voorlopig geen wedstrijden voor ons

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

voorlopig geen wedstrijden voor ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 10:32

Helaas, Naiade haar hoeven zijn in zulke slechte conditie dat we besloten hebben haar geen ijzers onder te leggen en gewoon op de wei te houden.
Rijden in de wei en longeren kan wel gewoon dus haar conditie kan ik redelijk constant houden.

Nifty werd vorig weekend afgekeurd op haar wel bekende knie dus ook die zal mij tijdens de endurance niet vergezellen.

En Souris ben ik op conditie aan het rijden maar weet wel dat die nog geen klasse 1 rit met beetje snelheid kan uitlopen.

Dus helaas, hopelijk 29 sept. Ommen en anders 12 okt. Katwijk...
wel balen maar niks aan te doen.

Naadje ik mis die heerlijke ritten met je nou al....
sorry hoor maar ik vind Naadje gewoon zo'n geweldig paard om mee te rijden, Nifty en Souris ook wel maar die zijn toch wat anders.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 18:19

Waarom moet je perse met een beetje snelheid? Dan maar niet hoor, dan maar geen tempo. Desnoods wordt je een keertje gediskwalificieerd door een te lage snelheid. Maar goed, als Souris dit nog niet aan kan is het een heel ander verhaal..

Erg balen voor je, Navy gaat ook even een maandje rustig aan doen, daarna weer wat opbouwen, zodat we rond Katwijk, en misschien eerder, weer klaar zijn om te starten.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 23:26

ja idd hoef ik niet op snelheid maar souris haar conditie is nog niet zo dat ik op 7 km. kan gaan zitten (dat bedoel ik met snelheid) Bloos

is natuurlijk geen snelheid maar voor haar is dat al behoorlijk wat.

dus die komt volgend jaar pas aan de beurt....

naiade houd ik wel op conditie maar goed alleen dressuur en springen dus geen lange ritten etc.

ik hoop katwijk wel te rijden, had ook kootwijkerbroek en ommen op het programma maar dat gaat denk niet lukken.

hoefsmid zei dat ik wel weekje naar bos kon (had ik 30 aug gepland) omdat ik dan alleen zandpaden rijd.

kreupel is ze er niet van maar ze heeft gewoon zulke brokkelhoeven dat er nu geen ijzer onder kan.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 10:37

Balen, en 7 km/u is inderdaad vrij langzaam (zeg maar: vrijwel alleen stappen..), dan kan ze het gewoon nog niet aan.

Ik hoop dat ze gauw weer van d´r brokkelhoeven af is, baden in een prutje van opgeloste biksjes schijnt te helpen hiertegen..

Succes!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:07

Hoi Najade, surf eens naar www.hoefproblemen.nl daar vind je producten van RWL quality care. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar mijn vriendin vindt het geweldig. Het is hoefspul en hardstikke goed. Wie weet een goed idee voor de hoeven van jouw paardje.

Succes, Hanifa