Kür gereden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Kür gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 20:23

Ik heb vandaag in Midden Beemster kür op muziek gereden. Het was de tweede keer. De eerste keer had ik de pech dat de stroom uitviel tijdens de proef en de muziek dus stopte, nu had ik helaas de pech dat toen ik net binnen kwam stappen om te groeten er een viertal Shetlander met wagentjes langs kwamen en die gingen in de springring, daar redelijk dicht naast een demonstratie geven. Was Jepje niet zo blij mee Haha!
Halthouden om te groeten zat er dus niet in, daaruit moest hij aangalopperen en appuyeren, wat hij dus ook niet deed, gevolg, ook geen eenvoudige wissel, want ik zat niet in galop Haha! en hij vloog er in de uitgestrekte draf nog een keer in galop vandoor.
Niet echt wat je van een Z2 kür mag verwachten dus, maar goed, ik ken mijn pappenheimer, en als iets eng is is het eng. Punt, einde discussie.
Voor dat ik de ring inging ben ik rond de ring gereden, paste eigenlijk niet, maar toch gedaan, en toen was hij heel bang voor de bloembakken bij de letters, maar daar heb ik hem wel overheen kunnen helpen. Kortom, hij leert het nog wel eens, maar moet gewoon nog veel meer meemaken.
Voorlopig zijn we weer een ervaring rijker, en ik vind het nog steeds heel erg leuk om te doen. Ooit gaan we echt vlammen in de kür, ik weet alleen nog niet wanneer Knipoog

Het grappigste was eigenlijk dat ik vorige keer een 5 voor mijn choreografie had omdat de kür te moeilijk zou zijn en er daardoor te veel fouten in slopen (nou kan ik me voorstellen dat het er zo uitzag, maar als hij gewoon braaf aan de hulpen is, loopt hij hem makkelijk) en vandaag had ik een 5 omdat hij te simpel zou zijn Verward Leuk he, jurysport Cool
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 25-07-02 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 20:25

Met de vlam in de pijp...... Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:42

komt vanzelf wel goed *LOL* Ik vond het een mooie kür hoor Haha!
En jury's kunnen soms net zo slap ouweho*ren als instructeurs...Party!!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:58

Ja Jasmijn, je had echt ongelooflijke pech dat net jou dat moest overkomen. Ik zag die kop (ff oneerbiedig gezegd) van Jep al gaan en o jee, Sh*tlanders met wagentjes zijn enorm eng/interessant.

Ik vond nog dat je hem aardig rond wist te sturen, de omstandigheden in aanmerking genomen.

Zullen we afspreken dat we alletwee op 1 september gaan vlammen Knipoog ?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 07:07

Ik zal 1 september vrij houden in mijn agenda want ik wil jullie allebei zien vlammen Jasmijn + Fitz Lachen En Jasmijn: je hebt echt pech (programma ingelopen + die ***karretjes -maar je wordt echt gepokt en gemazeld in het kurrijden, alle mis-scenario's heb je nu wel zo'n beetje gehad.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 09:56

Hey volgens mij heb ik jouw kur gezien dan.
Heb je een grote vos? Die bang was in de hoek van de tractor?
Daar stond ik namelijk Haha! .
Er werd verteld toen je voorgesteld werd, dat het paard nog weinig wedstrijdervaring had enz, kan dat?
Ik vond, ondanks alles, het toch erg mooi eigenlijk.
Kwam na jou nou die megamooie fries?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:21

Hartstikke gaaf man! Het begin is er, en dan komt de technische invulling ook wel een keertje Party!!

Misschien kunnen jullie samen werken aan een nieuwe invulling van de dressuursport. Mogelijk kunnen we op de komende OS naast de driedubbele Fitz ook een gehoekte Jep met halve draai tegenkomen bij de vrije onderdelen in de GP-kur. Knipoog

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 16:19

Fitz ik hou je eraan.
Astridh, ja je hebt gelijk, we maken aardig wat mee tijdens onze küren, dus eens zal het toch wel rustig zijn om ons heen, dan kan ik tenminste mijn paard de schuld geven ipv de omstandigheden Knipoog Knipoog
Anneke, ja dat was ik, met die dappere vos Haha! Hij heeft ook nog weinig wedstrijd ervaring, en dat zie je in dit soort dingen terug. Maar het is wel een patsertje als hij het even wil laten zien he? En daarna idd die mooie fries. Je kan niet zeggen dat ik niet opgevallen ben he? Iedereen keek hoe ik rond stuiterde, maar eerlijk is eerlijk, hij had ook goede stukken er tussen zitten. Als ik dus ooit al die stukken eens aan elkaar krijg, heb ik de perfecte kür.
En Zep, Fitz en ik zijn al druk aan het oefenen voor onze dubbele Fitz, en gehoekte Jep, huppelend groeten, galopappuyementen in overkruiste galop, dus als je ons nog in wil halen moet je wel opschieten hoor Haha!
Wat minder prettig was, is dat ik dezelfde jury had als in wormerveer, waar ik 3 punten boven de verliespunt zat omdat hij een hoek vréselijk eng vond. Misschien toch maar niet meer laten omroepen dat het een Belisar is, zo goed staat die al niet bekend, en dit is niet echt reclame. Dat hij hiervoor weer 2 dikke winstpunten gehaald heeft, weet deze jury niet.
Jammer Anneke, dat ik je niet even gesproken heb!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 17:42

Offtopic: Waar moeten jullie 1 september rijden Verward Als het nou een beetje in de buurt is...*LOL*
En wat is er mis met Belisar Verward Ik vind het een fijne hengst *LOL* Razinda van Jura is toch ook een Belisar Verward

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 19:10

1 September is er wedstrijd in Heemstede.
Belisar heeft de naam paarden te fokken met 'de kolder in de kop', waar ik het dus totaal niet mee eens ben, het zijn geen makkelijke paarden, maar als je ze in hun waarde laat kan je er heel goed mee uit de voeten, bovendien zijn het zeer correcte paarden die allemaal kunnen bewegen, maar Jepje doet zo niet erg zijn best dit verhaal uit de wereld te helpen. Maar goed dit was erg off-topic.
Razinda is een dochter van Kroonjuweel, en daarmee een kleinkind van Belisar.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:37

Nou ja, ik vond het al goed dat ik de naam Belisar onthouden had *LOL* En misschien houdt Jep wel van vooroordelen, dan laten ze hem tenminste lekker bij jou Haha!
Heemstede is niet zo heel ver weg...als ik mijn moeder zo gek kan krijgen(of iemand anders) kom ik misschien wel kijken Party!!