grijze rijjasjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

grijze rijjasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 21:52

Zijn er hier mensen die dressuurwedstrijden rijden in een grijs rijjasje?
Ik vind dat persoonlijk wel chique. Maar nu hoorde ik laatst een eigenaresse van een ruitersportzaak zeggen dat de grijze jasjes discutabel zijn. Niet alle juryleden kunnen dat waarderen en volgens sommigen zou het ook niet toegestaan zijn.

Wie heeft hier ervaring mee?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:39


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:54

Volgens het wedstrijdreglement mag je idd niet met een grijs jasje starten. Ik zou het risico niet nemen, als je een jurylid treft dat op zijn strepen gaat staan kan hij/zij je uitsluiten.
Je mag alleen met donkerblauw of zwart jasje starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:21

Dan heb ik dus mazzel al die tijd dat ik er al mee rijd Clown

Ik heb het eerlijk gezegd niet eens nagezocht toen ik het jasje kocht, vond het gewoon een heel gaaf jasje en heb hem genomen!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:30

Tenzij je kan waarmaken dat het je verenigingstenue is Zep, dan zit je goed Lachen
Verenigingstenue is wel ten alle tijde toegestaan, ook in Z1 en Z2, Voor de lagere klassen is het verenigingstenue altijd verplicht zelfs en mag je niet eens met een zwarte of blauwe jas starten al zou je dat willen (als het verenigingstenue een andere kleur is dan zwart of blauw dan he)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:02

fabienne schreef:
Tenzij je kan waarmaken dat het je verenigingstenue is Zep, dan zit je goed Lachen
Verenigingstenue is wel ten alle tijde toegestaan, ook in Z1 en Z2, Voor de lagere klassen is het verenigingstenue altijd verplicht zelfs en mag je niet eens met een zwarte of blauwe jas starten al zou je dat willen (als het verenigingstenue een andere kleur is dan zwart of blauw dan he)


Ik vraag me af of een jurylid wel weet hoe een verenigingstenue eruit ziet.
Ik zou het echt niet weten van de verenigingen in de buurt. Bovendien hebben ex-NBVR verenigingen nooit een verplicht tenue gehad en in onze buurt zijn heel veel NBVR verenigingen.
De enige die je er op kan wijzen is dus het bestuurslid van je eigen vereniging.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 05-08-02 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:15

verenigingstenue heb ik dus nog nooit gezien. Ik zou niet weten welke vereniging in het noorden des lands een clubtenue heeft.
Veel verenigingen zijn hier geweoon KNF-lid, NBVR zie je hier niet.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 19:27

Oeps, ik had het andere topic over het hoofd gezien. Bloos Paar dagen niet gebokt...... Maar het jasje dat Zep beschreef in dat topic, dat is denk ik degene die ik bedoel. Erg chique en weet eens wat anders. Maar het zou inderdaaf wel heel banketstaaf zijn om vanwege je rijjasje gediskwalificeert te worden. Ach ja, ik vind mijn paard en mij momenteel nog niet helemaal klaar om te starten, dus kan er nog over nadenken. Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:48

Praktisch alle juryleden op wedstrijden in Noord-Holland weten dat RAP in het groen rijdt(ik iig nog wel, maar binnen vijf jaar wordt het zwart Huilen ) en OWF in het rood *LOL* Daarop zullen ze me niet uitsluiten, met crossen heb ik er ook nog nooit wat over gehoord...
Maar grijs mag inderdaad niet, alleen met springen zag ik er zaterdag in het L een paar rondhupsen *LOL*

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:11

Fitzroy schreef:
Ik vraag me af of een jurylid wel weet hoe een verenigingstenue eruit ziet.
Ik zou het echt niet weten van de verenigingen in de buurt. Bovendien hebben ex-NBVR verenigingen nooit een verplicht tenue gehad en in onze buurt zijn heel veel NBVR verenigingen.
De enige die je er op kan wijzen is dus het bestuurslid van je eigen vereniging.


Zie blz. D 38 van wedstrijdreglement. Achter het *
De jury hoeft ook niet te weten of het verenigingstenue correct is. Maar hij moet wel weten dat er in verenigingstenue gereden moet/mag worden. Ik heb ook meegemaakt dat ze b.v. Kaat volkomen ten onrechte in het Z wilden diskwalificeren vanwege haar groene verenigingsjas. Dat jurylid zat op dat moment dus ook zwaar fout!

Maar blijft een feit als er dus geen sprake is van een verenigingstenue, dat er dan in het blauw of zwart gestart moet worden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:26

gomir schreef:
Praktisch alle juryleden op wedstrijden in Noord-Holland weten dat RAP in het groen rijdt(ik iig nog wel, maar binnen vijf jaar wordt het zwart Huilen ) en OWF in het rood *LOL*


Bedankt voor de tip, Gomir, ik had het echt niet geweten. Nu zit jij natuurlijk meer in NH-Noord. Ik zit meer in NH-Zuid en daar ken ik alleen de verenigingstenues van Kaptein v.d. Wal en St. Hubertus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:36

Suzan, het is wel een "kei-mooi" jasje Haha! of niet? Knipoog

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 23:08

Zep ik kom niet uit Brabant, dus ik zou eerder zeggen: een onwijs mooi jasje. O nee, ik geloof dat je tegenwoordig "vet" mooi moet zeggen. Knipoog