zelf afgroeten = verliespunten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

zelf afgroeten = verliespunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 13:59

Of juist niet?

Stel, je hebt 2 stops in je parcours en je vindt het niet verantwoord om door te gaan, dus je groet af en verlaat het parcours. Heb je dan ook 2 verliespunten in het springen of niet?

Was ik even nieuwsgierig naar, hoop dat iemand het springreglement bij de hand heeft. Op de site van de KNHS kon ik het iig niet vinden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:02

idd geen verliespunten, heb ik pas opgezocht op www.hippix.nl. Verbaasde me, maar het klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:06

Deze regel hebben ze ooit eens in het leven geroepen omdat er ruiters waren die dit met regelmaat deden zodat ze dus verlies punten kregen en niet over hoefde naar een hogere klasse.

Net als het toen veranderd is met het foute parcours springen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:09

mag je dan wel het foute parcours springen zonder verliespunten te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:17

4. De regeling van de prestatiepunten is als volgt:

Klassen B en L:

foutloos parcours en voldoende: 2 winstpunten

¼ tot en met 4 strafpunten en voldoende: 1 winstpunt

Klasse M:

foutloos parcours: 2 winstpunten

¼ tot en met 4 strafpunten: 1 winstpunt

Klassen Z en ZZ: foutloos parcours: 2 winstpunten

5. De regeling van de verliespunten is als volgt:

Klassen L, M, Z en ZZ: meer dan 16 strafpunten

boven het aantal van de winnaar: 2 verliespunten

alle uitsluitingen met uitzonderingvan uitsluiting

bij het rijden van een verkeerd parcours en bij

het vrijwillig verlaten van het parcours, alsmede

bij uitsluiting op grond van kreupelheid
: 2 verliespunten

(van uitsluiting wegens kreupelheid is alleen sprake indien de combinatie op gezag van de jury wegens kreupelheid wordt uitgesloten).

Voor onvoldoende verrichtingen in B-springen worden geen verliespunten toegekend


dus fout parcours zijn geen verlies punten

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:21

altijd handig om te weten Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 14:22

Kijk, daar heb ik iets aan, mensen die weten waar je wedstrijdreglementen kunt vinden. Bedankt! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:43

Toch is het dan ook een vreemde regeling. Als je dan 4 balken hebt kun je beter afgroeten, dan krijg je tenminste geen verliespunten, terwijl als je je parcours afmaakt dat vervolgens 'beloond' wordt met 2 verliespunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:50

Vind ik ook fitz, maar er waren nogal wat mensen die dus wel foutloos waren en dan maar af gingen groeten of express verkeerd reden.
Deze mensen hoorde allang weg te zijn naar een hogere klasse.
Die gene die echt 4 balken springt is ook nog niet aan die hogere klasse toe.
Groet die dan toch af, en krijgt dus geen verlies punten, komt die persoon zich nog wel tegen in de hogere klasse.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:59

Ik vind eigenlijk ook dat afgroeten niet minder erg is als 3 x weigeren *LOL* Als je afgroet ben je er toch al van overtuigd dat hij de derde keer ook stopt anders rijd je wel door...Haha!
Bij ons op les wordt ook vaak vertelt bij stopperige pony's/paarden dat ze beter na twee keer kunnen stoppen(leuke zin met al dat 'gestop':)) ) Ik denk dat je dan beter een stapje terug kunt doen voor het vertrouwen, daar komt dat stoppen toch vandaan Verward Nou moet ik wel heel eerlijk zijn dat ik het ook een keer gedaan heb Bloos Mijn pony stopte nooit, ook al pastte het van geen kanten('sorry Mier' Haha! ), maar een keer vond hij een hindernis echt eng. Dat was mijn laatste wedstrijd in het L, het was een wit bord waar de zon op scheen en dat schitterde enorm Haha! De derde keer zou hij hem ook niet gesprongen hebben...*LOL* En met -2 zou ik toch nog 17 punten gehad hebben in het L dus dat was het probleem ook niet. Heb zelfs niet meer gesprongen op het inspringterrein, daar heb ik doordat ik snel naar het viertal moest niet meer aangedacht...De week erop in het M sprong hij trouwens ook weer gewoon braaf...Maar ik ga een beetje offtopic *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:29

4 balken is geen verliespunten, het is MEER dan 16 strafpunten boven het aantal van de winnaar. Dus als de winnaar 1 balk heeft en jij 5 dan is het nog steeds geen verliespunten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:34

En als je nou in de dressuur vrijwillig de rijbaan verlaat als je al met je proef begonnen bent, heb je dan ook verliespunten? Had ik het gisteren met iemand over.

Ik start daar wel ff een nieuw topic over. Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:37

Maar als je al 4 blaken hebt is de kans groot dan nummer vijf ook nog wel valt...en als je dan geen verliespunten wilt *LOL*
En op de grotere concoursen(zeker in het oosten/zuiden van het land) is er bijna altijd wel iemand foutloos hoor *LOL* En wil je dan het risico lopen op minpunten als een van de eerste starts...

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik denk dat je beter minpunten kan rijden met zoveel balken, dan ben je toch nog niet aan een hogere klasse toe en als het regelmatig gebeurt lijkt degradatie me ook geen slecht idee...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:59

VAnuit de L degradeer je toch nooit meer naar de B?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 14:03

Jawel hoor. Als je in de L 5 x wordt uitgebeld, heb je 10 verliespunten en moet je terug naar de B.

Mijn zusje kreeg laatst zo'n brief van de KNHS, maar die bleek niet voor haar bestemd te zijn (gelukkig maar). Er stond wèl in 'dat er wegens 10 verliespunten behaald in het L-springen met ingang van de volgende wedstrijd B gesprongen moest worden'.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:10

Volgens mij kun je wel terug naar de B hoor *LOL* Je kunt in het L namelijk ook verliespunten krijgen en ik ken iemand die vanuit het L weer naar het B gegaan is en dat is volgens mij niet op eigen verzoek gebeurt Verward

Anders hebben die verliespunten in het L ook minder zin...Verward

'In het B-springen kunnen geen verliespunten worden geboekt.

Degradatie:

Verliespunten worden in mindering gebracht van eventueel behaalde winstpunten. Wanneer er geen winstpunten meer in voorraad zijn, of wanneer men nog geen winstpunten heeft behaald, worden het minpunten.

Bij een totaal van 10 verliespunten volgt onmiddellijke terugplaatsing naar de naast lagere klasse. Een combinatie kan op verzoek worden teruggeplaatst nadat de combinatie twee keer achter elkaar is uitgesloten. Een verzoek tot terugplaatsing dient schriftelijk te worden ingediend bij de betreffende Basiswedstrijdsportorga-nisatie. Degradaties en terugplaatsing gaan terstond in.
'

Er staat dus nergens dat er geen degradatie terug naar de B kan, dat is alleen met dressuur Haha!