wedstrijden in Belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

wedstrijden in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 14:37

Ik heb gehoord dat de wedstrijden in Belgie uitgestrekter zijn dan in nederland, en niet zoveel in aantal. In nederland is het ook meestal gebruikelijk dat je lid wordt van een rijvereniging. Hoe zit dat in Belgie? hebben ze daar rijverenigingen, en hoe gaat het daar er aan toe?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:38

idd, Landelijke Ruiter(of is het Rij??)Vereniging onder andere
heb er niet zo veel verstand van, anderen wellicht wel?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:48

In België zit iig de LRV, of er voor de rest nog meer zijn weet ik niet. Maar wat ik wel vind is dat de wedstrijden in Nederland beter georganiseerd zijn, met name de springwedstrijden!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:15

je hebt wel wat organisaties daar. Veel verschillende zelfs. Maar ik vind Nederland beter, is eigenlijk net wat je wilt doen, dressuur of springen, want dressuur is niet zo veel in Belgie.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:26

hey
ik woon ook in België Knipoog
Hier heb je verschillende verenigingen: de LRV, dan de provinciale zoals het HROV (hippische regionale oost-vlaanderen), de Kempische Regionale, LEWB (Ligue Equestre Wallonie Bruxelles), WVUR (West-Vlaamse Unie van Ruiters, dacht ik Verward ) enzo. Die provinciale staan los van het LRV, maar onder de KBRSF (Koninklijke Belgische Ruitersportfederatie)
(volg je nog? Haha!)
Je kunt je dus aansluiten bij een van de verenigingen. Dan kun je wedstrijden rijden.
Wat ik je aanraad is om eerst met een daglicentie eens te starten, dan kun je zowat zien of je het leuk vindt daar. Met een daglicentie kun je dus in de vereniging starten zonder lid te zijn. Dan kost je inschijving wel wat meer, en meestal kun je in het zomerseizoen maar 3 wedstrijden rijden met daglicentie. In het winterseizoen kun je altijd meedoen zonder de daglicentie.
Als je nog iets wil weten, vraag je het maar he!!
xxx

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:51

Het nadeel aan het belgische systeem is dat je 1e moet worden om door te stromen naar een volgende klasse...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:47

Steef schreef:
Het nadeel aan het belgische systeem is dat je 1e moet worden om door te stromen naar een volgende klasse...


nee hoor!! helemaal niet!!! Dat is alleen bij het LRV. Bij de andere verenigingen niet, die werken net als in Nederland met winstpunten!!! echt waar.
Alleen bij LRV moet je eerste worden, en dan alleen bij dressuur. Bij springen werken ze ook met winstpunten!
xxx

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 13:45

Hier in Brabant is het zo, dat er in zowat elk dorp wel een rijvereniging aanwezig is. Binnen zo'n rijvereniging wordt ook les gegeven en je bent vrij om die lessen te volgen. Hoe zit dat in Belgie? En hoe is het verenigingsverband daar?

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:00

In België heb je volgens mij niet in elk dorp een rijvereniging. Gewoonlijk worden binnen de rijverenigingen wel lessen geven, maar dat is erg afhankelijk van vereniging tot vereniging. Sommige geven dressuur- en springlessen op verschillende dagen, andere geven een training waar beide inzitten!
Maar voor meer informatie kun je misschien eens op de volgende sites kijken: www.lrv.be (van de Landelijke Rijverenigingen) en www.paarden.startinbelgie.com (daar vind je links naar verschillende rijverenigingen aangesloten bij LRV en de Regionale verenigingen van de KBRSF)

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:27

in belgie heb je ook de zogenaamde 'Mickey Mouse' concoursen zoals veel mensen dat noemen, je koopt een licensie van 15 euro ofzo en je mag dan op alle niveas starten met alle soort paarden.

hoe het zit met de wedstrijden voor punten enzo?geen idee!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:31

Princess schreef:
in belgie heb je ook de zogenaamde 'Mickey Mouse' concoursen zoals veel mensen dat noemen, je koopt een licensie van 15 euro ofzo en je mag dan op alle niveas starten met alle soort paarden.

hoe het zit met de wedstrijden voor punten enzo?geen idee!


ik snap niet wat er zo "mickey mouse" aan is? Verward Verward
Ik start namelijk ook bijna altijd met daglicentie, want en niet aangesloten bij een vereniging. waarom zou ik ook? LRV is heel de manege tegen. En HROV is keiduur. Ik woon maar enkele maanden meer in belgië en ga dus geen 135 euro betalen om nog 3 wedstrijden te kunnen rijden van het zomerseizoen hoor. In de winter heb je trouwens geen licenties nodig.

Dat van de lessen dat is alleen bij het LRV, nooit bij een van de provinciale (wedstrijd-verenigingen)
xxx