen we dus naar Nuland om te springen. Terrein zag er prachtig uit, mooi aangekleed met vlaggen, bloemen, luxe hindernissen, noem maar op. Daar maakte ik me niet zo'n zorgen over omdat Raimaer redelijk nuchter blijft. Mispoes! Opzadelen en zo ging braaf, ik stap naar het losrijterrein en ze krijgt het op haar heupen. 4 benen de lucht in, rondstuiteren, er tussenuit willen gaan en maar raar doen. Uiteindelijk kreeg ik haar weer wat onder controle, maar het bleef een blok dynamiet. Op het voorterrein (mooi groot, steilsprong, oxer en een apart kruisje om laag te springen!) was ze nog af en toen wat heet, maar na wat langer losspringen en gedecideerd optreden was het ergste eraf. Ze liep redelijk netjes, en ik ging toch wel met vertrouwen de ring in. Op 1 komen we er wat kort onder, en pakken we meteen een balk, 2 en 3 gaan heel netjes en ik galoppeer dus vol vertrouwen naar 4. Het past goed, en ze springt dus. Boven de sprong zie ik een balk voor me uit vliegen, en in de landing struikelt ze erover. De grond komt dus steeds dichterbij en uiteindelijk gaan we alletwee tegen de vlakte. Gelukkig ieder een eigen kant op, en ik kreeg dus geen paard over me heen. Vandaar dat ik al snel weer overeind was, en naar Raimaer ging. Die was helemaal van slag, ze stond alweer en had geen wonden of zo, maar je kon aan haar zien dat ze niet begreep wat er gebeurd was. We zijn dus rustig aan de hand naar buiten gestapt (liep niet kreupel of zo), en na een kwartiertje grazen leek ze al weer wat minder van haar stuk te zijn. Thuis lekker afgespoten en wat vertroeteld, en zo eindigde deze wedstrijd.

Ik heb net thuis naar de video gekeken, en ze springt gewoon veel te laag over 4; ze raakt de balk zelfs ter hoogte van haar knieen, terwijl er verder niets raars te ontdekken valt. We zullen deze week nog een paar sprongetjes maken voor het vertrouwen, en ik denk dat we dan stoppen tot het veulen er is. Tijd genoeg dan, en nu gewoon dressuur trainen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 17:50

oef das wel ff schrikken, ja.
Succes er verder mee.

Groetjes Lara

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:14

Oei, dat is even schrikken...Ik ken het probleem van vooruitvliegende balken wel en daar wordt je meestal niet beter van.
Misschien wel verstandig om te stoppen voorlopig, zoals je al zei, maar zeker om nog wel een paar lage oefensprongetjes te maken voordat je stopt.