hoe verschrikkelijk vreemd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

hoe verschrikkelijk vreemd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 13:54

Gister waren er bij ons clubkampioenschappen [WD] Clubkampioenschappen -> samengesteld
's Avonds was de prijsuitreiking, en ik zat bij het samengestelde gedeelte niet in de prijzen, terwijl degenen die er wel in zaten, veel slechter hadden gereden dan ik. Aan het eind van de avond kwam 1 van de organisatoren naar me toe, dat het toch zo jammer was dat ik gediskwalifiseerd was voor de cross. Ik wist nergens van, had alle 17 hindernissen gesprongen, in een goede tijd... Wat bleek? Ik had 2 hindernissen gemist. Het rare is alleen, ik weet voor 100 % zeker dat ik ze heb gesprongen. Ik kan aanwijzen waar degene van de controlepost bij die hindernis zat, welke kleur jas ze aanhad, enz. Ik dacht nog: 'goh, daar zit Anouk.' terwijl Anouk mij helemaal niet gezien heeft. Ik schijn hindernis 11 en 12 overgeslagen te hebben, maar hindernis 11 staat aan het eind van een lang pad, en je kan vlak ervoor rechts. Met veel snelheid kun je de wending naar rechts onmogelijk rijden, en ik kon de hindernis al een hele tijd van te voren recht voor me zien staan. Ik kan zo aanwijzen waar het meisje zat. Als ik al rechts was gegaan voor hindernis 11, was ik bij hindernis 13 aangekomen, alleen dan kwam ik vanaf een hele andere kant dan de rest. Er stonden heel veel mensen bij hindernis 13, waaronder mijn moeder, die zeker weet dat ik van de goede kant afkwam.
Ik heb terwijl ik reed alle hindernissen meegeteld, zodat ik zeker wist dat ik ze allemaal had gesprongen. Als ik 11 en 12 niet had gereden, had ik een heel stuk afgesneden en was mijn tijd veel sneller geweest, terwijl ik nu 9 seconden boven de ideale tijd van 6 minuten zat.
Als ze het goed hadden gedaan, was ik 2e van alle pony's van de hele club. Met springen was ik namelijk 1e, en met dressuur 2e. Ik ga een brief naar het bestuur schrijven, en ze hebben me gister al geloofd het in de bestuursvergadering op te nemen.
Het was misschien wel de laatste keer dat mijn 23-jarige Elza het nog aankon, en het is al de 2e keer in 3 jaar tijd dat het mis gaat waardoor ik niet in de prijzen val.
Jullie snappen vast wel hoe banketstaaf ik me voel...

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:31

Dat is idd erg raar!!! Je schreef in je andere verslag dat het allemaal goed ging, raar dat ze je niet gezien hebben!! iig gefeliciteerd met je andere prijzen!

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 15:29

deze brief ga ik opsturen naar het bestuur:

Aan het bestuur van rijvereniging de Heuvelruiters,

Zaterdag 2 Oktober deed ik met mijn pony Elza mee aan de clubkampioenschappen.
Ik hoorde aan het eind van de avond dat ik gediskwalificeerd was voor de cross. Ik had hindernis 11 en 12 gemist. Er is blijkbaar iets mis gegaan, want ik weet zeker dat ik deze hindernissen gesprongen heb. Ik begreep er helemaal niets van (het is toch vreemd als je bij 2 hindernissen niet gezien wordt) en ben vanmorgen met mijn vader naar het bos gegaan om de cross nog een keer te lopen, en om te kijken of ik ze eigenlijk wel had kúnnen missen.
De pijlen waren al weggehaald, maar ik wist de route nog precies. Na hindernis 10, een waaier achter in het bos, liepen we naar nummer 11. In theorie kan het zijn dat ik voor hindernis 11 rechts afgewend ben. Dit was een moeilijke wending geweest, terwijl ik op 10 meter afstand recht voor me hindernis 11 goed kon zien. Degene die bij hindernis 11 zat, moet mij dus in ieder geval gezien hebben, want tussen 10 en 11 had ik geen andere kant opgekund.
Als ik naar rechts was gewend, terwijl ik de hindernis dus duidelijk kon zien, was ik vanaf een hele andere kant bij hindernis 13 aangekomen. Bij deze ‘eendenkooi’ stonden veel mensen te kijken, waaronder mijn moeder, die zeker weet dat ik van dezelfde kant afkwam als de rest. Hierna ben ik foutloos verder gekomen, in een tijd van 6.09 minuten. Als ik de 2 hindernissen gemist had, zou ik een erg onwaarschijnlijke tijd hebben gehad, aangezien ik dan een stuk had afgesneden.
Zonder gediskwalificeerd te zijn geweest, was ik 2e geworden in de strijd om de Vaandragertrofee.
Ik begrijp er helemaal niks van, hoe zoiets heeft kunnen gebeuren, en ik denk dat u er ook niks van begrijpt. Gisteravond heb ik er met Maarten Schutte over gepraat, en hij heeft mij beloofd het er over te hebben in de bestuursvergadering. Deze brief schrijf ik, omdat u zo mijn kant van het verhaal kent, en omdat dit misschien helpt bij het nemen van een besluit. Ik vertrouw erop dat u uw best voor me zal doen, en ik hoop op een (positief) antwoord.
Ik wil wel zeggen dat ik een hele leuke dag heb gehad. Ik heb fijn gereden, en ik vind de Vaandrager nog steeds een van de leukste wedstrijden van het jaar. Alleen de afsluiting ervan was teleurstellend voor mij. Ik hoop dat het opgelost wordt, en dat deze brief u daarbij kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Marloes (...)

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:45

goed idee van je, om een brief aan het bestuur te schrijven!!! Ik hoop dat je alsnog de 2e prijs in ontvangst mag nemen, vooral omdat dit hoogstwaarschijnlijk de laatste keer was

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:46

voor je pony. Succes!!!!

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 17:40

goldith schreef:
voor je pony. Succes!!!!

dankjewel!
de brief is gepost, dus ik zal het wel horen. ik verwacht er alleen niet veel van..