Dramatische dressuurproef en nieuw bokt-record

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Dramatische dressuurproef en nieuw bokt-record

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 17:24

Vandaag weer op wedstrijd geweest met mijn paard en ik had er echt zin in. De afgelopen twee weken ging hij super *LOL* Gister netjes gevlochten en geborsteld en vanmorgen vroeg lekker op pad.

Tot ik opstapte bleef dat 'leuk op wedstrijd-gevoel' maar daarna was het al snel weg...toen ik aandraafde spoot hij meteen het terrein over(zwaar zitten hielp echt niet meer Haha! ) en ging bijna door de Z-baan waar een clubgenoot net haar proef reed Bloos Weer opnieuw aangedraafd toen ik hem weer terug had en daar gingen we weer...Boos! Ik mocht echt alleen nog maar mee en waarschijnlijk had hij dat liever ook niet gehad Huilen
Toen het eindelijk een beetje ging moest ik mijn proef in. De eerste ging wel, hij vloog één keer de baan uit en heeft een paar keer een stuk gegallopeerd maar hij is in ieder geval niet gigantisch aan de kletter gegaan. En toen de tweede proef...wat een drama zeg! Boos!
Hij is drie keer de baan uitgestoven en ik kon helemaal geen kant meer op. Ik kon niet meer sturen en niet meer remmen, het was gewoon eng. Bijna door de auto van de jury van mijn eerste proef heen, mensen op het voorterrein moesten echt hun reflexen even testen en bijna tegen de wagen van ooteman op Boos! En dat gebeurde dus drie keer! uiteindelijk wel de proef uitgereden, maar vraag niet hoe...

Na de dressuur moest ik meteen door naar het springen en dat leek me echt top. Mijn paard lekker met me aan het lopen en dan ook nog hindernissen ertussen *LOL* Maar om de één of andere reden ging het eerste parcours best lekker. Het tempo lag iets te hoog voor het mooie, maar hij was heel goed te rijden en ik kwam overal mooi bij. Ik had een balkje op een oxer ergens halverwege, die stond naast de bomen en daar kwam ik eigenlijk net niet dichtbij genoeg om hem op groot af te laten gaan en een pasje erbij paste ook net niet. Dat werd dus een erg vreemde sprong en die hele hindernis lag plat, maar hij sprong wel Haha! En daarna ging hij ook weer heel fijn verder.
Ik twijfelde of ik het tweede parcours wel zou starten, maar ik heb het toch maar gedaan(was er toch Haha! ) en achteraf ben ik er blij om. Ik had een balkje op de laatste hindernis(was hem bijna vergeten Bloos ), maar dat was helemaal mijn eigen fout. Ik ging iets voor hem uit zitten en boem daar lag die *LOL* Verder was hij echt super het tweede parcours, hij bleef mooi bij me en was gewoon heel relaxed te rijden Verward
Als hij dat in me dressuur nou eens deed *LOL* Wel blij dat ik toch nog gestart ben en ik heb de punten voor het L-springen nu ook al binnen. Daar wachten we nog wel even mee, eerst moet hij echt helemaal voor elkaar zijn!

toen ik mijn briefjes terugkreeg bleek zelfs dat ik voor mijn tweede proef het boktrecord laagste punten gebroken heb(zie topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=61612&highlight=)
Alleen dat stond ook al op mijn naam...alleen dan met mijn vorige pony Haha! Ik ben wel een erg hopeloos geval hè?! Haha! Ik blijf voorlopig maar even springen Haha!

Trouwens gelukkig voor Ontario dat hij met springen zijn best heeft gedaan, anders had ik misschien morgen wel zelfgemaakte frikadellen meegenomen naar centerparcs Extreme duivel

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:59

Euh, gefeliciteerd met het verbreken van je eigen record? *LOL*
Fijn dat het springen goed ging!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 10:53

Ik reed in de B reddy en ik weet wel zeker dat ik de pechprijs gehad zou hebben Tong uitsteken Volgens mij zat er echt niemand lager dan 109 Bloos De andere proef had ik 135 dus dat viel nog wel mee Haha!

Ik weet nog niet of ik in Opmeer rijd, dan kom ik net van ponykamp terug...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:15

Haha! dat is goed gegaan zeg!

Waar had je wedstrijd dan? Als je dat nou gezegd had dan was ik komen kijken Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:12

dat je dan niet uitgebeld bent zeg die tweede proef
aardige jury...!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:48

Jeetje, wat een verhaal. Wel fijn dat dat springen in ieder geval nog goed ging. Blijkbaar vind je paard dat leuker dan dressuren. Is het dan geen idee om daar in door te gaan en de dressuurwedstrijden even te laten liggen? Scheelt misschien een hoop frustratie voor jou en je paard. Tis maar een ideetje hoor, misschien denk je er zelf helemaal anders over!