13 juli onderlinge, meedoen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

13 juli onderlinge, meedoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 18:00

13 juli organiseert selivia (waar ik sta) een onderlinge wedstrijd voor de manege klanten. Nu zitten ze me allemaal op te fokken, van joh, doe toch mee joh!! (op een leuke manier hoor, voor het verkeerd over komt Haha!)
Ik wil eigenlijk geen A proefje rijden (zonder galop) omdat ik dan tegen allemaal ukkies moet die nog maar net op les zitten, en dat vind ik voor die ukkies dus niet leuk.
Ik heb eens gekeken naar een B proefje. Alles kan ze, behalve halthouden vanuit draf, voltes in galop, en halsstrekken.
Wat vinden jullie?
Ik doe zowiezo niet mee om 1e te worden, maar gewoon eens kijken hoe het gaat.
Ik heb nog 1.5 mnd.
Is dit teveel voor jamaica? Of gewoon doen en kijken waar het schip strand, en eventueel een beetje smokkelen? (halthouden vanuit stap, voltes als ze niet willen gewoon in draf doen, en halsstrekken gewoon overslaan??)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:08

Oh Stef echt waar, je kunt gewoon meedoen. *LOL*
Ik ben vandaag bij een onderlinge wedstrijd geweest waar jan en alleman aan meedeed, allemaal Haffies die de ring uit crossten, werden gereden met westernzadel, de in de was verkleurde huis-tuin-en-keuken shabrak ophadden, klitten in de manen en staart hadden en bij een parcours van 40 a 50 cm alles eraf gooiden.
En een lol dat die mensen hadden! Haha! (echt!)
Niet om jou met die mensen te vergelijken, absoluut niet, maar gewoon de lol die ze hadden, het ging ze niet om de punten maar om het meedoen met een wedstrijdje met pony's die het helemaal niet gewend zijn. Gewoon meedoen voor de ervaring dus, gaat het halthouden slecht, of de volte in galop, jammer dan, het is leuk om eens te horen wat ze van de rest van je proef vinden, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:22

Gewoon meedoen.
Het halthouden vanuit draf hoeft dus niet meteen boem stil te zijn, maar er mogen best passen stap tussen. Beter een paar passen stap teveel en netjes terug dan dat er een hoop getrokken word en het paard tegen de hand is.
En hals strekken vind ik persoonlijk heel erg goed voor een (jong) paard, dus dat zou ik sowieso gaan oefenen.

Voor de rest rij toch gewoon lekker mee, en dan zie je vanzelf wel hoe het ging. Gewoon lekker voor de fun.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:00

Meedoen. Goede oefening voor jou en je paard, niet meteen een groot concours, als je van plan bent die te gaan rijden. Het gaat om de lol die je hebt. Toch?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:08

ja, tuurlijk, gewoon mee doen joh!!
het is toch leuk??!!!
en dat nog niet alles lukt maakt niet uit joh, en trouwens, ik 1.5 maand kan er nog heel veel veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:21

Meedoen, maar buiten mededingen. Is idd niet leuk om tegen die pukkies te rijden, maar wel om ervaring op te doen. Dus gewoon niet meedoen met de prijsuitreiking, maar wel een protocol ontvangen!
Alvast succes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 00:23

Meedoen natuurlijk !
't Is toch een ideale manier om wat meer ervaring op te doen.
Ik zou me ook niet te druk maken om de dingen die je (nog) niet kunt, het gaat erom wat je allemaal wel kunt.
Bijv. halthouden vanuit draf kun je gewoon via de stap doen.
Dan heb je misschien een iets lager punt, maar dan overvraag je Jamaica ook zeker niet met dingen die ze nog niet begrijpt.
Met voltes in galop kun je ook best wat smokkelen, probeer er gewoon het beste van te maken.
Het halsstrekken kun je achterwege laten, maar dat is eigenlijk wel een punt waar ik meer aandacht aan zou besteden.
Halsstrekken is tenslotte een heel belangrijk onderdeel dat eigenlijk als een van de eerste dingen aangeleerd moet worden.
Niet alleen voor de wedstijd dus, maar vooral als basis voor de rest van jullie carriere Haha!
Wel sportief van je dat je niet de prijzen in wilt pikken van de kleine ukkies !
Ik sluit me aan bij Sonja: wel protocol, maar geen prijsje.
Om dat prijsje geef je waarschijnlijk toch al niks, terwijl de ukkies er superblij mee zijn !

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 11:30

halsstrekken in stap doet ze aardig trouwens hoor, maar in draf, en dan ook nog een volte.....
Nee, gaat (nog) niet lukken Haha!