Mijn 1ste wedstrijd ramp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Mijn 1ste wedstrijd ramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 15:47

Ik had zondag mijn eerste wedstrijd (nog buiten) In boxtel. Ik ging hester van de trailer afhalen en toen was ze al zeik nat. Ze had haar eigen lopen opfokken. Dat vond ik al raar. Ik haar gezadeld en wilma mijn instructriese was er ook bij. Ik ging erop en toen begon ze al wild te doen. Ik dus naar de binnenmanege om even binnen te rijden. Want na al die vallen op mijn vorig paard is mijn vertrouwen nog niet helemaal goed.
Nou ze liep daar de sterren van de hemel dus niks aan de hand. Nou toen gingen we naar buiten. En daar naaide ze eruit over het hele veld Boos! Ik bang natuurlijk want je angst komt toch op 1 of andere manier naar boven. Ik toch maar op aandringen weer verder gereden. En toen deed ze het weer. En zijwaarts dat ze ging. Ik mijn benen erbij en buitenhand. Toen ging ze wel weer goed maar met mij niet. Ik ging eraf (wat stom is).
En huilen natuurlijk. Ik wou er nooit meer op en het hoefde niet meer. Nou wilma iemand anders van de club erop gezet (die daar toevallig was).
Toen heeft marita haar losgereden en toen kwam er toch die tijd dat ik mijn proef moest rijden. . Ik wou niet. Maar ik moest toch. Ik toch erop. Ik had mijn proef dus buiten mededeling gereden want iemand anders had haar losgereden. Dus ik heel voorzichtig gereden. En dat ging super.

Ik was toch echt blij dat ik het wel heb gedaan. Maar ik vond het echt poedersuiker dat ik zo bang werd. Terwijl zij alleen zo vrolijk en heet was. Ik vind dat nog steeds heel moeilijk. Ik wou dat ik over mijn angst heen was. Ik hoop dat de binnen wedstrijden beter gaan. Ik moet 16 oktober weer.

Maar ik heb haar nu weer heel de week gereden en dan is er niks aan de hand. Ze peerd hem nog wel eens maar dan vang ik haar op ( ik rijd wel binnen dus dat schilt heel veel voor mijn gevoel).

Maar ik hoop echt dat die angst gevoelens weg gaan.

Heeft iemand dit nog meer meegemaakt. Dat je met volle trots op concours gaat en je komt brullend van je paard af. En hoe heb je dat opgelost.

Dit moest ik even van mijn afschrijven.

zondag krinfinale rijden


Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 16:01

Opgeven ben ik echt niet van plan. Maar ik vind het raar dat ze dat voor een wedstijd heeft en niet als ik thuis of in de manege rijd. Ze is dan ook heel erg opgefokt en dat heeft ze vroeger nooit gedaan (mijn instructriece heeft haar vroeger gehad) vandaar dat ik dat weet. Dus ik vind het raar. Mischien hebben ze vroeger wel iets met haar uitgespookt ofzow. Maar het is niet normaal hoe hester daar op reageert.

zondag krinfinale rijden


Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 09:11

Lielle schreef:
zou het niet zijn dat ze reageert op jouw spanning? Ik ken zowel Hester als Wilma Knipoog en ik weet dus idd dat Hester vroeger nooit zo deed, overigens ook niet bij de amazone daarna *LOL* Ik heb het zelf ook meegemaakt (niet op wedstrijd, gewoon thuis) en daarbij kwam het toch door mijn angst dat het paard zo raar ging doen.


Ja het kan best dat het ook door mijn zenuwen kwam. Maar die had ik helemaal niet meer. Na dat ik binnen had gereden ging alles goed. Maar goed we zullen zien. Ik ben nu hard aan het trainen en ik krijg op maandag les van jos stoop en op dinsdag les van wilma. Dus het moet gewoon goed komen.

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 09:12

haike schreef:
Jammer dat het zo ging, maar volgende keer zal het best wel beter gaan! Heb vertrouwen! (welke klasse rijd je, boxtel was toch alleen z?)


Ik rijd in de B maar dat was vorige week. Haha!

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:41

Ik heb afgelopen maandag les gehad van Jos Stoop. Een heel rustige man. En het ging lekker ze vertrouwde me steeds meer. En ik durfde haar ook los te laten. Dinsdag had ik weer les maar dan van wilma. En ze liep toch lekker. Dan is er echt niks aan de hand. Ik ga zo weer rijden. En ik hoop dat het lekker gaat. Ik laat het wel weten hoe het afloopt.

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 20:04

Ja dat klopt, maar hester is al 15 en heeft al 3 keer in het Z gezeten en is rezerve nederland kampioen geweest. Dus je zou toch moeten zeggen dat ze daar al overheen is Haha!

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 22:47

Ja dat is het hem nou juist als ik les heb nog met andere paarden. Dan peerd ze hem wel eens maar dan ben ik niet bang. Dan vang ik haar op en rijd ik gewoon verder. En als ik geen begleiding heb gaat het ook super goed totdag er een ander paard aan komt dan moet ze overal van schrikken. Ik heb nog een goed nagedacht en ik heb z'n gevoel dat het gewoon smoesjes zijn dat ze eruit peerd. Maar goed ik hoop dat we snel een goede en leuke combi worden. Haha! En dat ik mijn vertrouwen weer terug krijg.

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-04 18:50

Nou ik heb afgelopen zaterdag een wedstrijd gehad in de B en dan binnen. Er deden er 30 mee en ik was 4de geworden met 163 punten. Ik was er echt trots op Haha!. Het gaat nu al stukken beter. Ze leert me vertrouwen en ik haar.

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-04 11:31

haha, Ja zo kun je het ook doen. Maar ik denk niet meer dat ik groter word Knipoog

zondag krinfinale rijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers