sht...wedstrijd, maar geen ijzers!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

sht...wedstrijd, maar geen ijzers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 10:48

OOOW, ik baal!!!!! Boos!
Morgen wedstrijd, voor het eerst sinds bijna een jaar. Hij loopt echt fijn, ik had voor het eerst ook echt zin om weer te starten.
Hij moet alleen rondom beslagen worden, belde ik begin vd week, kan de hoefsmid pas eind volgende week. Precies op de dag dat ik weer concours heb. Gelukkig kon hij 1 dagje eerder, met veel pijn en moeite. Kan ik die vrijdag gewoon starten.
Maar morgen...
Ik heb 1 keer eerder zonder ijzers gestart en dat was geen succes, hij glibberde alle kanten op, ik kon geen volte normaal rijden, zeker niet in galop. Ik twijfel enorm. Starten zonder ijzers...of afzeggen en volgende week starten.....

Groetjes Suzanne

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:56

is het op gras?
mmm... ik zou, als je paardje het zonder gekke toeren kan, oefenen op gras.
Maar als het echt gevaarlijk wordt, zou ik afzeggen! en wachten!

*ik ken het geduld hebben op de smid... wacht nu ook al een week (en moet nog 3 dagen Gaaaap )*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 11:04

Hmm, ik denk toch maar geduld hebben. Het is geen kwestie van dood of leven natuurlijk Knipoog
Ik kan best een oefenen op gras, maar hij is thuis altijd een stuk rustiger dan op concours.
Ik heb 'm 1 keer zonder ijzers gestart om te kijken hoe het ging en het was een ramp. Ik kon 'm niet eens fijn losrijden en vervolgens in de ring kon ik geen voltes rijden, al helemaal niet in galop. Wendingen en hoeken waren ook een horror en hij liep over het algemeen heel, heel, heel voorzichtig, hield zich daarom ook helemaal vast. Hoe ik toen 152 punten heb gereden is mij nog steeds een raadsel. Maar goed, dat was vorig jaar in de B. Nu start ik hem M2, dus natuurlijk veel meer korte wendingen. Nu kan ik me dat glijden helemaal niet meer permitteren. Maar ik baal wel, want hij loopt zo lekker dat ik er zelfs echt zin in had...en normaal ben ik niet zo dol op wedstrijden. Ik rijd de hoogstnoodzakelijke, puur om te promoveren, dus ik start heel weinig.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 11:20

Ik start nog steeds zonder ijzers Lachen
Maarja die van mij heeft ook nooit op ijzers gelopen. Ikzelf heb er geen last van.
Jij kunt het iig proberen hij is nu al M2 dus wel veel beter voor elkaar misschien ook wat zekerder en als het terein er mooi bij ligt zou je amper problemen moeten hebben.
Gewoon doen je bent er een jaar uitgeweest dan heb je iig de eerste keer op vreemd terein gehad en dan kun je de volgende keer met ijzers helemaal voor het echt gaan heb je die vervelende eerste keer al achter de rug Lachen

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:12

2 pony's bij ons op stal startten ook altijd zonder ijzers....

gaat volges mij best hoor, ijzers zonder kalkoen gaten is gevaarlijker.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:13

Ik zou het risico niet nemen, zeker niet als al een keer uit gegleden is want dat hou je toch in je achterhoofd.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 23:29

Ik heb het risico ook maar niet genomen. Ik denk dat ik met voldoende been rijd Knipoog Daar zal het echt niet aan liggen, of ie uitglijdt of niet.
Ik heb ook geen pony, maar een paard van 1.75.
Donderdag komt de hoefsmid en dan start ik hem vrijdagavond...met ijzers, hoef ik me daar ook niet druk om te maken. Ik rijd hem zelf ook voorzichter als ik bang ben dat ie glijdt. Het staat me nog erg vers in het geheugen en dan is 1.75 hoog!

Groetjes Suzanne

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:06

zonder ijzers is goed hoor!
met kalkoen is even goed en ijzers zonder kalkoenen niet! in de wei lopen ook veel paarden zonder ijzers en die rennen ook wel zonder te vallen! Dromen