VWF Prinsenstaddressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:48

tequila schreef:
Ik was ook mee als groom van Erwin Driessen, degene die 3e is geworden. Unicara kreeg een 8,5 van Hans Peter Minderhoud, echt helemaal top OK dan! Was idd het hoogste cijfer, samen met de nr 2. Zo'n gaaf merrietje


erwin had een goed groom team en 3 super schatjes onder zijn kont. Unicara was echt een van de leukkste die daan op prinsenstad rondliepen

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:51

Purtje schreef:
erwin had een goed groom team en 3 super schatjes onder zijn kont. Unicara was echt een van de leukkste die daan op prinsenstad rondliepen

Hihihi, ja, de grooms waren ook erg goed ja Schijnheilig Haha! Unicara was zeker één van de leukste, echt een toppertje

mustangscas

Berichten: 117
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Piershil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:27

Ik was mee met de "Polansky's" van Tim Coomans (nr. 89 Polansky x Rolls Royce, uiteindelijk 10e, en nr. 87 Polansky x Jazz). Bij ons was ook Polansky x Purioso, de uiteindelijke 4e plaats.
Kwaliteit van de jonge paarden lijkt steeds beter te worden, van de 100 waren er zeker 25 zeer goed.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:08

Mooie foto's op de site Lachen

http://www.vwf.nl

Winnaar :
[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/04oktpd64a.jpg[/img]

2e :

[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/04oktpd57a.jpg[/img]

Citaat:
Delft – Uranium W (Metall x Wolfgang) van Lynne Maas uit Schiedam werd gisteren op overtuigende wijze kampioen tijdens het VWF-Prinsenstaddressuur. Aan dit evenement, dat bij Manege de Prinsenstad te Delft plaats vond en als vanouds door Fokvereniging VWF Z-H West werd georganiseerd, namen ruim 100 driejarige dressuurpaarden mee. De jury, bestaande uit Toin Hoefs en Hans Peter Minderhoud, wisten een knappe en uniforme kopgroep te selecteren. Van deze kopgroep reed Hans Peter Minderhoud de beste zes paarden over, en kende voor het overrijden extra bonuspunten toe.



Favoriet
Uranium W was de uiteindelijke winnaar. Deze zwartbruine hengst beschikt over een schitterend dressuurmodel en heeft veel balans in de manier van lopen. Lynne Maas had de Metall-zoon in eerste instantie samen met haar trainer Hans Bernoski in eigendom. Na de hengstenkeuring kocht de amazone hem in zijn geheel over. ´Op de hengstenkeuring werd Uranium W sterwaardig verklaard. Hij was toen nog maar 1.62m hoog, en dus wat aan de kleine kant. Inmiddels is hij uitgegroeid en heeft hij een stokmaat van 1.68m. We zijn dan ook zeker van plan om hem een nog een keer opnieuw voor te brengen´, vertelt de gelukkige amazone. Mede dankzij zijn fraaie model had Uranium in de voorronde al enige afstand genomen van de rest van het deelnemersveld. Tijdens het overrijden kende Hans Peter Minderhoud de hengst een 8 toe, wat goed genoeg bleek voor de eindoverwinning. De favoriet van Minderhoud was echter de op de uiteindelijk tweede plaats geëindigde Ucento van Anita van Mierlo uit Maasland. Deze zwarte ruin, die werd voorgesteld door Patrick van der Meer, stamt eveneens af van Metall, maar gaat in de moederlijn terug op tuigpaardenbloed. Fokker G. Aalberts uit Zwolle fokte Ucento uit de keurmerrie Ferula (Allegro x Pygmalion). In het model zou je Ucento misschien ook net iets rijtypischer wensen, maar zodra deze Metall-zoon in beweging komt, waardeert hij zich enorm op. Hij heeft veel afdruk en actie in de benen en laat zich daarbij goed bewerken. Hans Peter Minderhoud: ´Ucento is echt een ontzettend fijn paard om te rijden. Hij heeft ongelooflijk veel balans en kan al heel gemakkelijk schakelen. Daarbij is hij scherp aan het been en gevoelig op de hulpen´. De derde plaats in dit sterke deelnemersveld ging naar de voorlopig keurmerrie Unicara (Ferro x Romancier). Fokker en eigenaar de familie Maat uit Doorn zagen eerder dit jaar hun merrie al tot kampioene van de CK in Utrecht gehuldigd worden. Nu was Unicara de beste merrie tijdens het VWF-Prinsenstaddressuur. Unicara viel op met haar ras, extra achterbeengebruik, elastiek en gummie. Erwin Driessen stelde de merrie voor. Hij werkt sinds enige tijd fulltime bij de familie Maat. ´Zo´n vijf weken geleden reed ik Unicara voor het eerst. Het is echt een geweldige merrie om te rijden. Ze is werklustig en geeft een oneindig gevoel´, aldus Driessen.



Veel bravour
Ook de paarden die op de vierde tot de zesde plaats waren geëindigd spraken bijzonder aan. ´Eigenlijk ligt het niveau van de beste paarden van vandaag heel dicht bij elkaar. Zonder uitzondering zijn het paarden die ik zo op stal zou willen hebben staan. Je ziet ook aan de einduitslag dat het maar om enkele punten verschil gaat´, stelt jury Toin Hoefs terecht. De donkerbruine Ubrinon (Polanksy x Purioso) werd door Ninja Godsinksy naar de vierde plaats gereden. De amazone die voor Tim Coomans uit Oud-Beyerland rijdt, is bijzonder gelukkig met de ruin ´Ik rijd hem al enige tijd. Hij is ontzettend braaf en geeft een goed gevoel. Uiteindelijk zal de eigenaresse Nel Smits hem overnemen en verder uitbrengen in de sport´, vertelt Godsinsky over de Polansky-zoon. Ubrinon is mooi naar boven gebouwd en heeft veel uitstraling. Hans Peter Minderhoud was na het overrijden enthousiast: ´Deze ruin laat zich fijn bewerken. Voor een driejarige heeft hij veel balans in de galop. De draf is misschien niet heel spectaculair, maar hij heeft wel een hele fijne en werkbare manier van draven´. Ubrinon bleef met deze vierde plaats de Jazz-zoon Ulysse (mv Roulette) voor. Deze royaal ontwikkelde donkerbruine beschikt over een mooi hoogbenig dressuurmodel. Eigenaresse Eshter Blok kocht hem na de hengstenkeuring, waar hij het tot de 3e bezichtiging bracht. Vooral in de voorpresentatie viel de fijne en losse manier van bewegen van Ulysse op. Tijdens het overrijden deed de donkerbruine net wat vermoeid aan. Het laatste paard dat werd overgereden was de Nairobi-zoon Ursul M (mv Rossini). Ursul M werd gefokt door Geert Meursing uit Hazerswoude-Dorp, één van de medeoprichters van de dit jaar jubilerende (25 jaar) fokvereniging VWF. In de voorpresentatie showde Ursul M zich met veel bravour, maar deed wel wat ongecontroleerd aan. Zijn goede achterbeengebruik, en mooie bergopwaartse manier van bewegen vielen positief op. De afloop van het voorbeengebruik zou net even mooier kunnen. Kimberly Matheeuwsen uit Rotterdam kocht Ursul M als veulen bij de fokker. ´Ik heb hem onder begeleiding van mijn instructrice Angela van de Waall zadelmak gemaakt. Ik ben heel blij met Ursul en wil hem in januari in de B gaan starten´, vertelt Matheeuwsen. Bij het overrijden liet Ursul M zich goed bewerken. Hans Peter Minderhoud: ´In het begin deed hij nog wat gespannen aan en vooral in galop zou hij dan iets meer over de rug mogen lopen. Toen hij zich wat meer ontspande gaf hij mij een goed gevoel. Hij heeft een fijne mond, en laat zich goed bewerken.


Suzanne F.

Berichten: 49237
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:45

Wie waren de 2 hengsten die in de clinche lagen tijdens het rijden?? Ze moesten samen met een ruin in de ring en de 2 hengsten gingen enorm aan de flip en aan t vechten. Iemand gezien?

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:33

Franske schreef:
Mooie foto's op de site Lachen

Dank je


Dus die van Patrick v.d. Meer kwam bij jullie vandaan! Wat een fantastische galop had dat dier; jammer dat de punten voor het exterieur wat laag waren. HP was er helemaal weg van.

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:36

rectificatie: Erwin driessen was 2e er is een fout gemaakt met de puntentelling. Die van lynne maas was 1e die van erwin 2e en die van patrick van de meer 3e

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:43

Haha nog meer fouten, gaat lekker Tong uitsteken

Maarre die kwam hier vandaan ja, denk 1 1/2 maand geleden verkocht en was ie 2 maanden onder het zadel. Zo'n fijn beest qua karakter. En net dat tikje tuiger te zien in de beweging , maar niet teveel en inderdaad toch een super gallopade met die bloedvoering !

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:18

Purtje schreef:
rectificatie: Erwin driessen was 2e er is een fout gemaakt met de puntentelling. Die van lynne maas was 1e die van erwin 2e en die van patrick van de meer 3e

Echt waar?? Is Unicara uiteindelijk zelfs tweede geworden? Dat zou natuurlijk nog mooier zijn

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:23

Ik zie Patrick van der Meer wel eens rijden echt een onwijs gaaf beest is het. Ik fiets er namelijk elke dag langs en Patrick is nog familie van mij ook...

Gaaf dat Ucento bij jullie vandaan komt Franske. Knipoog

Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:42

ja unicara is tweede met een 8 voor stap een 9 voor draf en een 8 voor galop . Een top merrie/ een top ruiter/ en een top grooming team!!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:56

Purtje schreef:
ja unicara is tweede met een 8 voor stap een 9 voor draf en een 8 voor galop . Een top merrie/ een top ruiter/ en een top grooming team!!!

Wauw, echt geweldig! Zullen Matthijs, Aletta en Erwin vast heel blij mee zijn

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:44

Ben weer de hele dag druk bezig geweest dus kon nu pas even op Bokt.
Lancetje had het idd heel fijn gedaan, was erg tevreden over mn mannetje. Heb alleen geen ereronde meer gereden want het was al zo laat en ik was zo moe, best slecht van mezelf Lachen Maar heb aan Maud en Frans wel weer super support gehad hoor Knipoog Was gezellig en een hele goede ervaring voor Spekkie.
Oh weet er iemand of er ergens nog meer foto's op staan? Zou toch moeten?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:46

Desiree83 schreef:
Ben weer de hele dag druk bezig geweest dus kon nu pas even op Bokt.
Lancetje had het idd heel fijn gedaan, was erg tevreden over mn mannetje. Heb alleen geen ereronde meer gereden want het was al zo laat en ik was zo moe, best slecht van mezelf Lachen Maar heb aan Maud en Frans wel weer super support gehad hoor Knipoog Was gezellig en een hele goede ervaring voor Spekkie.
Oh weet er iemand of er ergens nog meer foto's op staan? Zou toch moeten?


mevrouw wilde weer naar huis, de avond was natuurlijk helemaal top geweest, als je hem nog even echt had laten showen Knipoog;)

Maar was geslaagd dagje Haha!

uitslagen staan toch nog niet op internet of wel?

magnum
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:52

Ik ben er gisteren ook geweest de hengst die eerste is geworden was echt terecht alleen vond ik dat die merrie met de bles ook wel had mogen winnen ik was jammergenoeg alleen 's avonds geweest dus weet ik de namen van de paarden en ruiters niet zo goed

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:17

rockey schreef:
mevrouw wilde weer naar huis, de avond was natuurlijk helemaal top geweest, als je hem nog even echt had laten showen Knipoog;)

Maar was geslaagd dagje Haha!

uitslagen staan toch nog niet op internet of wel?


Volgens mij wel, op de site: www.vwf.nl

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:47

Sannah schreef:
Dank je


.



Volgens mij weet zij meer van de foto's af Desiree Lachen

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:35

Ohja Sannah?
En Fransje, ben je onderhand al thuis? Tong uitsteken

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:14

Haha ik was tegelijk tijd met jullie, jullie reden de oprit op en ik de afrit 9 (Moergestel Knipoog )
En ik ben binnendoor gecrossed Tong uitsteken

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:23

Heb je dat gezien dan? Had je wel voor ons mogen blijven rijden om de weg te wijzen...

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:16

Je had verder moeten rijden naar breda, je bent wel heeeeeeeeeeeeeeel vroeg de omleiding gevolgd kwam ik achter Tong uitsteken

Maar je bent thuis gekomen Haha!

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:36

Jaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaaaa... kwam je natuurlijk pas achter toen je naar huis reed. Nu denk je: ik zal het haar vast even vertellen, de ik alsof zij fout is gereden....Tong uitsteken

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:36

Is er al wat van de foto's bekend!!?!?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:38

Desiree83 schreef:
Is er al wat van de foto's bekend!!?!?


jaaaaa idd, vorig jaar stonden die foto's er meteen op geloof ik Verward

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:40

Ja 2 jaar terug wel in ieder geval, met Scaramouche:

[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/foto/nummer%2049.JPG[/img]

Waar die foto trouwens over gaat?? Verward