Geen travers en galop :? :P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Geen travers en galop :? :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:51

Ik ben laaiend!!!!! Extreme duivel Extreme duivel

Krijg ik net mijn coupon staat er bij een onderdeel geen travers!!!
En ik weet dat ik er zelfs een hele mooie travers neer heb gezet, wel 1 die een 7 waard was. Nu heb ik een 2 omdat ik geen travers heb laten zien Verward

En verder moesten we in de linker galop over de middelijn en na 4 tot 6 passen draf rechts aanspringen, om de 1 of andere reden reageerde hij niet op mijn been en na een flinke stemhulp werd hij pas wakker Haha!
Dus na een pas of 10 gallopeerde ik rechts aan.

Nu staat er op mijn coupon verkeerd aangesprongen Boos!
Ook niet waar, wel een eeuwigheid te laat maar 300% zeker in de goede galop.

Die jury had echt een bril nodig!!!!

Dit is de eerste keer dat ik boos ben over mijn behaalde 152 punten.
Wat op zich al niet hoog was, maar de eerste had er ook maar 163 en reed super netjes, maar dat zal die schele ook wel niet gezien hebben Boos!

[edit:Bartvb]Titel gewijzigd[/edit]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-06-02 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:52

Hebben ze wel gekeken?????

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:59

Hihihihi,
echt TE Bizar!!!

Echt doodzonde dat je de proef (waarschijnlijk) niet op video hebt staan, het is te gek dat zo'n jury gewoon M mag jureren!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:08

Had ik hem maar op video, dan zat hij nou al op de post!!!
Als hij mijn travers nu slecht vond en zodoende een laag punt geeft dat kan, daar ben ik tevreden over. Dat is het risico van dressuur.
Zo ook met die galop, uiteraard geen voldoende waard, maar wel goede galop, die vent heeft echt met de schrijfster zitten spelen of zo Haha! Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:57

Wie heeft mijn titel veranderd? van gvd, gvd, gvd naar geen travers ?!
Het gaat niet alleen op de travers, maar ook om de galop.
Dus nu klopt de titel niet meer.
lekker weer veranderd Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:14

Heb je niks beters te doen Bart Haha!
Alweer veranderd Verdrietig
Maar Bart de vraag was niet of er galop getoont werd, maar of het de goede galop was, dus de titel klopt nog steeds niet Boos! Knipoog

Maar om jou blij te houden zal ik hem maar niet veranderen.
Al ben ik in een Extreme duivel stemming om je juist te gaan pesten en het wel te doen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:19

Oei berg je voor Kawa....*grin*
Wel erg rot idd, doe je daar je best voor....

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 18:20

Soms zijn jury's echt onuitstaanbaar...ik kreeg vandaag een 1 voor mijn halsstrekken. OK het was niet meer dan een 3 of een 4, maar hij zakte wel een paar keer op de diagonaal en dan vind ik een 1 toch wel erg overdreven. ik had uiteindelijk 109 punten dus 152 valt best mee *LOL* Die 1 was dus echt niet nodig om me van een winstpunt of prijs af te houden...Haha!

Maar verkeerde galop is trouwens dan wel een heel vreemd commentaar Verward *LOL* Was de schrijfster zo leuk of de combinatie in de baan naast je Verward Ik kan het in ieder geval niet geweest zijn Haha! Ik heb tijdens mijn races over en naar het inrijdterrein ook wel wat jury's afgeleid Bloos Soms kwam ik bijna bij ze naar binnen Bloos

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:13

Mischien dat er iets fout gegaan is met de coupons en dat de jury jouw proef op iemand anders coupon gejureerd heeft??

Tja en anders is het gewoon belachelijk. Kijk dat dressuur een jurysport is weten we allemaal, maar wat deze jury flikt is gewoon ronduit oneerlijk. Alle tijd, geld en moeite die jij erin hebt gestoken om zo goed mogelijk voor de dag te komen en dan een jury die gewoon te beroerd is om eens fatsoenlijk naar je proef te kijken. Deze jury neemt dus duidelijk zijn/haar taak niet serieus.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:02

Balen zeg! Het is dus zeker nuttig om je proef op video te zetten....al is het omdat de jury een vuiltje in het oog kreeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:07

een vuiltje een hele olifant Haha!

We hebben helaas geen video camera Huilen

En dit is de eerste keer in jaren dat ik echt Extreme duivel ben.

Als ik nu een 4 had gekregen voor de travers, dat kan, niet mee eens, maar dat is jury sport.

Wat pril zegt zou ik bijna geloven, maar ook dat kun je niet bewijzen.
zonder camera dan Lips are sealed

Ik baal echt want voor de rest ging hij heel lekker.
maar ja volgende keer beter Boos! Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:31

Zwaar *****, kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Lau reed vrijdagavond M2 met Ameretto. De laatste keertwending reed ze straal de verkeerde kant op. En wat denk je? Niet eens -2, niet eens een opmerking... Aangezien de rest van de cijfers op het protocol ook onder de maat was terwijl diverse omstanders dit een veel betere proef vonden dan de 1e, beschouwen we deze proef maar als 'niet gereden', de jury zat immers te slapen? Overigens was de 1e proef wel geheel terecht gejureerd (150 pnt met een aantal zevens ertussen), wat dat betreft dus geen reden tot klagen. Maar slapende juryleden, daar heb ik ook geen goed woord voor over.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:18

Dat is zwaar balen.
Andersom kan het ook hoor. Ik had laatst een travers straal vergeten. Had ik voor de eerste een 4: te weinig lengtebuiging (dit klopte ook, want had ik doorgezet was ie zo de ring uitgelopen, zo heet was die), de tweede, die ik dus niet getoond heb: OOK een 4!!!! Commentaar? Zie vorige travers!!!!! Slapen
Het blijft subjectief natuurlijk, dat dressuur, maar gewoon kijken lijkt me toch niet zo;n moeilijke opgaaf.
De M2 vind ik best een kl***klasse. Op Almelo ook, ik heb 5 x 154 gereden, wel mooi constant, hihi. Maarre...in zo'n grote rubriek en dan 5e worden met 154 en de eerste 162 ???? Mijn punten klopten steeds wel hoor, ik kon me er wel in vinden, maar toch.
Ach, diep ademhalen en opnieuw proberen.
Soms valt het goed voor je uit, soms minder. In Almelo had ik ook een 7 voor een contragalop waarbij het terugrijden prachtig op de voorhand ging, dus ach.....je weet het toch nooit.

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:26

Ik moet zeggen dat ik verder nooit over mijn punten mopper.
De ene keer valt het mee de andere tegen, dus gemiddeld gezien is er dan netjes gejureerd.
Maar een heel onderdeel over het hoofd zien Verward
Verder ging Kawa heel netjes, hoog gepunt was er in die ring verder ook niet
nr 1, 167
nr 2, 163
nr 3, 158.

Dus had ik een 6 of 7 wat ik verdient had voor die travers gekregen, had ik in de prijzen gereden Boos!

En wat het ergste is, het was een selectie wedstrijd. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:36

Het kan erger, ik hoorde gisteren een verhaal van een stalgenoot die gediskwalificeerd is omdat ze zogezegd verkeerd reed. Ze reed helemaal niet verkeerd, maar voerde de oefeningen alleen niet zo goed uit. Het afwenden was te laat en het wijken kwam niet uit de verf. Daarvoor dus -2 en -4 voor het wijken. Gebroken lijn liep niet zo goed af -8 en toen weer te laat afgewend, uitsluiting. Dat meisje heb ik tig keer gevraagd of ze zeker wist dat ze op de goede hand zat etc. Dat zat ze, het liep alleen in de soep. Daarmee heeft ze dus mooi 2 verliespunten te pakken die imo onterecht zijn. Brief naar de bond dus maar?

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:01

Ach, zo heb ik ook wel eens mazzel gehad omdat de jury niet keek. Ik ging afwenden bij A voor het A-X binnenkomen in arbeidsdraf, schiet Duvel ineens met zijn kop de lucht in een stuk naar voren. Ik zag dat de jury met de schrijfster zat te praten en probeerde Duvel zo goed mogelijk weer rond te krijgen en in een rustige draf. Dat lukte, want toen de jury keek, liep hij weer netjes en ik had voor dat onderdeel een 7 Haha! En vervolgens moest ik bij K van hand veranderen daarbij enkele passen middendraf en net voor ik hem bij de M terug wil nemen, druktie even zijn rug weg en maakt zich sterk. De voorafgaande middendraf ging wel heel netjes, maar het 'daarna arbeidsdraf dus niet' en ik had daar ook een 7 voor Haha! Dus dan zal ik het vast ook nog weleens krijgen, dat iets heel netjes gaat, maar dat de jury het niet ziet en daarom maar een 5 geeft ofzo. Dat heb je nou eenmaal met een jurysport.
Mijn instructruce heeft ook weleens iets stoms gehad in de Z1. Zij reed echt een nette proef netjes opgericht en hoofd in de loodlijn enzo en paard liep heel ontspannen zijn proef. Na haar moest iemand rijden die het paard met de kin op de borst getrokken reed en heel erg opgefokt liep. Op een gegeven ogenblik begon het paard te staken en ging een paar keer op zijn achterbenen staan. Komt de jury het hokje uit en begint de ruiter te helpen enzo. Bij de prijsuitreiking bleek dat die ruiter 1e werd met iets van 198 punten ofzo Verward Frusty en mijn instructrice kreeg maar 165 punten. Daar snap je dan toch ook helemaal niets van? Maar ja, ook deze proeven stonden niet op video, dus je kunt dan niets doen.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:39

bij ons op stal heeft iemand gewon een keer gehad dat ze moest van hand veranderen, dat deed ze dus gewoon heel netjes, krijgt ze een 4! omdat de jury het niet gezien had, en later nog een gebroken lijn stond er niet getoond terwijl ze die toch echt gereden had ook een 4! dan denk ik of geef haar een 6 of 7, of let gewoon op maar het is banketstaaf om zo'n laag cijfer te geven als jij niet oplet, en daardoor liep ze ook net haar wintspunt mis

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 01:27

deur ??????? help Lachen
ach ja joh das nu de jruisport en helaas zonder video erg weinig tegen in te brengen.

volgende keer beter Lachen

succes gr Lara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:04

Deur??? help die snap ik niet.

Persoonlijk vind ik een 5 krijgen als je zelf dacht een 7 te krijgen jurysport.
Daar kan ik ook goed tegen.
Maar iets helemaal over het hoofdzien vind ik meer te maken hebben met een schele vent die naar de oogarts moet Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:08

Daar ben ik het helemaal mee eens. Jurysport oké, daar kies je voor. Maar als jij daar serieus je proefje rijdt, dan mag je toch op z'n minst van de jury verwachten dat-ie serieus oplet.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:13

bedoelde moet ik een deur zoeken Lachen "En dit is de eerste keer in jaren dat ik echt Extreme duivel ben. Lachen daarom de deur *LOL*

idd, jurisport, sommige zijn gewoon blind en hebben jampotglazen nodig,

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:10

zo had ik eens een 4 voor de achterwaarts 5 passen inplaats van 4...
heb de video aan andere mensen laten zien en aan mijn instructeur maar iedereen zag toch echt 4 passen...koste mij dus net een wp *huil* maarja ik heb zondag voor het eerst ondelinge wedstrijd gejureerd en aan het einde van de dag ben je het best wel zat jury's zijn ook maar mensen de volgende keer krijg je extra punten terwijl je het niet verdiend al is dat wel erg balen