Onderlinge wedstrijd op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Onderlinge wedstrijd op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 20:09

Er werd vandaag op stal een onderlinge dressuurwedstrijd georganiseerd voor alle mensen van stal en uit de buurt.

Omdat ik 'goede' voornemens had gedaan om voorlopig geen wedstrijden meer te rijden wilde ik eerst niet meedoen, maar ik heb me toch maar laten overhalen.. voor de ervaring Knipoog ( en ergens in mijn achterhoofd een waterdichte winterdeken als hoofdprijs Schijnheilig )

Grassie ging de laatste 2 weken weer minder, maar 4 dagen geleden is de paardentandarts geweest en dat maakt met rijden ook duidelijk verschil. Er zijn haken van zijn kiezen gehaald, en hij is met rijden ook weer losser en meer 'de oude grassie'.
Ik kreeg hem die laatste paar dagen dus weer iets beter voor elkaar, alleen nog niet erg constant in dezelfde aanleuning, en aan zeer proefgericht ben ik ook nog niet echt toegekomen.

Maar goed, vandaag dus wedstrijd.. ik verwachtte er dus niet te veel van, ik wilde gewoon een lekkere ontspannen proef neerzetten.
Met losrijden liep Grassie best aardig. iig goed voorwaards, hij mocht iets ronder en was wat gespannen maar het kon erger.

Eenmaal in de proef liep hij redelijk. Zodra ik de ring in kom krijg ik altijd activiteitsverlies ( hij is dan 'ineens' niet meer goed aan de hulpen), maar het was dit maal minder dan anders. Ik had het gevoel een redeijk goede aanleuning te hebben ( niet perfect) , en hij liep aardig door.
Dingen die goed uit de verf kwamen waren
*de eerste middendraf ( bleek een 6 waard, is netjes voor Graziano)
* halve volte halve baan (7)
* enkele overgangen
* hals strekken+ overgang stap met lange teugel (7)

wat minder ging was dat hij toch nog redelijk gespannen was, en daardoor bij een aantal overgangen stap-draf en als ik ging doorzitten een paar nerveuze galopspasjes ging maken. Ik had hem dan redelijk snel terug, maar daardoor had ik bv lage punten voor
* gebroken lijn doorzitten (4, grassie sprong dus aan)
*overgang stap-draf (4, verzet)

verder ging het wijken bagger, maar dat wist ik al omdat ik daar nog helemaal niks aan gedaan had in de training. dit werden dus 2 vieren, jammer maar verdient.

niet verwachte dingen waren
*middenstap (6!!!!!! Party!! , normaal vieren)
*middengalop ( 5, te weinig getoont, had beter verwacht )
*middendraf 2e keer ( 4, niet getoont Verward .. het voelde niet slechter dan de eerste keer)
* E afwenden, X halthouden ( 5, zonder beredenering, ik dacht dat het netter was)

al met al had ik een goed gevoel, gezien de hoeveelheid goede voorbereiding ( weinig)

het was niet winstpuntwaardig maar wel beter dan alles van de L1 tot nu toe. New-Forest zei ook dat het een stuk beter was dan Kootwijk Haha!

de punten vielen nogal tegen.. 147. Ik had echt hoger verwacht.. maar goed, het blijft een jurysport en mijn plezier wordt er niet minder om.

Ik vind het dan alleen wel jammer om te zien hoe een paar dozen met in de krul getrokken paarden die de hele proef zaag zaag zaag deden er met de eerste prijzen vandoor gingen..
maar het is niet anders

Orri, New-Forest en Horsef@n reden ook, maar die zullen het zelf wel vertellen.

Ik zit nu btw te twijfelen of ik over 4 weekjes officieel in Lelystad zal starten. zal ik?? of niet.. Knipoog

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:20

ach ja maaike dat van in de krul trekken dat zul je daar altijd blijven houden. maar je hebt toch best wel netjes gereden Pling ?? Wie jureerde er eigenlijk?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:09

Hahahaha, ik heb grassie helaas niet gezien.
Or ging beter dan ik verwacht had, ben dus heel tevreden.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:34

Ik had jullie helaas niet gezien, was er maar fftjes..
Wie waren er eerste geworden dan?
Ach.. het was iig leuk toch? En je moet gewoon starten als je denkt dat je er klaar voor bent Lachen

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:42

hihihi, ow ik erger me ook zo aan die dombo's die een beetje in de krul trekken en zagen. niet erg paardvriendelijk he Lips are sealed

Ik had je dus wel zien rijden, heb niet het hele proefje kunnen kijken want ik moest daarna en was dus nog een beetje aan het voorberijden voor de proef.

De stukjes die ik zag waren wel netjes.
Maar we troffen het niet echt met de jury. De jury keek vooral naar het plaatje. Ze keek niet echt naar hoe je hem zo kreeg.
Maarja het is jurysport he Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:01

gewoon starten als hij al zoo vooruit is eggaan met kootwijk? trouwens 21 juli kom je dan naar Kootwijk?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 21:47

Nimber schreef:
gewoon starten als hij al zoo vooruit is eggaan met kootwijk? trouwens 21 juli kom je dan naar Kootwijk?


nee, dan zit ik in Zeeland Nimber.. mét grassie wel te verstaan Lachen
Nou, hij is niet zoooooo vooruit gegaan hoor, laten we eerlijk blijven..
Hij loopt BETER. Kootwijk was gewoon bagger, uitzonderlijk slecht.. dus beter dan dat loopt hij algauw, maar op echt winst te rijden moeten nog even de puntjes op de i.

Ik denk dat ik het ga wagen in Lelystad, alleen ik weet niet hoe lang ik voor die tijd niet kan rijden omdat mijn zadel binnenkort weeeer aangepast moet worden.. *zucht*

Ik wil toch gewoon voor een 6 kunnen wijken voor ik weer start. Moet lukken. Knipoog

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:00

ik hoop dat het zadelprobleem eindelijk opgelost kan worden , en dat je dan lekker kan rijden! Party!! en in lelystad ik hoop dat het beter gaat dan bij mij (moet haast wel) gewoon ff oefenen Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:25

He Grassie ik ga 14 juli ook starten in Lelystad, zoek nog een reisgenoot, probeer met iemand mee te gaan die een trailer heeft, hoop dat dat lukt....zo lang door het bos heen is ie anders helemaal op al in de proef.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 11:57

orri schreef:
He Grassie ik ga 14 juli ook starten in Lelystad, zoek nog een reisgenoot, probeer met iemand mee te gaan die een trailer heeft, hoop dat dat lukt....zo lang door het bos heen is ie anders helemaal op al in de proef.


ach joh, kom op zeg! 'zo lang' door het bos hoeft helemaal niet.
Wij stappen altijd gewoon over het fietspad, dan ben je er in 25 minuten en is je paard lekker los.

Je moet voor je proef niet door het bos gaan raggen nee.. maar dat is logisch Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:41

25 minuten is al te lang Haha!