wanneer een hoedje??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:04

Ik vind ook dat je het moet verdienen.
En ook ik doe mijn hoedje pas in de Z op.
Ik vind me anders ook behoorlijk voor l*l staan als je een bagger L proef neerzet met een hoedje Lachen
Maar het ligt vaak ook wel verschillend bij welke bond je voorheen zat.
Ik zat NKB en hier was het zo dat alleen de verwaande typjes eerder dan het Z een hoedje droegen (uitzonderingen daar gelaten voorat ik heel bokt op m'n nek krijg)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:16

Maar stang en trens hoeft toch ook helemaal niet in het Z?
Verder is een cap ook voor veiligheid en met jonge onervaren paarden heb je toch meer kans dat je er een keer afzout dan met een paard dat al minder schrikkerig is doordat hij al veel weg geweest is.

Ik geef eerlijk toe dat ik thuis nooit een cap draag, maar als ik hier foto's plaatste heb ik bijna elke keer commentaar gehad.
Zet ik nu een hoedje op is dat commentaar ineens weg, raar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:24

Ik doelde ook niet op jou hoor ver commentaar over het rijden met een cap Lachen
Maar ik vind het wel vreemd dat er thuis waar een paard minder schrikachtig is dan op concours, flink aan veiligheid word gedacht, en op concours hoeft dat dan ineens niet meer.

Verder start ik binnenkort ook Z, maar zonder S&T
Ik heb er wel al mee geoefend, maar Kawa is er heel erg gevoelig op, dus rij ik hem op concours gewoon nog met mijn K&K, ook in de Z Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:55

Citaat:
ik heb ook weleens mensen gezien die in het Z een bagger proef reden hoor!!

idd dat heb ik ook wel eens gezien, maar je komt toch niet in het Z als altijd bagger proeven rijd, je hebt dus al veel klasses laten zien dat je het wel kunt.
In het B is dat nog niet bewezen.
Dat vind ik dus wel een groot verschil.

En hoe denken jullie verder over veiligheid?

Maar goed ieder moet doen wat ze willen. Ik heb daar geen probleem mee, als ik maar niet voor l*l hoef te staan met mijn hoedje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:28

stef schreef:
waarom in je proef dan met een hoedje rijden? Heb je in je proef minder risico eraf te stuiteren?

Juist dat bedoel ik dus ook stef.
Juist op concours met wapperende vlaggen, andere paarden die fris zijn en jou paard aansteken enz. is de kans op concours naar mijn idee nog groter om er langs te kukkelen dan thuis.
Juist vooral met paarden die nog niet zoveel gezien hebben.
En ik welke klasse hebben ze de minste ervaring, juist het B en L
Dus Germie vind ik jou stelling heel erg krom over veiligheid.

Dat is dus wat ik bedoel, met veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:21

Ik vind een hoedje ook mooier, dat terzijde.
zelf rij ik thuis nooit met cap, dom ik weet het.
Maar wat ik niet snap dat bij mensen waar door de week veiligheid bovenaan staat dat ineens verdwenen is op concours.
Terwijl daar het risico hoger is.
Dat is iets wat ik niet snap. En nu dus nog niet snap.

Verder bedoelde ik met onervarenheid niet de ruiter, maar het paard.
er zijn idd ook paarden die in het Z nog rond stuiteren, maar in het B of l zie je die toch nog veel meer.
Dus dan is een hoedje toch veel minder veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:51

blondiedaan schreef:
ja daar heb je gelijk in RUNNINGKAWA maar waarom schaffen ze hoedjes dan niet af, en ja in de B of L zie je dat zeker meer, mensen die Z rijden rijden denk ik dan ook wel wat langer

waarom staat mijn naam nu ineens in hoofdletters, kan hem zo ook wel lezen hoor?

Verder heb ik ook al eens gehoord dat ze de hoedjes in lagere klasses ivm veiligheid ook weer af willen lasten, maar of dat ooit gaat lukken ?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers