witte hekjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

witte hekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 10:12

Ik zie vaak foto's van mensen tussen witte hekjes. Is dat bij jullie altijd zo in de B/L?
Bij ons vaak alleen in M/Z. Ik rij eigenlijk altijd zonder hekjes, alleen met letters en vind dat wel net zo gemakkelijk. Gaat het paard ook niet hangen richting hoefslag.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:15

Hmmm nou geef mij maar hekjes hoor, hij hangt toch niet richting hoefslag. Heb al eens mee gemaakt dat ze de bordjes scheef uit gezet hadden...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:05

Is verschillend ligt eraan hoeveel ringen er zijn en of er smorgens B wordt gestart en dan s middags Z in de dezelfde ringen.

mij maakt het weinig uit ik train weinig met hekjes of met bakranden. Onze springtuin is vierkant en er staat altijd wel een bak met pionnen dus perfect om in te oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:37

Hier rijden alleen de z ruiters tussen de hekjes.
Ik heb geloof ik in totaal 3 keer tussen hekjes gereden.
Maar hier zijn meestal ongeveer 15 ringen en voorheen toen het nog NKB was meestal rond de 30.

Zelf heeft onze club laatst een wedstrijd georganiseerd en nu kan me heel goed voorstellen waarom er geen 10 of meer ringen met hekjes worden uitgezet Haha!

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 13:46

Ik rij dus ook zelden of nooit tussen hekjes. En het komt af en toe voor dat een ring scheef is, maar dat is dan jammer hoor, kun je niets aan doen en iedereen heeft er last van. Maar op sommige foto's lijkt het net of iedereen mooie hekjes-wedstrijden heeft en dan nog met zand als ondergrond (is hier altijd gras , vaak vertrapt)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:24

hey
in de vereniging waar ik enkele keren al heb gestart, rijden alle klasses tussen witte hekjes, en altijd op een manege in een bak met zand en nooit op gras. (heel uitzonderlijk een keer een inrijpiste op gras)
Ik heb dus altijd al tussen hekjes gereden. Volgens mij zonder de hekjes en alleen de bordjes, is mijn paard wel weg..
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:27

wat luxe op zand, wij staan altijd met kalkoenen te kl00ien Haha!

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 14:32

heb geen ijzers, dus ik klooi met glibberhoeven Haha! Vooral op kleigrond is het erg.
Ik denk dat het best goed is om zonder hekjes te rijden, maar met hekjes EN ZAND lijkt mij helemaal heerlijk.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:10

Bij kleine wedstrijden (ik dacht 4 ringen of minder, maar heb het regelement niet bij de hand) is het verplicht alle banen af te zetten, en dan het liefst met hekjes.
Bij grote wedrtijden is dat financieel niet haalbaar en daarom mag er daar nog gewoon tussen bordjes gereden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:27

Heb trouwens het afgelopen weekend ook geen proppen ingedraaid. De bodem is hartsikke droog, en ze draaien zich toch alleen maar vast. Nergens last van gehad!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:46

Ik moest ook tussen de hekjes en op zand (L1)
Ik vond het zelf wel grappig, alleen bordjes valt me ook niet tegen.

Sevin zag die hekjes trouwens voor een leuke cavaletti aan Bloos *LOL* . Ik zag z'n oortjes al naar voren gaan en hij ging al verruimen, maar gelukkig kon ik hem nog inhouden Haha!

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 07:51

Ik rij altijd wedstrijden met 6 ringen of meer (is puuur toeval) en vaak zijn er maar 2 ringen (voor M/Z) met hekjes.
Hoewel ik laatst in een park wel tussen de bloemen en hekjes gereden heb, was echt leuk. Vijvers, wandelende mensen, honden en wedstrijden in een park.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:45

In mijn vorige regio (centrum) reed ik altijd tussen hekjes, ook in de B en L. Ik vond dat wel zo prettig, met een jong paard.
In deze regio moet ik opeens, in de M2, tussen bordjes. Dat was wel even wennen. Ik dacht dat ik veel prettiger reed tussen hekjes, maar in Almelo heb ik zowel tussen hekjes als bordjes gereden. En ik reed dezelfde punten...nl...154,154,154,154 enz enz. Knipoog Het is dus meer mijn eigen gevoel. Maar het hangt er ook vanaf hoe dicht de volgende ring erop ligt. Laatst reed ik ergens tussen bordjes, maar de ring ernaast lag een halve meter verder. Kreeg je geen duidelijk beeld meer tot waar jouw ring loopt, dat vond ik echt niks.

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:49

Ik vind het met een jong dier toch wel erg fijn tussen de hekjes hoor, heeft ie een beetje aanleuning. Ondanks dat ik er nooit tussen oefen, want die hebben we thuis niet, en dan worden ze er wat kijkerig op, waardoor ze zich net wat mooier laten zien. Geef mij maar hekjes!!!