Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 20:25

Ik heb morgen wedstrijd (onderling)
en ik wil graag nog even wat tips voor het losrijden...
Ik moet zorgen dat ik hem goed aan het been krijg, want hij wil het liefste sloffen dat paard hihi en hij moet even niet als een houten plank door de voltes gaan enzo (tja, binnenbeen er goed aan natuurlijk en buitenbeen naar achter)
Nou ja en als hij goed voorwaarts is moet het ook wel lukken hem aan de teugel te krijgen, dus wie heeft er tips voor het warmrijden om te zorgen dat hij voorwaarts is en goed buigt...
Ik dacht zelf aan: paar passen stap, paar passen draf en dat tig keer herhalen, dan even draven, middendraf, gewone draf, middendraf... afgewisseld door een galopje zodat hij goed aan het been komt, dus effe heel veel overgangen rijden en dat dan allemaal zonder hem aan de voorkant nog te begrenzen, dus eerst maar voor het been krijgen. En dan links en rechtsom een aantal grote voltes... ertussendoor
Zal ik het zo doen, of zijn er nog andere tips?
Ik rijd trouwens in de B

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 20:44

hey Brenda!

leuk dat je morgen wedstrijd hebt!! Haha! Met Treffer? of met Harmaine? Cool

Ik heb niet echt veel tips, alleen blijf rustig en ontspannen. EN hou vooral je hoofd erbij tijdens de proef zelf. Denk goed aan alle hulpen e.d.

veel succes he!! Pling
xxx

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 20:50

Ja, met Treffer... maaruh, ik wil gewoon wat tips voor het losrijden, niet voor de proef ofzo hoor, maar ik denk wel dat het lukt op de manier die ik hierboven heb staan, toch?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 21:20

Ik zou als ik jou was niet al te veel overgangen oefenen. Je hebt kans dat ie dan sneller terug valt. Ik zou gewoon eerst wat voltes rijden in stap en draf en dan een paar overgangen om te kijken of ie aan het been staat, is ie aan het been, dan stoppen met overgangen. Eventueel nog een galopje en vooral niet te moe rijden, want dan is de impuls weg.

Succes! Lachen

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 21:30

maar in het begin in hij juist niet aan het been en loopt hij te sloffen, dus ja, ik moet hem even actief maken snappie?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:52

je moet je paard thuis ook netjes een proef kunnen laten lopen...
kan hij het thuis netjes.. dan weet je toch wat je thuis altijd aan voorbereiding doet?
Doe op de wedstrijd precies hetzelfde...
en rij je pony niet te moe... zorg dat hij aktief is...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:02

Rijd dan in het begin even wat overgangen, want anders heb je inderdaad heel snel dat ie terug valt. En probeer ook je paardje niet te moe te maken. Als je in het begin wat overgangen rijdt, zodat ie goed aan het been is. Kun je daarna stelling links, rechts gaan inbuigen en figuren gaan rijden (voor zover dat kan op een losrijveld).Zo doe ik het meestal. Succes! Haha!