en toen is me moeder er op gegaan een man kwam gelijk aan hobbelen je mag niet op een paard rijden als jij geen wetstrij rijd nou wij dachten maffen man maar goed wie weet nou of het mag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amondi schreef:Kuikje ben je dislecties?
Maar het mag niet, rijden dan. Alleen los rondstappen met een cap op.
Het zou anders lekker worden, je laat een goede ruiter je paard losrijden en op scherp zetten. En vervolgens hoef je alleen maar je proefje te lopen met een fijn losgewerkt paard.
liza van loon schreef:Volgens mij doet iemand dat op onze manege wel.
Het zijn zusjes en dan gaat de ene de pony losrijden en de andere de proef rijden dacht ik. Beide hebben ze wel een startkaartm met die pony, mag dat wel dan?
Marwszjeuh schreef:liza van loon schreef:Volgens mij doet iemand dat op onze manege wel.
Het zijn zusjes en dan gaat de ene de pony losrijden en de andere de proef rijden dacht ik. Beide hebben ze wel een startkaartm met die pony, mag dat wel dan?
als ze dan ook beide op die dag starten, dus in dezelfde klasse met dezelfde pony, neem ik aan van wel.
amondi schreef:Kuikje ben je dislecties?
marene schreef:heeey alemaaal ik vraag me nou goed af of er nou effe iemand voor de wetstrijd mag rijden of niet want ik ging op een wetsrtijd even wat pakken enz.
en toen is me moeder er op gegaan een man kwam gelijk aan hobbelen je mag niet op een paard rijden als jij geen wetstrij rijd nou wij dachten maffen man maar goed wie weet nou of het mag![]()
dressuurreglement schreef:Op het oefenterrein mag voorafgaand aan of na afloop van de door de ingeschreven deelnemer te rijden proef of proeven, uitsluitend door degene die met een bepaald paard zal starten dan wel met dit paard heeft gestart worden gewerkt. Het rijden van een paard door een ander dan de met dit paard voor de betreffende rubriek(en) ingeschreven deelnemer is - op straffe van uitsluiting van het paard - niet toegestaan.
Onverminderd het hierboven bepaalde mogen derden (verzorgers/helpers, e.d.), in het zadel gezeten, met een paard op het oefenterrein stappen, mits dit aan een lange teugel gebeurt.
De ingeschreven deelnemer is verantwoordelijk voor het gedrag van derde.
springreglement schreef:Rijden op het voorterrein. Op het oefen- en/of opwarmterrein of waar dan ook op het concoursterrein mag door een ander dan de ingeschreven deelnemer uitsluitend worden gestapt. De ingeschreven deelnemer blijft verantwoordelijk voor het gedrag van degene, die op het paard zit.
schoentje schreef:Als ik veel paarden in een kleine rubriek of barrage heb, laat ik ook regelmatig iemend mijn paarden alvast onder de man opwarmen.
Ik heb daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad...
Artikel 252 - LOTING VOOR DE STARTVOLGORDE schreef:
2. Indien een deelnemer met meer dan één paard aan een rubriek deelneemt, dan kan de jury de startlijst zodanig wijzigen dat er zo mogelijk tenminste tien andere deelnemers tussen de desbetreffende paarden zijn.