vraagje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 16:06

Als je niet lid bent van een rijvereniging, kan je dan wel 1 wedstrijd starten, zonder mee te dingen naar de prijzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:28

Nee.

oew, da was wel heel bot Haha!

Je moet lid zijn van een vereniging en een startkaart hebben aangevraagd voordat je je uberhaupt kunt inschrijven voor een wedstrijd.

Er wordt op bokt vaak heel moeilijk gedaan over "officiciele wedstrijden". Ik heb zelf nooit anders gereden, bij ons had je niet eens anders. Dus ik snap niet waarom het zo eng zou zijn om "officieel" te starten Verward (Maar dat is wel heel off-topic nav jouw vraag Schijnheilig )

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:48

Ja.Je mag zelfs meedingen naar de prijzen bij ons heb je 1 keer in het jaar zo'n wedstrijd: startkaarthouders, manege's en mensen met een eigen of verzorgpaard/pony zonder vereniging en zonder startkaart mogen ook mee doen.
enige eis is dat je inwoner bent van de Gemeente Apeldoorn.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:06

Hier in de buurt weet ik dat Callinghe(Callantsoog of 't Zand) zeker 1 keer per jaar een rubriek heeft voor niet federatie-ruiters(om uit te proberen). Meestal in september. De wironruiters in Hippolytushoef hebben ook weleens zo'n rubriek, maar die hebben ze dit jaar in mei al gehad, misschien dat ze later dit jaar nog een wedstrijd hebben. dat weet ik niet uit mijn hoofd...*LOL*
Volgens mij moet je dan wel lid zijn van een vereniging(maar dus zonder startkaart), maar dat weet ik niet zeker, daar zou je dan even over kunnen bellen. Inentingen moeten in ieder geval wel in orde zijn.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 11:16

maar er zijn dus wel mogelijkheden om te starten zonder officieel lid te zijn van een vereniging.. Das mooi dan ga ik er eens naar informeren bij mij in de buurt..
En zep, ik doe niet moeilijk hoor over officieel starten, maar ik heb een vzpaard dat wel eens te kampen heeft met zijn gezondheid en dan kan ik wel heel veel geld uitgeven aan die wedstrijden, maar ben ik niet zèker of ik wel altijd kan blijven starten, maar ik hoop het volgend jaar wel te kunnen doen jah.. Nadeel is alleen dat wedstrijden oontzettend veel geld kosten...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:28

fred lover:
Die mogelijkheden zijn er niet overal.
Meestal wordt er op een manege wel eens iets georganiseerd voor de mensen die daar lessen.
Maar als je er niet lest dan houdt dat ook op grijnz.

Maar aan 'vereniging'-wedstrijd meedoen gaat dus niet.
Soms organiseren verenigingen ook 'groentjes'-wedstrijden, voor paard en ruiter die samen nog geen startkaart hebben.
Maar dan moet je ook (heb ik begrepen) lid zijn van een vereniging om te mogen inschrijven.

Sterkte met de gezondheid van je paard! Ik hoop voor jullie dat jullie volgend jaar kunnen starten, officieel bedoel ik...
Kost wel veel geld, maar is zo ontzettend leuk! Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:35

Bel een manege in de buurt en vraag of daar onderlinge wedstrijden worden gereden. Vaak mag je dan wel meedoen desnoods idd buiten mededinging.

Je hebt kans dat als je mee wilt doen je ook daar moet rijden of gebruik moet maken van de bak. Maar als je het aardig vraagt kan er vast het nodige gedaan worden. Succes.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:17

Bij een *kots* manege hier in de buurt, had je een officele wedstrijd, en dat hebebn ze wel meer ook voor niet leden

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 14:47

tsjee, egt ontzettend balen dat het dus eigelijk niet kan.. Geloof trouwens dat het zowieso niet kan, want meneer is al zeker een jaar niet ge ent.. dus voordat ik zou kunne starten m,oet ik hem eerst dubbel laten enten..

WIl ik officieel starten komt er ook nog eens bij dat hij gechipt moet worden.. EN aangezien hget niet mijn paar dis denk ik niet dat het er nog in zit.. Ooooooow egt balen, heb helmaal een wedtsrijd tenue gehad.. Maar die zal ik dan wel nooit dragen...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 00:13

Nimber ik wijs dan toch weer naar artikel 1, lid 6 van de algemene wedstrijdbepalingen in het wedstrijdreglement van de KNHS:

"Het deelnemen aan wedstrijden, die niet onder de auspicien van een der basiswedstrijdorganisaties, of de NHS worden gehouden, is verboden."

Startkaarthouders mogen dus niet op dit soort 'wilde wedstrijden' starten.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:21

Bij ons in de buurt is/was het mogelijk om zonder startkaart te "proef"starten tijdens een officiele wedstrijd. Je kunt dan dus gewoon voor de vereniging starten zoals dat heet en wordt beoordeeld door dezelfde jury als alle anderen die wel met een startkaart starten.

Gewoon even een vereniging bij jou in de buurt bellen en vragen of dat mogelijk is omdat je eens wil kijken hoe dat is en of je er al klaar voor bent. Wel zorgen dat je paard correct geent is hoor, dat is ook voor je eigen paard wel zo veilig.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:29

In Lonneker en bij Slangenbeek houden ze wel eens wedstrijden zonder startkaart, kun je wel gewoon meedoen voor prijs. Ook is er elk jaar een onderling bij de knoefbakker (springen). Heb ik op een paard van mn vriendin gereden, 2 x dressuur, waarvan ik 1 x in de prijzen zat, en 1 x springen, was ik 2e.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:34

fabienne schreef:
Nimber ik wijs dan toch weer naar artikel 1, lid 6 van de algemene wedstrijdbepalingen in het wedstrijdreglement van de KNHS:

"Het deelnemen aan wedstrijden, die niet onder de auspicien van een der basiswedstrijdorganisaties, of de NHS worden gehouden, is verboden."

Startkaarthouders mogen dus niet op dit soort 'wilde wedstrijden' starten.


Het is ook geen wilde wedstrijd het is een gewone wedstrijd hoor allene niet opengesteld voor iedereen maar alleen voor apeldoorners. Het telt ook gewoon mee voor winstpunten hoor voor digenen met startkaart. Voor de mensen zonder startkaart is t gewoon een mogelijkheid om eens een echt concours te starten!