Wit of mag zwart ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Wit of mag zwart ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 18:58

hallo,

Ik heb nouja heb ik rij op een schimmel maar ik wil straks als ze bij ons thuis komt wedstrijden op der rijden. Maar had ik een vraag moet je dan ook een wit dekje? Ik vind zwart eigenlijk mooier maar mag dat wel? Verward Verward

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:02


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:03

Ja hoor, geen probleem. Hoewel je eigenlijk verplicht bent om met een clubdekje te rijden als jouw club zoiets heeft. Maar tegenwoordig zijn ze daar niet meer zo streng op als vroeger. Je mag dus in principe met alle kleuren dekjes rijden die je maar kunt bedenken. En eerlijk gezegd vind ik een zwart dekje op een schimmel ook veel mooier dan een wit dekje.

[Edit] Dank je Billy, bedacht me net ook dat daar al een topic over was...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 04:10

Staat dit ergens vermeld in iets officieels?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132054
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:45

orri schreef:
Staat dit ergens vermeld in iets officieels?


Volgens mij niet.
'k Heb even goed gezocht, maar ik kan nergens vinden dat je alleen met een wit dekje mag starten, maar ook niet dat het niet mag.
Volgens mij zijn er dus geen regels voor de kleur van het dekje, behalve dan het "clubtenue".

Een donker dekje vind ik bij een schimmel vaak ook mooier staan dan een wit dekje.
Zelf heb ik een vrij lichte schimmel, daarbij heb ik een donkerblauw fluwelen dekje (+ jasje in bijpassende kleur) en een wit dekje met een donkerblauwe bies.
Als je toch liever voor wit gaat, dan zou je eens kunnen kijken hoe een dekje met donkere bies staat.
Dat "breekt" het geheel wat, en staat imo mooier dan een geheel wit dekje (tenzij je weer een donkere schimmel hebt, dan vind ik wit weer wel mooi).

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 18:34

Ok dankje! Ik vind 'n wit dekje nie zow mooi bij 'n nou ja wit paard Haha! Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:18

saffielover schreef:
Ok dankje! Ik vind 'n wit dekje nie zow mooi bij 'n nou ja wit paard Haha! Haha!


Vindt ik ook, die witte van mij leek vroeger dan namelijk altijd geel tegenover zo een mooi witgewassen dekje Haha!