[SGW] Diepenheim, dit keer zonder te vallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

[SGW] Diepenheim, dit keer zonder te vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 21:27

Dit keer ging het wel goed, ik ben er niet afgevallen ofzo Haha!

Dresuuur was rampzalig Haha! Hij was net geschoren, had het koud en bokte dus flink. In de proef was dat minder, maar stilstaan was een probleem, en gewoon draven ook. Maar toch nog 161 punten, en stond 5de ofzo.

Springen ging ook niet zo, romeo vond het weer eens veel te laag (het stond ook echt laag) en besloot zn benen niet op te tillen. Toen hij bij de eerste hindernis meteen als flink tegen de balk stootte, sprong hij 2 meter hoog over de hindernissen Haha! en bleven we verder foutloos..

Daarna naar de start gestapt, en ondertussen me flink druk zitten maken over "de afsprong". Ik bedacht me dat ik eigelijk al zo vaak zoiets had gedaan, en nog maar 1 keer erop was gevallen..Maar ik bleef er aan denken, wat me alleen maar banger maakte.

Daarna even losgesprongen. Eerst die kleine, ging goed.. Daarna die hogere, wat niet goed ging Tong uitsteken.. Ik dacht dat hij afzette, maar hij zette dus gewoon niet af. Ik voelde hem niet springen, maar we kwamen wel erover heen.. Hij raakte hem toch flink volgens mijn moeder, die stond te kijken.. Maar alles nog okeey, alleen de schrik zat er wel even goed in..

Vooral na de val in ysselsteyn, zag ik toch wel erg tegen hindernis "schuingebouwde-steil-op-een-heuvel-naar-beneden-springend" Tong uitsteken op...
En dan ook nog eens die bijna val met losrijden, toen zag ik toch eventjes tegen de cross op. Voor het eerst stond ik eigelijk stil bij de gevaren van crossen en springen, was even toch wel bang. Ik dacht, niet aan denken gewoon rijden. En eindelijk begon het aftellen dan, ik was echt zoooo zenuwachtig, nog nooit zo erg geweest..

Eenmaal over hindernis 2 besefte ik dat ik het wel met Romeo kon, zonder te vallen, dus toen gingen we er ook voor. Had me al voorgenomen om een rustig crosje te rijden, niet hard te gaan rijden om de tijd te halen, zodat ik even mn vertrouwen terug kon winnen, en dat Romeo ook weer wat extra vertrouwen kreeg.

Alles ging super, we vlogen zonder problemen overal overheen.. Waterbak was even zoeken, want het stond (in de waterbak) anders aangegeven dan ik dacht. Maar ook dat ging verder goed, dus toen maar op naar het puntje en het boomstammetje.. Heeeeel rustig er naar toe gegalopeerd, zodat ik de draai goed kon maken, en goed voor het puntje kon komen. En we gingen er zo over heen. Daarna het stro, wat ondanks een vroege afzet toch goed ging.

Daarna de hindernis waar ik heel de cross al tegeop zag. Een heuveltje, met een soort boom bankje. Daarna een schuingebouwde steil, waar je toch een eindje naar beneden sprong. Dezelfde sprong als waar ik in Ysselstyen op gevallen was, alleen was deze net iets heftiger. Je sprong verder naar beneden. Ik nam flinke vaart, om ondankt het heuveltje toch de eerste sprong goed te kunnen nemen. Daarna de afsprong. Die seconden duurde heel lang, van de afzet tot het neerkomen. Ik zat eigelijk te wachten totdat we weer onderuit gingen. Maar ik haalde opgelucht adem, want we gingen nog altijd goed. Niet gestruikeld of wat, hij sprong hem super. Toen besloot ik, dat als ik die goed kon nemen, de rest ook moest lukken.

Alles ging super, tot de 2de waterbak, waar hij even moeilijk deed. De makkelijke afsprong wilde hij niet nemen, hij wilde perse de moeilijke Haha! . Oftewel hij weigerde voor de lagere, makkelijker, week uit naar links, en sprong de moeilijkere Haha! . Wat een gek beest heb ik toch..

De overige 2 sprongen gingen ook lekker, zonder problemen. Kwam wel veel te laat binnen, 1.24 te laat, en dat bezorgde me 22 strafpunten. Niet dat ik dat erg vind, het ging mij om de cross, dat we rondkwamen, zonder te vallen.
Totaal hebben we dus 8 minuten en 10 seconden gecrosst, maar toch nog altijd een lage hartslag.. 64, en hij stond nog te dribbelen en te dansen. Hij had nog niet genoeg.

Daarna lekker verzorgd en laten grazen. Daarna even naar de uitslag gekeken. Stond ergens achteraan, maar had niet anders verwacht. Als ik geen tijd had gehad, was ik 3de of 4de geweest. Maarja als je zo gaat kijken, kan het altijd wel beter. Maar ik ben tevreden, en we gaan vol goede moed naar Princenhage.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:14

Super gedaan Maartjuh!

Ik heb de cross ook op mijn gemak gereden, kost je dan wel veel tijdstrafpunten maar dat beter dan de hele tijd uit de bocht vliegen of je vertrouwen verliezen!

Ik was de cross aan het verkennen voor morgen toen jij net in de cross was gestart dus heb veel mee gekregen door de luidsprekers Haha!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 22:31

chantal_cs schreef:
Super gedaan Maartjuh!

Ik heb de cross ook op mijn gemak gereden, kost je dan wel veel tijdstrafpunten maar dat beter dan de hele tijd uit de bocht vliegen of je vertrouwen verliezen!

Ik was de cross aan het verkennen voor morgen toen jij net in de cross was gestart dus heb veel mee gekregen door de luidsprekers Haha!

Ik herkende je trouwens bijna niet zonder cap, en paard Tong uitsteken.

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 07:54

Ey super dat je bleef zitten, er ging er in de Z nog eentje af op die laatste waterpartij Tong uitsteken

Maar euh.. hoe kwam dat dat je zo laat was dan en daardoor zoveel tijdfouten had.. da's dan wel weer jammer...

BTW wanneer kom je ook een keertje naar de Z toe Knipoog

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 08:29

Echt heel gaaf voor, je, heb je toevallig cu2, of zit je bij Mara in het team? doegjas

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 10:51

Miky0 schreef:
Ey super dat je bleef zitten, er ging er in de Z nog eentje af op die laatste waterpartij Tong uitsteken

Maar euh.. hoe kwam dat dat je zo laat was dan en daardoor zoveel tijdfouten had.. da's dan wel weer jammer...

BTW wanneer kom je ook een keertje naar de Z toe Knipoog

Als het goed is, in Barchem.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 10:51

love_sander schreef:
Echt heel gaaf voor, je, heb je toevallig cu2, of zit je bij Mara in het team? doegjas

Welk team zit mara dan? Ken mara iig wel

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 10:55

Miky0 schreef:
Ey super dat je bleef zitten, er ging er in de Z nog eentje af op die laatste waterpartij Tong uitsteken

Wie ging er eigelijk af?

*kijkt naar uitslagen* Renske zo te zien, die is iig uitgesloten..
Start stephanie al Z? ik dacht eigelijk dat die nog L reed Tong uitsteken

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:58

Nou erm nee Renske kon het presteren om Hindernis 11 (die grote palisade na de Waterpartij met die Waterval) over te slaan en daardoor dus te worden uitgesloten...

Anneke Aalderink ging liggen, je mag als ruiter in de cross 1x vallen, kost je wel 30 strafpunten, je word alleen uitgsloten als zowel ruiter als paard vallen...

En Stephanie die gaat snel over met Blackjack, elke keer als ze genoeg punten heeft. Maja die rijd als een slak en verder doet Blackie t wel braaf voor der... Hopelijk komt ze zichzelf nog een keer tegen, zou wel terrecht zijn..

Maar in iedergeval gezellig, zie ik je wel in Barchem.. Dis namelijk mijn laatste jaar bij de ponies, rij dus alleen nog maar SGW's.. Ik zit er wel over te denken om eventueel als ik strax nog geen nieuw paardje heb wat klaar is voor de cross. Om nog even door te rijden met Halloween in de M paarden... Wou ik eigenlijk niet doen.. Maja zit er nu wel aan te denken, tis een E waarvan de meeste zeggen is dat een paard.. dus tja...

tot in Barchem Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:09

netjes Maartje, goed voor jullie vertrouwen na IJsselsteijn.

Citaat:
En Stephanie die gaat snel over met Blackjack, elke keer als ze genoeg punten heeft. Maja die rijd als een slak en verder doet Blackie t wel braaf voor der... Hopelijk komt ze zichzelf nog een keer tegen, zou wel terrecht zijn..


beetje fflauw, dit.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:21

Idd, Lielle haalt me de woorden uit de mond. goed voor je vertrouwen na IJsselsteijn. Ik hoop dat mijn vertrouwen in "Princenhage ook weer wat opgekrikt wordt na het gedoe in Vasse.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:41

Hartstikke goed maartje! Zo'n rit kun je idd wel gebruiken na Ysselsteyn.
Hebben ze je nou nog een weigering aangerekend voor die waterbak?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 21:19

Scum schreef:
Hartstikke goed maartje! Zo'n rit kun je idd wel gebruiken na Ysselsteyn.
Hebben ze je nou nog een weigering aangerekend voor die waterbak?

Nee..

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:34

Super gereden Maartje!!! Ik heb je gespot, bij de waterbak .. hehe.. Clown Wat een ontzettend gave pony is het! Haha!

Ennuh... nu het vertrouwen weer een beetje terug is word je volgende keer gewoon 1e he.. Schijnheilig

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 21:37

Shanna16 schreef:
Super gereden Maartje!!! Ik heb je gespot, bij de waterbak .. hehe.. Clown Wat een ontzettend gave pony is het! Haha!

Ennuh... nu het vertrouwen weer een beetje terug is word je volgende keer gewoon 1e he.. Schijnheilig

We gaan het proberern Haha! ..

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 22:44


Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:35

Oke Lielle jij mag me opmerking flauw vinden, is ie ook wel, maar hijs wel waar.. Ze rijd eerlijkwaar niet zo snel, kijk alle uitslagen er maar op na, overal is ze buiten de tijd! En over dat ze zichzelf nog wel tegen komt, t zou leuk en super voor der zijn als t nie zo is, maar ergens is t ook wel goed voor der als t wel zo is, daar leer je van op je benen staan en dat alles altijd niet zomaar kan. Ze heeft een superpony onder der kont die al veel heeft meegemaakt en super kan crossen, dan moet je toch binnen de tijd kunnen rijden? Plus als je in de M al niet eens binnen de tijd kan rijden, wat doe je dan in de Z?

Ik zeg dit alleen omdat ik al 3 mensen hun pony en zichzelf mentaal kapot heb zien rijden door alles snel snel te willen doen en mee te kunnen met het nationale team... ik zeg gewoon wat ik vind.. leer daar maar mee leven...

en Maartje, HELP!! enge foto's van mij :S

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:39

Miky, waar maak je je toch druk om? Het is niet jouw pony. Als je in het Z gewoon foutloos kunt rijden en het is niet binnen de tijd, so what?
Dat getuigd er juist van dat die pony niet wordt stukgereden en dat ze het voorzichtig aanpakt. Zoals je zelf al zegt, niet te snel dus.

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:00

Scum schreef:
Miky, waar maak je je toch druk om? Het is niet jouw pony. Als je in het Z gewoon foutloos kunt rijden en het is niet binnen de tijd, so what?
Dat getuigd er juist van dat die pony niet wordt stukgereden en dat ze het voorzichtig aanpakt. Zoals je zelf al zegt, niet te snel dus.



praat niet over mensen als je ze niet kent!
maartje is meestal supersnel als de duivel héa? Tong uitsteken
dus daarom vragen mensen gewoon even hoe het kwam dat ze zoveel tijd fouten had

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:03

annemieke, even rustig. Scum kent maartje en haar pony maar al te goed, we hebben oa samen getraind.

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:11

nou daarom, dan weet je toch wel dat het een snelle pony is, dan kan het toch dat mensen dat vragen?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:12

AnneMieKe_89 schreef:
praat niet over mensen als je ze niet kent!
maartje is meestal supersnel als de duivel héa? Tong uitsteken
dus daarom vragen mensen gewoon even hoe het kwam dat ze zoveel tijd fouten had


Eerst goed lezen wat er allemaal staat!
Mijn tekst gaat helemaal niet over Maartje?! Verward

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:16

nee dat weet ik, maar ik vind een beetje boosaardig overkomen, maar nou ben ik hier de boosaardige haha, maar wil niet de boosaardige zijn hor Schijnheilig

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:21

Volgens mij heb je het nog steeds niet goed gelezen! Voordat je zomaar wat reacties loslaat moet je wel eerst weten waar je het over hebt.......

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:55

ow mensen ik ben blond,, schaam me diep! dat laatste stukjj had ik indd niet gelezen Bloos