het ideale ding voor in je haar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

het ideale ding voor in je haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 12:52

Mijn haar valt over mijn schouders, met wedstrijden doe ik dan een soort knot (op zijn jan boeren fluitjes) met een elastiekje. Dat frommel ik allemaal in zo'n kantending die ik er overheen schuif. Nu heb ik het idee dat ik net even teveel haar heb want het gaat er maar net in en bij de vorige wedstrijd verloor ik dat ding bijna Bloos
Wat is nu ideaal??
Ik hou niet van strikken (dan voel ik me net een opgedirkt klein kind)
en ook niet van vlechten (dat kan ik namelijk niet bij mezelf )

Heeft er iemand nog ideeen of ben ik weer de enige die daar last
van heeft Verward Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:53

Je hebt van die lange 'flappen' met ijzerdraad erin. Je kunt je staart erdoorheen halen, oprollen, vastklemmen en klaar!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:54

staart maken met elastiek bovenin. opdraaien tot knot, elastiek erom, 'oma-netje' een paar keer erom draaien en weer een stiek. En tada..... klaar is je superstevige knot.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:40

Ik heb altijd een donut in. zon rond ding van nephaar waar je je eigen haar omheen vouwt en dan zon kralennetje eromheen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:19

Ik maak gewoon zelf een knot en dan doe ik er een zwart 'kralennetje' overheen die ik vastzet met een speldje en een paardenstiekje. Voilá Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:26

en hebben jullie ook tips voor als je haar nét op he schouders valt, ik kan net een staartje nl en heb in september wedstrijd

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:21

obsession schreef:
Ik heb altijd een donut in. zon rond ding van nephaar waar je je eigen haar omheen vouwt en dan zon kralennetje eromheen.


Ja, die gebruikt mijn zusje ook altijd. Zij heeft dun haar, dus anders ziet het er gewoon niet uit. Met zo'n donut en een kralending is het heel netjes.
Zelf had ik altijd alleen een kralending, ik heb namelijk heel dik haar, en met heel wat speldjes zette ik de zaak goed vast.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:24

Maaike,

Maak een inieminie staartje, schuif hier zo'n donut-nep-knot over, dan 1 of 2 van die omanetjes over je haar en dan 1 of 2 keer om de knot heen.
Zit echt heel erg stevig!
Voor het mooie kan je er nog zo'n kralennetje omheen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:00

Ik was dus ook aan het experimenteren voor onder mijn hoedje.
Nu moet ik zeggen dat ik dus absoluut geen vrouw ben in die dingen en dus nooit wat leuks met mijn haar klaar krijg.

Ik heb dat donut ding ook al eens aangekeken, maar om daar gelijkmatig mijn haren over te verdelen

Dus ik heb toen ook die lange flap met ijzerdraad eens geprobeerd.
En joepie, dat kan ik zelfs!
En het zit nog stevig ook Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:15

Dit is wat ik altijd doe:
 maak een laag staartje in je haar
 dan een vlecht
 die vlecht vouw je dubbel en meteen daaromheen doe je een dagnetje (kosten 98 eurocent bij de DA en kruidvat)
 dan nog een elastiekje eromheen en je hebt een nette (soort) knot waar je geen netje omheen ziet zitten.

Ik heb nog nooit gehad dat hij uit is gezakt, en heb toch vrij dik en lang haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:34

Het zal wel weer erg miepig zijn, maar als ik ergens niet blij van wordt, dan is het wel om een staart, vlecht of knot te voelen 'hobbelen' in mijn nek of op mijn rug. Zaak dus om de zaak stevig te verankeren. In tijden van nood zijn er ook nog de dubbele spiraalspelden om in je haar te draaien.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 17:45

heeft er iemand een foto van zo'n donut ding? geen idee wat jullie bedoelen en ik moet er 15 september ook aan geloven.
heb nu zo'n strik, maar die vind ik zo truttig!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 18:23

Afbeelding

Had geen zin om 'm in m'n haar te prutsen, die foto laat ik aan iemand anders over Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:00

ik rijd met zo'n casco helm en daar kun je mooi een hogere knot maken. want net als lovely zegt kan ik er ook niet tegen om zo'n los ding op mijn rug te voelen. mijn haar is tot halverwege mijn rug en ik maak gewoon een staart en dan een knot daaroverheen doe ik van parels een ding. kweet niet hoe ik het moet noemen, en dat zet ik vast met dokerbruine klemmetjes. dan doe ik over het gedeelte waar dat parelding niet komt een apparte witte stiek.

veel mensen vragen hoe ik dat doe. maar da week zelf ook niet en dat parelding is bijna nergens te krijgen. ik heb het van petra van esch gekregen.

groetjes [naam]

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:13

he hallo
ik krijg ook nooit wat voor elkaar met mijn haar, nu hebben we op stal wel van die typjes die handig zijn
als ik dan op wedstrijd moet vraag ik of ze een invlecht willen maken
lekker makkelijk en je hoedje blijft nog eens goed vast zitten ook !!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:20

bedankt margreet, maarre, ik zal wel weer erg dom zijn, maar hoe gebruik je dat in godsnaam??? snap niets van de verhalen hierboven.
Wat ik wel mooi vind is zo'n kralennetje, maar ik twijfel of ik daar wel genoeg haar voor heb. (op de schouders hangt het)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:40

Voor de donut:

Je maakt een staart, haalt die staart door de donut, vouwt het haar dan over de donut heen en zet het vast met elastiekje. Eventueel overgebleven haar omdat het te lang is frommel je hier en daar weg.
Ziet er supernetjes uit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:51

En daar kun je dan dus ook zo'n netje over heen doen, is ideaal als je niet zulk enorm lang/dik haar hebt. Ik doe er een gewoon haarnetje omheen, tegen de uitstekende plukjes. En dan een kralennetje er overheen. Moet nog even kijken hoe het bevalt op wedstrijd, heb er nog niet mee gereden. Had gewoon m'n oude strik van vroeger gebruikt, maar ik werd niet echt blij toen ik de foto's daarmee zag Haha!
Ik heb niet zulk lang haar, wel vrij dik, maar niet dik genoeg om zo'n netje mooi strak op te vullen en zo'n donut is dus ideaal om een beetje te smokkelen!
Je hebt ze in verschillende kleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:57

maar zo'n donut is niet geschikt voor echt lang haar of wel??

groetjes [naam]

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:34

Ik gebruik de donut ook voor kort haar :-D

ministaartje
donut - die zo goed en zo kwaad als het gaat vastzetten met speldjes en haarnetje
dan met speldjes de rest van m'n weerbarstige haar onder dat netje zien te houden......
ik heb dan dus een knotje van eigenlijk alleen de donut.

De beste vastzetmethode heb ik nog niet gevonden - heeft iemand tips voor mij?

ik ben in overweging het toch maar weer te laten groeien, maar dat duurt zo lang.....

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 01:04

Ikzelf heb dus haar tot aan mijn onderrug en gebruik zo'n speciaal ding om een mooie knot te maken, het is een hardplastic geval dat kan buigen, je moet je haar ertussen doen en dan kan je hem oprollen en dan vastzetten met twee haakjes, echt perfect.
Kan er wel een fotootje van neerzetten maar ik weet niet of dat hier mag?

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 03:30

je hebt ook hele groote netjes
tenminste dat heb ik bij een paar kinderen gezien

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 08:56

cloris schreef:
Ikzelf heb dus haar tot aan mijn onderrug en gebruik zo'n speciaal ding om een mooie knot te maken, het is een hardplastic geval dat kan buigen, je moet je haar ertussen doen en dan kan je hem oprollen en dan vastzetten met twee haakjes, echt perfect.
Kan er wel een fotootje van neerzetten maar ik weet niet of dat hier mag?


ja doe maar, ik ben wel nieuwsgierig!! *LOL*

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:17

Dressuurwedstrijden zijn zelfs de reden waarom ik mijn haar niet tot op mijn schouders laat knippen.
Net even onder de schouders is veel makkelijker opknopen.
Ik maak eerst een staart, rol de rest er omheen, frut daar wat elastiekjes omheen.
Daarna het netje erom en dan een dikke witte band eromheen. Een nette knot met niet al teveel werk...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:26

Wat is eigenlijk allemaal toegestaan qua haardracht Verward

Ik rij dan nog wel geen wedstrijden maar kwam laatst een strik tegen die ik erg mooi vond Lachen

Afbeelding

Dat midden stuk is dus was mosgroening met wat paarse subtiele glans erover heen (wat op deze foto wat minder subtiel is Knipoog ), beetje klassiek ogend.