Wedtsrtijdprobleem(pje)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Wedtsrtijdprobleem(pje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 11:59

Graag zou ik van jullie willen weten met wie jullie op concours gaan? Zelf wil ik namelijk graag wedstrijden gaan rijden, heb ook al een tijdje een startkaart. Maar nog maar 1 wedstrijd gereden.
Ik had me wel opgegeven voor 2 wedstrijden, maar ik liep telkens tegen hetzelfde probleem aan. Niemand kon met me mee om voor te lezen en eventueel te helpen. Dus dan maar weer afmelden.
Hoe doen jullie dat???

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:05

Mijn moeder gaat altijd mee met me, soms is mijn vader er ook. Ze helpt me met mijn paard vasthouden enzo wanneer ik opzadel, maar voorlezen kunnen beide niet Haha! Mijn instrutrise gaat ook vaak mee. Die leest mij dan voor. Anders vraag ik of er een vriendin mee kan gaan, voor de gezelligheid, en ook voor het voorlezen. Als je echt niemand mee kan nemen die je kan voorlezen, zou ik het secretariaat opbellen om te vragen of zij mensen hebben die je kunnen voorlezen. Anders gewoon de voorlezer aan zijn kraag trekken die de ruiter voor je al heeft voorgelezen Lachen

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 12:13

Mijn ouders kunnen het ook beide niet. Nu heb ik wel een zusje die zelf ook rijd, maar zij is kapster en moet dus vaak de weekeinden werken. En ze kan ook nooit vrij krijgen.
Ook heb ik wel wat vrienden die rijden, maar zij zijn zelf altijd op concours. En dat geld ook voor mijn instructrice.
Kortom ik ken mensen zat in de paardenwereld, alleen die kunnen dus ook nooit.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:17

Vraag dan aan het secretariaat wanneer je je starttijden opvraagt, of zij mensen hebben die voor kunnen lezen. Dat heb ik ook een aantal keer gedaan Haha! Was toen geen probleem. Anders op het terrein iemand zien te strikken. Een andere manier, die je probleem zou kunnen oplossen, is om gewoon het proefje uit je hoofd te leren!!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:49

Ik heb wat kids die voorlezen, ze staan altijd in de rij als ik vraag wie er mee wil!
Moet wel zeggen, dit zijn meiden van 12 jaar en ouder, die kunnen goed voorlezen.(ze hebben 100x geoefend!)

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:52

Mijn man gaat altijd mee op concours. Ik ga meestal samen met het meisje dat het paard van mijn vader rijdt, en mijn man leest ons beide voor. Als we niet tegelijk hoeven te rijden, leest zij mij ook wel eens voor (kan mijn man ook een keer kijken ) en ik lees haar voor. Als mijn man een keer echt niet zou kunnen kan mijn vader altijd nog voorlezen. Als we niet te ver weg gaan, komt die eigenlijk altijd kijken. Geen gebrek aan voorlezers gelukkig! Kan niemand van de vereniging waar je rijdt voorlezen. Meestal liggen de starttijden wel genoeg uit elkaar dat iemand voor kan lezen. Ik help ook altijd mijn clubgenootjes als die geen voorlezer hebben en ik zelf al gereden heb, of nog tijd genoeg voor ik los moet gaan rijden. Veel succes ermee.

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:57

Ik heb iemand via de verenging kunnen regelen!
een meisje van 13 jaar! die het superleuk vind om mee te gaan!
Die komt hier thuis ff paar keer proefje oefenen voor de wedstrijd.
En op de wedstrijd leest ze mij dan ook voor!
Zo heb je gelijk een hulpje!

misschien op de verenging een briefje ophangen!
Ik ben hier nieuw komen wonen met mijn vriend en kende hier niemand.
Zo heb ik dus ook iemand gezocht en gevonden!

En ben ook al een keer alleen gegaan! en mijn paard met opzadelen vast gezet aan de trailer! En dat ging goed! En op het terrein gewoon iemand aangeschoten, van kan je voorlezen! Nou meestal is t geen probleem!

Succes ermee!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:30

Idd, er zijn zat meiden van een jaar of 13-14 die het heel leuk vinden om mee te gaan, dus briefje ophangen op de club oid?

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 13:56

De tip om een briefje op te hangen is inderdaad wel een goeie. En om alleen te gaan zie ik (nog) niet zo zitten.
Hoe is het bij jullie eigelijk gegaan met het 'opleiden' van iemand die er eigelijk geen verstand van heeft? Ik zit er aan te denken om mijn pa of ma te vragen om te leren voorlezen. Hebben jullie daar ervaring mee?

KatrienVB
Berichten: 130
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:14

Ik heb zelf dat probleem ook wel eens, meestal kan er wel eens iemand van de stal mee, maar voor de zekerheid heb ik mijn vader ook maar leren voorlezen. Eerst op een placemat de letters en de figuren een beetje uitgelegd en toen een keertje meegenomen om te oefenen, wanneer hij precies moet lezen en om echt te zien hoe snel het moet, en nou gaat het al redelijk (maar ik leer meestal voor de zekerheid ook maar mijn proefje uit mijn hoofd Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:14

Leren voorlezen is niet zo moeilijk. Je plant ze naast de bak met een proevenboekje, en gaan met die banaan. Zelf aangeven wanneer en hoe vaak je de figuren gelezen wilt hebben, en binnen een paar proefjes weten ze 't. (Mijn nichtje van (toen) 11 had het binnen 1 proef door, dusss)

Alleen gaan zou voor mij een ramp zijn, maar als m'n paard iets relaxter is op concours ga ik waarschijnlijk zo nu en dan wel alleen met Lisa (nichtje, nu 12, niet veel paarden-ervaring)

Het is wel handig om een beetje een typ bij je te hebben wat het snel oppikt- dat doet Lisa dus wel. Zorgen dat je genoeg tijd hebt, en gewoon vragen of ze dit-en-dat even willen doen. Na 2 concoursen weten ze wat er gedaan moet worden en 'heb je er geen kind meer aan'. Je zal waarschijnlijk bepaalde klusjes wel zelf moeten doen (die gewoon goed moeten gebeuren, bijv. opzadelen/ hoofdstel omdoen), maar je hebt iig iemand die je paard kan vasthouden en die voor je kijkt hoeveel er nog voor je zijn. En geloof me, dat scheelt al bulten stress *LOL*

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:48

Ik vraag altijd mensen van stal. En als ik nou echt geen voorlezer heb, vraag ik gewoon iemand die ik ken op concours, of gewoon een wildvreemde. Om te helpen gaat mn vader altijd mee...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:19

Mijn vriendin gaat altijd mee, zij is mijn groomie. Andersom ik voor haar. Wij plannen onze wedstrijden ook samen, zodat we elkaar altijd kunnen helpen....
Verder gaat mijn man eigenlijk ook altijd mee, maar die durft niet te lezen, die is bang dat ie het fout doet.
Er zijn altijd nog wel mensen die kunne helpen, mijn vriendin heeft zondag nog twee mensen gelezen.... Was ik wel mijn groom kwijt Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:31

Ik ga met mijn bijrijder. Lachen

Een heel enkele keer kon die wel eens niet meekomen, of ik niet met hem. In dat geval gaat mijn schoonvader meestal wel mee. Mijn schoonouders komen zowiezo bijna altijd wel kijken als het voor een SGW is, want dat vinden ze gaaf. En dan kunnen ze meteen als hulpje ingezet worden.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 15:41

Mijn paard staan aan huis, dus ik heb geen stalgenoten die ik mee kan nemen. (of een kalf moet haar vast kunnen houden Haha! , maar dat lijkt me niet zo'n goed plan)
En inderdaad Concorde, het is al fijn dat iemand mee is om je paard vast te houden en de kleine dingen er om heen te doen.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:15

Ik ben er in geslaagd mijn moeder op te leiden in het voorlezen van de proef en dat gaat super. Ze probeert soms nog wel eens ter plekke iemand te regelen omdat ze het toch eng vind en dat is nog nooit een probleem geweest. Degene die voor of na jouw start kan vast de lezer wel een keertje missen (mijn chef heeft zelfs een keertje gelezen en was er helemaal trots op dat hij werd gevraagd door iemand Lachen )

Zorg dat je je proef goed kent en dan is een voorlezer alleen voor de zekerheid en hoef je je niet zo druk te maken als ze een foutje maken.

Succes

aletniessen

Berichten: 458
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:50

waarom gaan jullie niet met z'n alle naar dezelfde concoursen, doen wij ook beregezellig en een voorlezer is altijd bij de hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:54

Ik kan me voorstellen dat je niet in je eentje op concours wilt als je niet zoveel ervaring hebt. Kun je niet via bokt iemand vinden om met je mee te gaan?

Proef uit het hoofd rijden lijkt trouwens moeilijker dan het is.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:01

Ik heb een hele lieve stalgenoot die altijd met me meegaat.
Volgend jaar heeft ze misschien zelf een paard waar ze mee wilt gaan starten dus dan zal ze waarschijnlijk niet elke keer mee kunnen, maar dan nog zou ik zeker niet thuis blijven omdat je geen lezer hebt. Er lopen daar altijd genoeg mensen rond die je wel willen voorlezen hoor
En anders kan je gewoon op marktplaats een advertentie zetten, er zijn altijd genoeg mensen die het harstikke leuk vinden mee op wedstrijd te gaan

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:42

Advertentie in de supermarkt/ marktplaats?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:43

Heb je een pb-tje gestuurd over concoursen dat ik er ben. Als het een beetje in de buurt is wil ik je zo af en toe wel helpen.

getty

Berichten: 36
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:44

ik heb een enorm lief vriendje wat vanaf wedstrijd 1 voorleest voor mij!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:39

Ik ben iemand die heel erg boft ;
Mijn trainer gaat al vanaf ik met mijn paard wedstrijden rijd ,iedere
keer mee (vorig jaar april begonnen Lachen ) hij rijd met de vrachtwagen ,hij leest voor, hij helpt met losrijden ,hij helpt met opzadelen en hij rijd
ook weer terug naar huis Haha!
Meestal rijd hij zelf ook een paard op wedstrijd dus dan help ik natuurlijk net zo goed en lees voor ,vlecht zijn paard etc.
En hij doet het echt vrijwillig Cool

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:46

Mijn moeder gaat altijd mee, ze staat echt altijd voor me klaar en ik sta op een manege waar ik meestal wedstrijd heb dus.. dan zijn er genoeg mensen. Als ik echt weg ga voor wedstrijd gaat de hele familie mee Lachen En mijn instructeur ook nog.. voor bij het inrijden alleen hij kan geen proefjes voorlezen Schijnheilig

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:32

Mijn vader rijd altijd, en Afke/Ragna of mn zus lezen meestal. Lachen