wedstrijdverslag, super Shet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

wedstrijdverslag, super Shet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 05:01

Ok, ik ook maar eens een wedstrijdverslagje Lachen Ik heb overigens niet zelf gereden vandaag, maar wel een van m`n leerlingen en een vriendin. We hadden in totaal 3 paarden mee, of moet ik zeggen 2,5? Haha! (Am. Shet, Arabier en Hanoveraan) Dus lekker rustig. Mijn leerling (Eric) zou zijn eigen pony starten, (een 20 jarige arabier) in de hunter classes en hij ging ook een dressuurproef doen met een van mijn pony`s, een 12 jarige American shetlandpony. Dit zou voor zowel Eric als de pony de eerste echte dressuurproef worden. Honey is krap 1.00 m. maar heel slank gebouwd. Eric is 10 en past er nog heel netjes op maar hij moet ook niet langer worden. Honey is echt een hele chique pony, heel fijntjes en echt een sportpony "look". Hoewel Eric hard geoefend had, hadden we van tevoren maar geen hoge verwachtingen gemaakt aangezien ze beiden nog helemaal geen wedstrijdervaring hebben en Honey nog nooit van het erf is geweest, laat staan naar een wedstrijd! Mijn vriendin ging haar Hanoveraan starten. Haar paard is heel ziek geweest en er meer dan een jaar uit geweest. Hij is nu weer helemaal ok en dit was weer hun eerste wedstrijd sinds lange tijd, dus vandaar dat ze ervoor koos om hem eerst op een locale kleine wedstrijd te starten.

In Eric`s klasse zaten 9 deelnemers. Echt schitterend, nl. allemaal van die knappe grote warmbloedpaarden (er is hier geen onderscheid tussen pony`s en paarden) en dan komt Eric daar met kleine Honey Haha! Hij ging Intro level doen, vergelijkbaar met de Nederlandse proef zonder galop. En tot ieders verbazing deed ie een superproef! Honey liep keurig aan de teugel, lekker voorwaarts gereden, alle wendingen en hoeken met mooie stelling en buiging, echt super! Paar kleine foutjes, voltes waren wat te groot (maar wel rond!) maar overall een mooie proef. Eric reed echt heel professioneel, je zag hem echt ieder onderdeel tot in de puntjes afwerken en als een van de weinige ruiters had hij gedurende de hele proef een mooie aanleuning, pony netjes aan het been en zit en geen gerommel in de mond. Ik was echt zo trots op Honey en Eric, echt geweldig en hij heeft er zo hard voor gewerkt! Begin dit jaar durfde en kon hij nog niet eens zonder begeleider draven en nu heeft hij helemaal zelf een proef gereden!

Later heeft hij zijn arabiertje nog in de hunterclasses gestart en nog een 5e en 6e plaats behaald (uit de, ik geloof, 12).

Toen de scores bekend werden gemaakt was het feest, want Eric en Honey waren 2e geworden, met 64.7%! 2e uit de 9 en dan ook nog bijna 2 winstpunten! Alleen de nummers 1 t/m 3 hadden een winstpunt! Echt super en dit was echt verdiend, deze score kreeg hij niet omdat het er zo "schattig" uitzag. Hij was natuurlijk onderwerp van gesprek, iedereen vond het geweldig (ik weet niet hoe Eric`s concurenten daar over dachten haha, verslagen bij zo`n onderkruipsel!).

Mijn vriendin had helaas niet zo goed gereden. Hoewel het hoofdoel was om het paard de ring weer eens te laten, was 51% Bloos die ze kreeg erg teleurstellend. Het totaalbeeld was nog niet eens zo beroerd, maar op dit niveau (PSG) heb je nou eenmaal meer nodig dan "liefjes" rondrijden. Doordat de tijden enorm uitliepen zat ze er al 1,5 uur op en de moter was leeg zullen we maar zeggen. The drive from behind ontbrak. In de wissels om de 3 was hij elke keer laat achter dus dat was al een 1, tja dat tikt hard aan. Normaal gesproken een sterk onderdeel, maarja het paard was gewoon leeg. Voor het eerst weer op cocours, zoveel te zien, dat vreet ook energie. Maar goed, oliebol happens en het paard heeft toch erg zijn best gedaan. Volgende keer beter.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 08:34

Leuk verslag en proficiat met Honey! Lijkt me echt een uitdaging om een shet te starten tegen echte sportponies. Hoe is het met jouw wedstrijdcarriere? Ik heb weinig meer van Pablo's halfbroertje Perry gehoord. Pablo loopt al een half jaar te sukkelen met blessures, hopelijk geldt dat bij jullie niet.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 18:11

Ai, dat is balen dat het niet zo goed gaat met Pablo! Wat voor een blessures heeft ie dan? Hopen maar dat het snel beter gaat! Perry is gelukkig helemaal gezond. Ik heb hem een aantal maanden niet gestart maar hij doet echt super zijn best voor me en in September staat weer een wedstrijd op de planning. Selecties....spannend!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 20:14

tja, wat heeft hij niet gehad. Het begon met een losse wand, en doorkomende haaktanden. Vervolgens een schiefel, eem volledig vastzittende rug (waarschijnlijk al een tijdje), en toen we net weer mochten beginnen had hij een dik been en vreesden we voor een peesblessure. Het lijkt erop dat dat toch gewonn een ontsteking van een klein wondje was, hij is nu na twee weken weer helemaal recht en niets is dik. Kortom, veel gedoe, weinig gereden. Ik heb het afgelopen jaar wel veel gewerkt met Raimaer, onze zelfgefokte 4 jarige (Zuidhorn * Emilion), en die kan in ieder geval enorm goed springen. Dus helemaal stilgezeten heb ik niet.

Wat start je in september met Perry?

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:54

Wat geweldig dat jouw Shet zo (bijna) alle sportponies eruit rijdt! Kan je mischien eens foto`s plaatsen van Eric & Honey? Ben erg benieuwd naar de combinatie!