wat te kiezen?was de NBVR nou echt zo streng?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:50

Als deze een dubbel gebroken onderlegger is neem je gewoon een dubbel gebroken watertrensje..... das bijna hetzelfde, alleen zijn de ringen iets groter dan bij de onderlegtrens. Als je bij de ponies rijdt mag het bit geloof ik tot 1 cm dun zijn, niet dunner. Bij de paarden 1,5 cm, niet dunner.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:54

Het gaat vooral om de dikte van het bit. En idd gisteren was er bij de kringkampioenschappen in NH een bittencontrole, dus wees gewaarschuwd!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 23:16

Neem je onderlegger mee en kies eenzelfde bit, van dezelfde dikte, maar dan met normale ringen, dan heb je nauwelijks verschil in de mond. Zo snel mogelijk doen, dan heb je nog ff tijd om over te schakelen, voor je eigen gevoel dan, want volgens mij maakt het verder niet echt heel veel uit hoor!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 23:21

Als je bit dunner is dan 1 cm, is hij wel erg dun. Dat lijkt me niet. Maar als het wel zo is, dan zou ik er maar snel een ander in hangen, anders hangt diskwalificatie boven je hoofd.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 23:22

Je onderlegger is toch een watertrens? Dan neem je dus weer een watertrens, maar dan een gewone, geen onderlegger! En als je onderlgger enkel gebroken is moet je nu niet ineens een dubbel gebroken nemen, maar gewoon een enkel gebroken watertrensje van dezelfde dikte, maar hij mag niet dunner zijn dan 1 cm (bij de ponies). Dat weten ze dan in de winkel wel, waar je de dikte moet meten!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 00:15

Trouwens als je het al wist, waarom rijd je dan toch wedstrijden met een bit dat niet is toegestaan???? Op selectiewedstrijden betekent dit niet -2, maar diskwalificatie als het ontdekt wordt!!!! Persoonlijk zou ik dat risico niet eens willen lopen hoor!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:25

Fitzroy schreef:
Het gaat vooral om de dikte van het bit. En idd gisteren was er bij de kringkampioenschappen in NH een bittencontrole, dus wees gewaarschuwd!!


Ik werd zondag inderdaad ook gecontroleed. Deze wedstrijd werd trouwens georganiseerd door de vereniging die vroeger KNF was, dus of er een verschil is tussen NBVR en KNF qua controle...dat lijkt mij dan niet. Zorg gewoon dat je spullen goed zijn; je bit in orde, zweep niet te lang, sporen niet te lang etc.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:44

He dunste wat toegestaan is volgens het knhs regelement is dus 15 mm, je hebt een onderlegtrens van de firma sprenger die is 14 mm dubbelgebroken. Heb op de kampioenschappen vorig jaar in het m2 daarmee gereden controle gehad na me proef, opgemeten maar niets aan het handje Cool

Dus als je rond die 15 mm blijft zitten is er niets aan de hand en 15 mm is heeeeeeeeel erg dun hoor......

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:16

Gewoon een watertrens kopen van dezelfde dikte, het vershil tussen een watertrens en je onderlegtrens zit echt alleen in die ringen *LOL*
Een meisje van onze club heeft trouwens ook een hele tijd op zo'n bit gereden(wist het zelf niet tot de instructrice het zei, toevallig dezelfde als reddy...*LOL* ) en die rijdt nu op een watertrens precies hetzelfde hoor Haha! gewoon even proberen, dan weet je zeker dat het mag Haha!
Mijn zusje heeft nu ook een ander bitje, ons dubbelgebroken bit had een koperen middenstukje en nu heeft ze hetzelfde bit, alleen dan zonder koper. Je merkt echt geen verschil hoor Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 22:43

Dubbelgebroken is iets zachter, maar als je nu met een enkelgebroken trens rijdt en dat gaat goed zou ik dat zo houden *LOL*
Als ik je verhalen hoor en naar jullie kijk denk ik dat het met een dubbelgebroken bit vliegen wordt...Haha!