hoe kom ik er tussen bij inschrijving?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

hoe kom ik er tussen bij inschrijving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 21:59

Een paar maanden terug heb ik dus naar een wedstrijd gebeld (ong. een maand vantevoren) of ik nog kon inschrijven. Nee, kon niet meer, was al vol. Ik kon het voor de volgende wedstrijd proberen, zij heeft toen gezegd wanneer ik kon bellen en hoe laat. Ik dus gebeld, nee, ik kon weer niet inschrijven, was alweer vol.

Nu heb ik het dus net weer geprobeerd voor 26 augustus, maar ze zitten gvd alweer vol. Is het nou zo'n populaire wedstrijd dat ze een uur nadat de inschrijving start al vol zitten of willen ze mij er niet tussen hebben. Verward

Ik denk dat ik voor de volgende wedstrijd echt stipt op tijd ga bellen en als het dan nog niet lukt, dat ze het dan maar moeten bekijken, wat denken jullie?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:15

Wat raar dat je niet meteen in kunt schrijven !
Ik bedoel, als je in mei belt, dan kan het bijv. best dat de wedstrijd voor juni al vol zit, maar dan kun je toch alvast inschrijven voor de wedstrijd van bijv. augustus ?
Er is altijd wel een sluitingsdatum, maar dat je niet eerder in kunt schrijven daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 22:23

Nee, dat kan niet.
Als ze bijv. 10 juni een wedstrijd hebben, kun je pas op 11 juni inschrijven voor de volgende. Ik vind het zelf ook erg bout, vandaar dit topic.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:20

nou het is ook wel logisch op zich dat je je niet veeeeeeeeeeel te vroeg mag opgeven, want anders zouden de concoursen voor volgend jaar ook al weer vol zitten
ik geef me altijd minimaal 8 weken van te voren op aan het wedstrijdsecretatriaat, niet zo moelijk, tis me moeder , en 8 weken van te voren gaat het de deur uit , en ik kan tot nu toe bijna altijd nog starten

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:31

Ik schrijf me voor al mijn wedstrijden 6 tot 8 weken van te voren in. Gelukkig hoef ik het niet via een wedstrijdsecretariaat te doen, maar kan ik dat gewoon zelf doen. De wedstrijden zoek ik op op de site van de NH bond en de site van de KNHS. Gaat altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:15

Typisch NBVR-verenigingen, die hanteren altijd zo'n beleid. Ik herinner me belavondjes voor het concours in Giesbeek... Lips are sealed
Vaak zijn de wedstrijden van verenigingen die minder concoursen per jaar organiseren groter, dus dan kun je er makkelijker tussen. Bovendien hebben die meestal prijzengeld, itt de oude NBVR waar je (dat is mijn ervaring dan) veel meer inschrijfgeld mag betalen om te rijden om een strik en een potje hoefvet Boos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:39

Manon in onze omgeving moet je snel zijn. Wees slim kijk in de P&S naar de laatste wedstrijden en stuur je coupons ruim 1.5 maand van te voren in. Het is helaas niet anders vooral in de zomer is het echt erg. Als je dan voor die wedstrijd een klasse hoger moet starten kan je altijd vante voren bellen en het laten wijzigen dat is geen probleem. Heb dit ook vaak gedaan.

Ps Zep heeft eigenlijk niets met NBVR te maken bij ons is het altijd al zo geweest. Nu het samengevoegd is is het nog erger geworden. Er zijn op zich wel veel wedstrijden maar nog te weinig voor wat we aan ruiters hebben in dit gebeid.
Vorig jaar springen (indoor) in de B 210 starts L 175 dat is toch niet normaal?? Veel wedstrijdterreinen kunnen dit niet kwijt.
Bij de KNF hebben we ook altijd bel avond gehad dit is op de woensdag voor aanvang om de wijzigingen door te geven. Vaak werd dit door het sec. gedaan maar tegenwoordig regelt iedereen alles zelf dus ook meer drukte op de belavonden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:24

Reddy zo was het bij ons ook maar helaas ze vaak allees al voor voor sluitdatum omdat tegenwoordig veel mensen hun zaken zelf regelen. De paarden staanvaak aan huis en ze rijden geen verenigingslessen meer.

Het verenigingsleven is niet meer zoals het vroeger was helaas.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 13:22

Ik wil dus wel heel graag 8 weken vantevoren opgeven, maar dat wil die vereniging juist niet, dat is het probleem. Heel vaak is het telefoonnummer ook niet bereikbaar, dus dat schiet ook niet op.
Het is trouwens wedstrijd in Zuid-Holland, Schoonhoven om precies te zijn. Bij andere wedstrijden in Z-Holland kom ik er wel snel tussen, ik snap er echt niks meer van, maar bedankt voor de reacties.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:44

haha gewoon insturen die handel. Heeft je vereniging dan geen lijsten met adressen ?? Als jouw het nier lukt moeten hun maar te hulp schieten daar zijn ze voor.

Succes.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:52

heeft niets met NBVR te maken hoor zep.
hier betaal ik bij de (ex inmiddels) nbvr verenigingen minder dan bij de (Ex) knf verenigingen en de KNF is binnen altijd maar 1 proef de nbvr 2.
ligt net aan de regio waarin je zit.

Manon om dit te voorkomen heeft onze vereniging alles nu stop gezet alleen eigen leden mogen nogmaar de binnen wedstrijden mee starten niet leden kunnen of op de resevelijst of de buitenwedstrijden mee starten.
het is hier ook best lastig hoor vanmiddag gaan mijn inschrijvingen voor de wedstrijden t/m februari de deur uit.... anders kom je binnen nergens meer tussen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 18:57

Prisca schreef:
haha gewoon insturen die handel. Heeft je vereniging dan geen lijsten met adressen ?? Als jouw het nier lukt moeten hun maar te hulp schieten daar zijn ze voor.

Succes.


Ik ben het enigste uitwedstrijden-rijdende lid, dus mijn vereniging vindt dat ik het zelf moet regelen, vindt ik ook wel terecht.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 20:32

Misschien banketstaaf om te zeggen maar dan zou ik toch ergens anders lid worden zodat ze je kunnen helpen met dit soort zaken. Nu laten ze je zwemmen en kom je nog niet aan wedstrijden toe. Das zonde.

Succes.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 20:50

Met een beetje sneupen op wedstrijdkalenders van de site van KNHS kom je ook een heel eind, desnoods ff contact opnemen met het wedstrijdsecretariaat van de organiserende vereniging.

Ik ben ook lid van een kleine vereniging en moet ook zelf mijn coupons opsturen, kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen, dan weet ik tenminste zeker dat die dingen de deur uit zijn.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 20:42

Ik vind het zelf niet erg om mijn eigen coupons in te sturen, net wat Naz zegt, dan weet ik zeker dat het weg is. Misschien komt het ook doordat mijn vereniging niet bekend is, en dat bij andere verenigingen daardoor zoiets hebben van bekijk het maar lekker.

Ik denk dat ik me er maar niet meer druk over ga maken, want dat lost toch niet zoveel op. Dan moeten ze het maar lekker zonder mijn inschrijfgeld doen }> Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:15

Bij de Vjenneruiters hebben ze de nare gewoonte om die inschrijfpapieren gewoon te laat op te sturen, zit je er nog niet bij. echt heel irri...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:44

Een oud topic, maar ik schop het toch even omhoog.
Waarom? Omdat ik heel lang in Schoonhoven bij deze vereniging heb gereden en omdat mijn moeder hier het wedstrijdsecretariaat heeft gedaan.

Het klopt inderdaad dat deze wedstrijden heel snel vol zitten.
Ze hebben een fijn losrijterrein en een goede binnenbak. Verder is de sfeer er erg gezellig. Het is klein en persoonlijk.

Toch zou ik als ik jou was gewoon je coupons opsturen als je hier nog een keer wilt rijden. Er reden toen ook regelmatig mensen uit IJsselstein en Benschop mee, dus ook uit jouw richting. Die stuurden het ook ruime tijd van te voren op. Want op de wedstrijddag zelf komen ook alle ruiters met hun coupons omdat het een leuke wedstrijd is en er maar weinig goede accomodaties zijn in die kring.

Ik weet niet of je het adres inmiddels al hebt of dat je het wilt hebben. Anders heb ik het wel voor je en ook de telefoonnummers.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 01:06

Ik was toevallig vorige week bij de wedstrijd in Schoonhoven.. Zo vol was het niet hoor.. 3 mensen in de M, en volgens mij zaten de andere klassen ook niet zo vol.

Toevallig hoorde ik ook van iemand anders dat het vol zat, wat ik dus heel vreemd vindt..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 18:27

Ik dacht al, wat een oud topic Clown .

Ik ben nu van vereniging veranderd en nu kan ik dus ruim van te voren voor het winterseizoen opgeven, yes yes! Tong uitsteken . Ik hoop dat ik er nu wel tussen kom, maar bedankt nog voor de adviezen!

Kleintje, het is precies zoals jij zegt, daarom wilde ik graag daar rijden, leuke sfeer, goed terrein!

Maarja, ik hoop dat ik via m'n nieuwe vereniging er wel tussenkom.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:45

Batje; in Schoonhoven hebben ze ook als beleid: pas opgeven voor de volgende wedstrijd tijdens of na de vorige wedstrijd, prima beleid toch?
ps ga je de 15e weer starten in Schoonhoven?.......

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:29

Batje, het gaat daar de hele dag achter elkaar door. En er zijn daar in de regio maar weinig M ruiters. Dus dan hebben ze bijvoorbeeld veel B ruiters.
Alleen al van de vereniging/manege zelf hadden we vaak al 40 combinaties.

Maar het is echt de moeite waard.
Als je gaat Manon, geef dan eens een gil, kom ik gezellig kijken!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:42

reactie op het opgeven van wedstrijden bij de Zilverstadruiters en volle/lege wedstrijden.

Het is bij onze vereniging de gewoonte dat je pas na de wedstrijd voor de volgende wedstrijd op kunt geven. Dit omdat het vaak fout ging: mensen geven zich op, gaan hier slordig mee om en komen niet opdagen terwijl ze wel ingeroosterd staan en de startlijst toegestuurd krijgen. Hierdoor krijg je dan op de wedstrijddag lege gaten en dat is voor niemand plezierig, zeker niet omdat er dan mensen die graag zouden willen starten niet mee mogen doen.
Hoe werkt het nu wel?

De dag na de wedstrijd kan je je coupons opsturen naar De Zilverstadruiters, Lopikerweg 64A 2871 AW Schoonhoven. Zet op de envelop duidelijk dat het startcoupons betreft (bijv. wedstrijdsecretariaat STARTCOUPONS). Doe er een briefje bij met je telefoonnummer en de klasse waarin je start en tevens een aan jou zelf geadresseerde envelop met postzegel. Op deze manier is de kans groot dat je wel kunt starten. De locatie is inderdaad erg geliefd en zit snel vol. Eigen leden mogen maar 1x starten in het weekend dus dat is niet de oorzaak. Je kan evt. op het briefje schrijven dat als ze vol zitten, ze dit even aan je door willen geven per telefoon, omdat je graag op de reservelijst wilt. Mocht er iemand afvallen, dan kan je dan alsnog starten.

Voor wijzigingen en vragen staat de telefoon 1x per week aan (dit staat op het bandje dat je krijgt als je het 06 nr belt): bijv. als je van klasse verandert etc.
Bij ons geldt: vol is vol en er wordt niet gekeken wie zich inschrijft (dus de ene wel en de ander niet).

De vorige wedstrijd waren er inderdaad minder starts, dit kwam omdat er op het laatste moment (dag van te voren) veel afgebeld werd: zieke mensen, zieke paarden etc. Een paar dagen ervoor zaten we wel degelijk vol.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Mocht er nog wat onduidelijk zijn, kan je een pb=tje sturen..