Springzadel in de dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Springzadel in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 09:30

Ik mag L1 starten met mijn ruin en ik heb me voor volgende week al ingeschreven voor mijn eerste L1.
Nu heb ik in de B steeds met een springzadel gereden en nooit 1 opmerking daarover gehad. Ik heb ondertussen nog geen geschikt dressuurzadel gevonden en wil in ieder geval de eerste keer L1 nog met mijn springzadeltje starten.
Maken ze er in het L1 een probleem van dat je met een springzadel start of begint dat pas vanaf de L2 als je voornamelijk moet doorzitten???
Het zou banketstaaf zijn dat wanneer je een goede proef rijdt dat je dan aftrek krijgt omdat je geen dressuurzadel hebt.
Vanaf de L2 wil ik zeker met dressuurzadel starten maar de L1 liever nog met mijn eigen springzadel.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de reacties van de jury?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:36

ik dressuur ook met een springzadel, ben er zelfs mee op de brabantse kampioenschappen geweest. ik start er nu mee in de L1 en heb er nog nooit niks van gehoord. als je er gewoon netjes op kunt zitten maakt het niet zoveel uit. ik weet zelf wel zeker dat ik voorlopig nog geen nieu zadel erbij koop dus ik dressuur voorlopig nog met mijn springzadel!

x yvon

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 09:50

Ja ik vind het ook zo zonde om nu weer een nieuw zadel erbij te kopen voor de dressuur. Ik ben na de L1 toch van plan om me weer even op het springen toe te leggen, dus dan ligt dat dressuurzadel er weer!
Voorlopig dus nog maar evenmet mijn springzadel dressuren. Ik zorg wel dat ik een dressuurzadel heb tegen de tijd dat ik L2 ben ofzo.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:00

Als het er maar netjes uitziet maakt het volgens mij niet uit. OK een dressuurzadel ziet er misschien wat netter uit. Maar ach. Ik zou gewoon gaan hoor.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:24

Ik heb wel eens gehoord van iemand die op een spring zadel zelfs de Z voorbij gereden is. Zolang het er netjes uit ziet en je er netjes in zit lijkt het mij geen probleem.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:33

De vorige eigenaar van MAddox reed M met hem en alles op een springzadel.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:38

Ik zit ook veel liever in een springzadel. Ik rij met een Daaleman vzh richting spring, kleur bruin en nooit commentaar gehad. De meeste dressuurzadels dwingen je zo in een houding.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:16

Volgens het wedstrijdreglement en het proevenboekje wordt er een dressuurmatige uitrusting gevraagd. Maar of het echt uitmaakt? Het zou je misschien een punt in de verzoriging kunnen schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:47

Ik heb vorig jaar mijn 1e wp in de M2 behaald met mijn springzadel.
Daarna heb ik pas een dress.zadel gekocht.

Van 1 jury heb ik ooit commentaar gehad Verward
Voor de rest gewoon goede punten voor verzoringe gehad, meestal een 8, dus daar mocht ik ook nooit over klagen.

ik merk wel nu mijn dress.zadel wat langer heb, mijn houding iest beter is geworden.
je kunt je toch makkelijker lang maken.
Maar op mijn springzadel had ik toch ook altijd een voldoende voor houding Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:32

Mijn zusje rijdt L2 met haar springzadel, maar misschien dat er ooit nog een dressuurzadeltje komt. Voorlopig springt ze meer en gaat het met dressuur prima *LOL*
Zonde om een dressuurzadel te kopen als je je daarna toch meer op het springen gaat concentreren!

maelja

Berichten: 53
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:58

ik rijd nu m2 en als het binnenseizoen begint start ik in het z1 en dat alles met mijn springzadeltje
nou heb ik wel voordeel dat er een korte (dressuursingel) aan zit

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:45

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 09:14

Als ik het zo lees hoef ik me dus geen zorgen te gaan maken dat ik in de L1 wordt benadeeld op basis van mijn zadel. Ik kan er namelijk heerlijk op zitten en het is tenslotte op maat gemaakt. Ik heb niet zoveel zin om nou weer €1.000 uit te geven voor een dressuurzadel als het hier ook mee kan. En ik ga me straks toch weer een tijdje richten op het springen.
Dus ik ga volgende week voor de eerste keer L1 starten, ben benieuwd hoe het zal gaan!