Wat is je mooiste wedstrijdervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Wat is je mooiste wedstrijdervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 01:26

Na het topic Wat is je stomste wedstrijdervaring ben ik nu wel zeer benieuwd naar het tegenovergestelde.
Ik heb me trouwens kostelijk vermaakt om de vele reacties.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 01:42

Mijn mooiste ervaring moet nog gaan komen: na jaren van kwakkelen, altijd kreupel zijn, altijd wat mankeren, tot met twijfels over afmaken aan toe gaat het dan nu toch gebeuren: Gipsy en ik gaan op wedstrijd! En alleen dat gegeven vind ik al geweldig! Hoe het gaat kan me niet zoveel schelen (al is het meegenomen als het goed natuurlijk), het mooiste vind ik DAT we gaan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 01:54

Margreet schreef:
Mijn mooiste ervaring moet nog gaan komen: na jaren van kwakkelen, altijd kreupel zijn, altijd wat mankeren, tot met twijfels over afmaken aan toe gaat het dan nu toch gebeuren: Gipsy en ik gaan op wedstrijd! En alleen dat gegeven vind ik al geweldig! Hoe het gaat kan me niet zoveel schelen (al is het meegenomen als het goed natuurlijk), het mooiste vind ik DAT we gaan!


In grote lijnen volg ik het bericht van Margreet, met alleen een grote kanttekening, namelijk dat we onze eerste wedstrijd gedaan hebben in juni.

Het mooiste was dat hij absoluut niet schrikkerig op de wedstrijd of losrijterrein was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 01:54

Ik denk die keer dat ik er met Levi's 5 minuten over deed om een keer de baan rond te komen, omdat hij bij iedere bloembak en ieder reclamebord andersom stond. En vervolgens reed ik binnen bij A en zuchtte hij eens diep en liep een geweldige proef en won met een enorme voorsprong. Daar had mijn paard zichzelf overtroffen, want vanaf dat moment was hij een stuk minder angstig op concours.

En de cross met Akka op het NK in Neede, in eeeh... '97 of zo Verward (God ik word oud....) Die liep gewoon helemaal perfect en toen zat ik echt ergens op wolk nr 9 a afloop.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 07:55

Een hele tijd geleden in Spijkerboor. Zo'n proef waarin je alles alleen maar hoeft te denken en hij deed het, heerlijk.
En eigenlijk afgelopen zondag ook weer. Voor het eerst in 3 jaar op gras, voor het eerst op stang en trens (jaja, na 14 wp in de Z1 en 4 in de Z2, gingen we nu 'eindelijk' op stang en trens) en voor het eerst met sporen met wielen, dus voor mij heel spannend, en Jep liep erbij alsof hij dacht, mens waar maak je je druk om.
Toen liep hij de eerste proef ook nog een super proef, echt zo'n fijn gevoel Kwijl , tweede was hij een beetje leeg, maar bleef er toch aan trekken, en mijn dag kon echt niet meer stuk!!!!!
Gelukkig belandden we bijna in de sloot toen ik naar de trailer terug stapte, omdat er een vreselijk enge auto stond, anders had ik gedacht dat ik het verkeerde paard van stal meegenomen had Knipoog *LOL*

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:11

Niet op een wedstrijd maar op een keuring. Ik reed een fokmerrie in de zadelrubriek, zo'n merrie van 6 die al 3 veulens had gehad. Ik was dus ook de enige die een paard bereed met veulen. Nou, de merrie was een drama, op de keuring werd ze voor het eersst van haar veulen gescheiden. In de ring was het vreselijk, moesten we opstellen. Paard steigeren, raar doen enz. Mijn vriendin stond buiten de ring een even zo gek veulen vast te houden. Toen we eindelijk mochten rijden liep de merrie alsof ze nooit anders had gedaan: aan de teugel, showend, braaf enz. Ik werd uiteindelijk 3e achter 2 Z-ruiters, en was dus achteraf 1 van de weinigen met 0,0 wedstrijdervaring van zowel ruiter als paard. Ik kreeg m'n witte rozet, zegt de jury nog: Dat veulen daarbuiten, haal het maar naar binnen, en is dat niet het veulen wat mij vanmiddag getrapt heeft? Ja, dat was dat veulen, veulen was veulenkampioen geworden en heeft even in z'n blijde racepartijen een jury gemept.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:10

Ik heb zelf enorm genoten van de kür in Almelo! Het gevoel van een zijn met je paard en de muziek, ook al weet je dat het rijtechnisch nog niet geweldig is, was voor mij echt een enorme kick.

En 1 proef in de L 2 jaar geleden, waar ook meter voor meter klopte, iedere pas van mij was, en dat ik gewoon zeker wist dat ik gewonnen had in een rubriek van 25 man. Haha! (Gelukkig voor mijn zelfvertrouwen was ik idd 1e met 171 pnt)
Dat is de enige perfecte proef die ik ooit heb neergezet, en dat vind ik dan toch ook wel een mooie wedstrijdervaring.

Maarre, je kunt wel zo'n topic beginnen maar dan moet je zelf wel een eerste aanzet geven, dus wat was jouw mooiste wedstrijdervaring, Eyes?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:21

Mijn eerste wedstrijd met Jur, in Driebergen was dat. Ik reed darvoor bij de pony's en moest altijd puntjes 'sprokkelen'. Ik ging dus ook met Jur op wedstrijd met het idee van: we zien wel en als zij maar braaf is ben ik al blij. Maar ze liep alsof ze nooit anders hadden gedaan en we kwamen thuis met 4 winstpunten, ik wist niet wat me overkwam! Haha!
En in Breukelen, waar ik kringkampioen met haar werd. Ik moest overkwamen tegen toevallig een clubgenootje en we werden 1e.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:28

Met Grassie, tijdens onze eerste wedstrijd. Daarvoor had ik wedstrijden met mijn vorige pony, een haflinger gereden. Van de 10 wedstrijden hadden we 1 winstpuntje, verder altijd 153 ed, wat vreselijk fustrerend was.

Grassie liep 2 redelijke proeven, ik was wel tevreden maar verwachtte geen punten.. bleek ik 155 en 169 te hebben! Ik kon maar niet geloven dat het echt onze punten waren Pling

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:39

Met Sjors, de eerste wedstrijd, 1e!!
En de proef waarbij stond, goed opgelost! Leuke combinatie! Toen was ik trots man, zeker toen de jury mij naar voren haalde en vertelde wat ik gedaan had en dat ze zag dat Sjors(manegepony) en ik konden lezen en schrijven met elkaar (dat was ook echt zo!)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:47

Ik heb eigenlijk 2 hele goede wedstrijdmomenten.

M'n eerste was in maart. Ik kreeg m'n nieuwe startkaart maar niet, ik moest dus een stel leuke wedstrijden laten schieten, ik was 2x ziek geweest, op school ging het niet lekker. Heel frusterend allemaal. Toen ik hoorde dat ik toch kon starten omdat m'n startkaart erwas, kon ik m'n geluk niet op en de week voor de wedstrijd liep Sevin echt geweldig. Ik m'n proeven gereden en ik had er een behoorlijk bout gevoel over. Een paar fouten gemaakt, sommige dingen niet zo netjes. Ik ging dus met lood in m'n laarzen naar de prijsuitreiking en wat bleek, ik was 2x 1e. Een keer met 169 en een keer met 166 en de nummers 2 hadden rond de 156. Het was overigens wel in de B, maar ik was superblij, ik had alle frustratie eruit gereden.

De 2e keer was in juni (pasgeleden dus). Het rijden ging al een tijdje niet zo goed. Hij liep niet lekker en was behoorlijk dwars. In de laatste les voor de wedstrijd ging het dus ook helemaal niet. Mijn instructrice heeft toen met iemand die bij ons op stal lesgeeft gepraat en ze hadden er niet zo'n goed gevoel over dat het met de wedstrijd goed zou gaan. Ik moest ook voor de eerste keer in de L1, dus behoorlijk spannend. Ik maakte me echter nergens druk over. Sevin is er meestal weer als het moet gebeuren, zo ook deze keer. Weer 2x 1e met 157 en 158 in de L1. Ik hoorde dus achteraf dat ze niet begrepen hoe ik dit weer voor elkaar had gekregen Haha! . Hier heb ik dus nog steeds lol over *LOL*

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:37

Dat was in 1999, ik had was net weer begonnen met de wedstrijden na anderhalf jaar kreupelheid en ellende, 2e keer weer L dressuur, ik werd eerste met 10 punten voorsprong op nummer 2. Gewoon super gevoel!

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 15:23

met plato in amsterdam spa het indoorkampioenschap wisten geen eens dat we er aan mee deden.
Werden we eerste met 169 en 165

Ook met jerrometje was het in hierden heel gaaf vier winstpunten een keer 176 en 168. eigenlijk waren alle wedstrijden met hem errug leerzaam. zal het nooit vergeten

Met kadanz moet de eerst keer nog komen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 18:17

Met mijn Haflinger (verkocht) een Lproef in het buitenseizoen. Het was supernat het regende verschrikkelijk en de bodem was slecht. Toch liep ze in 5 minuten superfijn en heb ik met haar de proef van mijn leven neergezet. Derde prijs met 165....
Nou heb ik met de KWPNer die ik nu rijd wel meer en hogere prijzen en punten gereden. Maar die keer was wel heel speciaal, het gevoel dat het gaf en uiteindelijk die grote beker. ik was toen 16 en had haar een jaar.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:28

Met m'n paardje heb ik een kringkampioenschap gereden, zo ongeveer in onze achtertuin.
Willem (m'n steun en toeverlaat, en al meer dan 20 jaar de trouwe mede-verzorger van m'n paardjes) was helemaal hyper, vooral omdat het concours zo dichtbij was en er allemaal bekenden stonden te kijken.
En z'n droom kwam uit: 2x nr. 1 met de proeven, en ook nog eens het hoogste dagtotaal, waarvoor we speciaal gehuldigd werden.
Uiteraard mochten we ook nog een ereronde, toch vreemd om daar als enige rond te rijden terwijl de rest van de ruiters te voet toe staat te kijken.
Willems' dag wag helemaal top toen ik hem ten overstaan van alles en iedereen ook nog eens bedankte voor z'n trouwe dienst, en zei dat ik alles aan hem te danken had.
Je had dat koppie moeten zien, ik heb nog nooit iemand zo trots gezien !

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 22:01

gosh,dat zijn er meerdere:de keer dat ik met mijn oude pony Pebbles 186 punten in het L had gereden.(en de zovele springparcoursen die we wonnen)
na 2 jaar blessure mn "eerste" M proeven met mijn 7 jarige Nimble hier,1ste en 2de(174+178),mocht gelijk naar het M2.
met de oude EK pony Maximo,het KNF-kampioenschap gewonnen,en het overrijden,echt zulke gigantisch goede proeven!(ook ergens in de 170)
de allereeste M1 proef met Evoltaire,171 punten.en mn eerste 2 M2 proeven met ditzelfde paard:hij ging zo gigantisch goed!!!!1 maal eerste en 1 maal 3de,156 en 178.god,wat waren dat een stel fijne paarden!vooral Pebbles,Maximo en Evoltaire!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 22:48

de kampioenschappen kring Den Bosch, toen ik twee paarden (Trammelant en Didaer) in het L startte, in twee manches. Dat was dus rennen en vliegen, steeds zadel wisselen tussendoor, en van de een op de ander springen. Ze waren alletwee 2 keer foutloos, en daarnaast 1 andere ruiter (van de 40!). Didaer moest als eerste in de barrage, was foutloos, daarna dus de andere ruiter (foutloos en sneller) en als laatste Trammelant die als een prof rond ging, en 4 seconden (!) sneller was dan de tweede. IK was dus 1e en 3e, en heb een week lopen stralen. Dat was overigens het derde seizoen op rij dat Trammelant kringkampioen werd (B, M, L) en ik ging als grote favoriet naar de NCB kampioenschappen, waar Trammelant werd uitgebeld! Didaer was uiteindelijk 7e.
En het M parcours waar ik als laatste moest starten (met Trammelant) en alle 4 fouters al werden opgeroepen voor de barrage. Bleek niet nodig, want hij huppelde erdoor alsof het niets was en bleef dus foutloos.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 04:24

Fitzroy schreef:
Maarre, je kunt wel zo'n topic beginnen maar dan moet je zelf wel een eerste aanzet geven, dus wat was jouw mooiste wedstrijdervaring, Eyes?


Tsja, dat is wel al een tijdje terug. Jaaaaaaaaren terug heb ik eens een grote prijs gewonnen (van de Geldersche Courant ofzo) met springen. Was een parcours Americain. Naderhand ben ik echt een 'rokje' geworden (was een naampje die de springruiters gaven als iemand naar de dressuur overstapte). Heb ik m'n jumper nog wel in het Z gereden en op de route daarnaartoe af en toe ook gewonnen maar om nou te zeggen dat ik daarmee het publiek op de banken kreeg?????

Naderhand wel vele semi-actieve mooie wedstrijdervaringen mee mogen maken. Maar of men daarop zit te wachten?? (gaat uiteraard over küren Knipoog ).

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:26

Eyes schreef:
Naderhand wel vele semi-actieve mooie wedstrijdervaringen mee mogen maken. Maar of men daarop zit te wachten?? (gaat uiteraard over küren Knipoog ).


Als bij mensen de rillingen over de rug lopen en zelfs tot tranen toe geroerd zijn bij jouw kuren lijkt het me dat je op de goede weg zit. Knipoog
En mijn mooiste wedstrijdervaring was ook een kur van jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:13

mooie wedstrijdervaringen, ik vind het al een mooie ervaring als ik voor mijn gevoel lekker gereden heb.

maar een echt mooie wedstrijd ervaring was toch wel de NKB kampioenschappen 1997 in wanroij. hier mocht ik toen met 3 pony's naar toe. eentje in het CZ springen eentje in het DM en eentje in het EM.
in de CZ mocht ik het kampioenslint meenemen. in het DM het reserve lint en in de EM het 3de lint en een poetskist voor meest belovende combinatie.

met mooie wedstrijd ervring op de 2de plaats is met diezelfde E pony bij de paarden naar het NKB te gaan in het M en daar een 8ste plaats te halen.

groetjes [naam]

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:59

Mijn mooiste ervaring was met joli ofen, losrijden tussen tineke bartels en jazz die je de hele tijd aan zit staren (tenminste zo voelt dat dan) losrijden met suzzane F. Lovers

en dan de ring rond doodstil langs de kant je moet je proef uit je hoofd rijden je voelt je hart kloppen in je keel het enige geluid wat je hoort is het ademen, voor het eerst in mijn leven zo een wedstrijd en zo een proef en gewoon foutloos.... serie om de drie, de pirouetten, de appuyementen hij deed alles!!! en dan doorgestuurd worden naar het NK in Nijmegen!!! prachtig zulke herinneringen zijn goud waard....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:05

heyy

je eigen fokproducten in de Z dressuur uitbrengen, iedere keer als dat gebeurt voelt dat gewoon super!! Haha! Haha!

en op 1 dag, tijdens een keuring, kampioen aan de hand, 1e aangespannen en bestgaande rijpony en 2e met dressuur: met dezelfde pony! En dan ook nog 3 bekers, 1 grote beker, 4 linten en 3 zakken voer mee naar huis nemen Party!!

gr linda

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:57

Toen die de koers won en 7 lengtes voor 't veld uit liep Haha!. Had 'm zelf getraind Cool

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:36

Mijn eerste cross...*LOL* Ik was bloednerveus en dacht dat het nooit goed kon gaan. Na de dressuur stond ik derde en toen moest ik toch echt een rondje door het keukenhofbos...het huilen stond me bij de start nader dan het lachen, maar ik moest er toch doorheen(angst voor hoge hindernissen heb ik nog steeds wel een beetje hoor *LOL* ). Bij de finish had ik een supergevoel Party!! Ik was als een van de weinigen foutloos en binnen de tijd Party!! Stond zelfs even 1, maar door een pechbalkje in het springen werd ik uiteindelijk 2 met 0,1 punt achterstand *LOL*
Ik was echt dolgelukkig en heb daarna ook nooit meer zo fijn gecrosst(nog maar drie keer gestart voor hij verkocht werd)

En natuurlijk mijn vijfde plaats op de NH-kampioenschappen. Ik stond M-1 en haalde daar mijn eerste winstpunt en mocht overkampen *LOL* Dat was ook wel heel gaaf...Party!!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:27

Toen ik de volvo cup won Haha!! Ik zal 't is ff uitleggen!
Wij hadden op de manege altijd de volvo cup.. dat was in de tijd dat ik nog op manegepony's reed.
Eerst had je een aantal selectiewedstrijden enz.. en daar was ik doorheengekomen.. nou toen de achste, kwart en halve finale.. ook allemaal doorheengekomen en toen zat ik ineens in de finale.
Ik was nog maar 11 jaar en bleef over samen met 4 andere mensen.. de jongste van hun 4 was 18.. niemand verwachtte dus dat ik zou winnen, ik zelf al helemaal niet. We moesten loten op wie we zaten en ik zat op dandy, een witte e-pony.. wat mis ik dat paardje zeg. Toen de proef.. ik was natuurlijk superzenuwachtig want het was de eerste keer dat ik aan die cup meedeed Haha!. De proef was afgelopen en ik ging Dandy afzadelen.. werd ik me daar toch ff misselijk.. alles eruitgekotst (ZENUWEN Haha!). Toen het spannendste moment.. de prijsuitreiking Haha!.. 5e plaats.. ik niet, 4e plaats.. ik niet, 3e plaats.. ik niet, we waren dus nog maar met z'n 2en over.. ik samen met een meisje van 18 en daar gingen we.. de 2e plaats.. ik niet Haha!:D Ik was toen dus gewoon eerste.. wat niemand verwacht had omdat er alleen maar ouderen in de finale overbleven.. dat was echt zo tof, en ik was zooooo blij, liep ik daar met die grote beker als klein meisje haha dat was echt grappig Haha!