Onderzoek voor kürmuziek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:20

Ragne schreef:

Citaat:
zou leuk zijn als Theo (horsedances) zich ook eens in deze discussie mengde!


Je wens is gehoord Ragne. Maar laat ik het kort houden, er wordt hier gesproken alsof het een rekenkundig proces is, en of je er een business van kan maken. Ik doe dit nu al zo'n 20 jaar, heb er samen met Claartje van Andel, Jan Peeters, Stephan Clark, boeken over geschreven, video en DVD materiaal van gemaakt, clinics gegeven, meer dan 1000 kuren gemaakt voor mensen in 16 verschillende landen etc... Maar voor mij blijft het een vorm van kunst, soms kijk je in de ogen van een paard en weet je wat je te doen staat. Dat is een gevoel wat niet uit te leggen is en waar geen vaste waardes voor bestaan.

Wel verneem ik voortdurend uit het jury-circuit dat het bergafwaarts gaat met de kwaliteit van de küren in Nederland, en dat heeft m.i. hoofdzakelijk te maken met de wildgroei onder de kürmakers, mensen die allemaal denken een graantje mee te kunnen pikken uit de ruif.

Waar ik me vooral aan erger is het feit dat deze zgn kürmakers ook nog de eenvoudige weg kiezen en gewoon synthesizer muziek gebruiken, want dat is lekker makkelijk te editen op een computer, dus snel even geld verdienen. Nee dan heb ik veel meer waardering voor de mensen die er heel veel tijd in stoppen om het zelf te doen. Van deze mensen heb ik al meerdere malen echte topproducties gehoord, die ver uitstegen boven dat synthesizer geknetter van de "would-be" muziekmakers.

En ik neem echt niemand in het ootje als ik zeg dat iedereen die denkt dat je hier een business van kan maken beter vuilnisman kan worden, want als je het allemaal serieus neem kost het vaak meer dan dat het ooit op zal leveren.

Theo

Afbeelding

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:55

Ik ben het wel voor een deel met Theo eens. Het moet niet zo zijn dat iedereen zo maar even denkt er rijk van te worden. Het kost tijd maar bovenal is het leuk. Je moet inderdaad een soort van passie hebben voor het geheel en opleiding in de muziek is ook niet weg. Als ik inderdaad mijn kostprijs zou berekenen naar gelang de uren die er in een kür gaan zitten dan zou ik nog niet eens brood kunnen kopen!

Maar wat bedoel je met het zelf doen Theo? Ik neem aan dat jij al die instrumenten die je in je küren gebruikt niet allemaal zelf speelt?
Leg eens uit?

Dit onderzoekje is dan ook gehouden om er wat van op te steken en ja ik heb zeker commentaar gehad op de küren die ik heb gemaakt en soms terecht. Voor mij is dit een bevestiging dat ik nog een (lange) weg te gaan heb maar zeker de goede weg heb gevonden. Ik heb er inderdaad nog geen 1000 gemaakt dus Theo, respect van deze beginnende kürmaker.
Laten we er allemaal gewoon het beste van maken en goed luisteren naar de mensen wat men wil, ik ben er van overtuigd dat de kür op muziek dan zeker een flink aantal tredes omhoog kan!

Ik hoor het graag van je Theo.

Gr.
Olaf

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 01:33

Citaat:
Maar wat bedoel je met het zelf doen Theo? Ik neem aan dat jij al die instrumenten die je in je küren gebruikt niet allemaal zelf speelt?
Leg eens uit?


Via talloze forums en publicaties in bladen zoals Horse and Rider, HorseChronus etc..richt ik me er steeds meer op om mensen te helpen die zelf hun kür willen maken. Regelmatig sturen deze mensen mij hun videofilm met hun kür op muziek toe, ter beoordeling. Elke keer sta ik weer voor verassingen hoe goed vele van deze "doe het zelf"-producties zijn. Geen grijs gedraaide muziek van Pirates of the Caribbean, Lord of the Rings, Riverdance of Paint it Black, nee absoluut unieke muziek, die ze met heel veel zorg hebben uitgezocht en samengesteld. Mensen met dit soort doorzettingsvermogen en ambitie help ik graag om ook de overgangen in de muziek goed te krijgen. Hoewel ik nooit in het openbaar nummers of orkesten vermeld, wil ik in dit geval één uitzondering maken. Vorige week kreeg ik een kür op muziek toegestuurd van een Amerikaanse Young Rider, de muziek was afkomstig van de film "An Englisman who walked up a hill and came done from a mountain"
Absolute top, hier schieten woorden voor tekort. We hebben samen nog even wat puntjes of de "i" gezet (hoofdzakelijk wat choreografische zaken) en het eindresultaat is super geworden Haar score tijdens de selecties voor Devon 78%.+ wisselgeld.

Dat is wat ik bedoel met het zelf doen. Veel rijders hebben geen geld maar wel tijd en passie om het goed te doen, en dat ontbreekt er nogal eens aan bij die "snelle jongens" die als vossen rond het kippenhok lopen Haha!

Theo

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 07:16

Ik snap wat je bedoeld Theo, er zijn heel wat thuis editers die inderdaad verbluffende goede muziek uitkiezen en daar een goede kür van maken.

Maar leg me nou toch eens uit, de küren die jij maakt bestaan niet uit kant en klare cd's waarin je gaat knippen en plakken. Als ik op je site luister, dan hoor ik vele bekende melodieen geheel opnieuw gemaakt door jou, mag ik aannemen.
Ook neem ik aan dat je zelf een aantal synthesizers bezit om je eigen composities mee te maken.
Ik snap dus niet wat jij met de eenvoudige weg kiezen bedoeld als je spreekt over editen op de copmputer.
Zonder computer zouden we enorme moeite hebben met het maken van deze mooie producties.
Ik snap wat je bedoeld met waardering voor de mensen die zelf aan de gang gaat, maar als het gaat om küren maken in opdracht voor mensen dan neem ik aan dat jij net zo'n syntersizer man bent als de rest van ons.

Toch?

Olaf

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:37

Kur rijden vind ik een stukje kunst wat gemaakt wordt door een drie eenheid, de kurmaker, de ruiter/ amazone en het paard.
Een kur moet inderdaad emotie losmaken, zodat je als je kijkt met kippevel zit...
Dat had ik toen ik Edward met Lingh heb zien rijden op het CHIO in Rotterdam.

Belangrijk is dat de muziek die je kiest ook bij je paard past en dat je het zelf als ruiter ook mooi vind.
Die vele "bekende" melodieen zoals abba e.d. vind ik uitgemolken en niet origineel meer dus zullen we wat meer ons best moeten doen om wat anders te zoeken.
En lef te hebben om wat anders ook echt te gebruiken!

Zo heb ik onlangs voor het eerst kur gestart op intermediare 1 niveau waar mijn dank groot voor is voor de maker: Oot-productions...
We hebben gebruik gemaakt van muziek van de x files, robbert miles, star wars, twin peaks en voor de galop moet je even aanvullen olaf... ik weet de titel niet meer... Bloos!
we hebben zelf wat ideeen aangegeven wat voor soort muziek we mooi vonden en dat heeft Olaf heel goed aangepast!
Een kurmaker moet goed luisteren naar de wensen van de klant en hier een adviserende rol spelen!

Heb heel veel positieve reacties gehad op de soort muziek. Ook liep de ene muziek heel mooi over in de andere muziek.

Ik kan op mezelf bekritiseren omdat ik nog te veel standaardlijnen heb gebruikt. Ik had meer op de binnenhoefslag moeten werken. Maar dat is een leer voor de volgende keer!

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 10:25

jacobien schreef:
We hebben gebruik gemaakt van muziek van de x files, robbert miles, star wars, twin peaks en voor de galop moet je even aanvullen olaf... ik weet de titel niet meer... Bloos!


Eve of the war!

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:42

owww jaa Haha!

wist ik niet meer.. Tong uitsteken

compusmurf
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:27

Ik heb even geluisterd naar de muziek op de website van Oot en ik begrijp nu wat Theo van Horsedances bedoel. Eve of the War is een stuk muziek dat al zo vaak gebruikt is, en dan nog in een zeer slechte synthetische Boos! uitvoering (sorry Jacobie). Ik heb de originele CD met de symphonise uitvoering en die is heel erg goed. Ook zijn andere nummers zo vertraagd dat het pijn aan je oren doet om er naar te luisteren. En dan voor de tigste keer painted black BAH.

WEG MET DIE COMPUTERMUZIEK

Magali

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 17:42

Dit is weer zo'n typisch geval van mening. Ik snap best dat compusmurf de composities niet mooi vindt. Ik kan ook snappen dat iemand een productie niet mooi vindt, dit zijn allemaal meningen en gelukig mag dat.

Ik snap dus dat smurf van mening is dat het origineel mooier is. Wat ik niet snap is dat de meeste van deze geluiden (space geluiden) uit een synthersizer komen. In deze originele productie zitten de standaard instrumenten en ja ook synthersizer en geen enkele blazer of strijkers, die komen uit de .... ach laat ook maar.
What the F... is er mis met een synthesizer dan?

Wat is computermuziek?
Ik wil best een groot orkest inhuren om een mooie productie te maken, maar dan moet ik heeeel lang sparen of hele hoge rekeningen sturen dus laten we dat maar niet doen.
In de huidige VST wereld kom je een eind.

Ik geloof niet dat ik er meer iets van snap.

Maar goed, ik, en ik hoop anderen ook, heb zeker iets gehad aan deze discussie.
Wat mij betreft gaan we nog door als het daardoor allemaal beter zal worden.

Olaf

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:48

compusmurf schreef:

WEG MET DIE COMPUTERMUZIEK

Magali


Theo; Moet je hier nou weer een andere account voor aanmaken ?

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:35

Citaat:
Theo; Moet je hier nou weer een andere account voor aanmaken ?


Het is niet mijn gewoonte om andere accounts aan te maken, hierover heb ik al vaker opmerkingen gemaakt. Wel zitten, gelukkig, mijn klanten op één lijn, aangaande computermuziek, want een synthesizer is niets anders dan een computer. Cees en Victor maken gebruik van een synthesizer om hun initieële compositie te maken, en gaan daarna alle computerpiepjes, vervangen door echte instrumenten, en zo hoort het ook. Helaas stoppen te veel mensen na dat synthesizer geknars.
Tijdens clinics en op mijn website heb ik reeds vele voorbeelden gegeven van het verschil tussen een synthesizer en echte instrumenten. Dus oordeel zelf maar.

Omdat Oot vrijwel alle toprijders heeft aangeschreven met een verzoek om met hem te gaan samenwerken, clinics te gaan geven etc.., zullen er best nog wat meer reacties volgen van mensen die even hun gal willen spuwen. Ikzelf, zal nimmer één van mijn klanten belasten door een verzoek aan hen te richten om hun mening op dit forum te geven, maar ik kan ze ook niet tegenhouden.

Theo

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 18:47

Horsedances schreef:


Omdat Oot vrijwel alle toprijders heeft aangeschreven met een verzoek om met hem te gaan samenwerken, clinics te gaan geven etc.., zullen er best nog wat meer reacties volgen van mensen die even hun gal willen spuwen. Ikzelf, zal nimmer één van mijn klanten belasten door een verzoek aan hen te richten om hun mening op dit forum te geven, maar ik kan ze ook niet tegenhouden.

Theo

Huh? Geweldig Theo, Ik heb alle adressen van de top rijders in mijn achterzak en ik mail dagelijks met deze mensen.
Straks kom ik nog bij ze op de koffie joh!

Ik heb van vele mensen leuke reacties gehad en vooral hulp.

Van de Heer Cees Slings krijg ik tenminste prive een mail waarin zeker commentaar is gegeven maar dan wel opbouwend, dus deze mensen weten hoe je iemand moet benaderen die de kür op muziek een boost zou willen geven en bovenal nog veel wil leren.

Als laatste Theo, ik sprak al eerder over respect betreffende jou persoon en de producties laten we dat zo houden.

Ik wist ook niet dat dit uit het onschuldige onderzoekje zou komen.

Gr.
Olaf

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:08

Jeetje wat jammer dat er in dit topic nu een bepaald "sfeertje" komt Schijnheilig , ik vond het juist zo leuk.
Een kur met "echte muziek" versus syntesizer muziek dat verschil snap ik wel, maar moet er ook niet een onderscheid worden gemaakt tussen de (inter)nationaal rijdende ruiters en de amateurs in de basissport?
Ik snap best dat een persoon zijn Olympische kur met "echte muziek" wilt hebben en daar ook een bak met geld voor over heeft, en dat helemaal top wil hebben, maar voor de meeste mensen in de basis sport is dat denk ik gewoon niet weggelegd, en is dat dan niet de reden dat je juist in deze klassen van de sport wat meer "computer muziek" tegenkomt?

Maar de modernere new age achtige muziek ( neem bijv. Enigma en dat soort, waar Edward Gal zijn kur op reed in de Brabanthallen met de hengstenshow dit jaar) dat is toch allemaal syntesizer en computer muziek op heb ik dat mis? Verward

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:53

Ik dacht nog steeds dat het om smaak ging?
Iedereen zijn eigen mening over mooi of niet mooi toch??
Dit wordt nu een vervelende welles/nietes discussie over muziekkeuze
notabene Rolleyes
Laten we elkaars mening respecteren Knipoog

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:09

Citaat:
Een kur met "echte muziek" versus syntesizer muziek dat verschil snap ik wel, maar moet er ook niet een onderscheid worden gemaakt tussen de (inter)nationaal rijdende ruiters en de amateurs in de basissport?
Ik snap best dat een persoon zijn Olympische kur met "echte muziek" wilt hebben en daar ook een bak met geld voor over heeft, en dat helemaal top wil hebben, maar voor de meeste mensen in de basis sport is dat denk ik gewoon niet weggelegd, en is dat dan niet de reden dat je juist in deze klassen van de sport wat meer "computer muziek" tegenkomt?


En daar maak je nu juist de grote denkfout, "echte muziek" hoeft helemaal geen bak met geld te kosten. Marrigje van Baalen en Power & Paint winnen al jaar in jaar uit met een kür van Hfl 250,= (let wel Hfl. en geen Euros). Verder vind ik dat je als basisruiter evenzo de drang moet hebben om het helemaal top voor elkaar te hebben. Maar verder is de keuze natuurlijk aan iedereen zelf, je kunt waarschijnlijk ook trainers vinden voor Euro 10,= per uur.

Vele juryleden die ik ken hebben zelf ook ooit een instrument bespeeld, sommige doen dat zelfs nog steeds, en dit soort mensen zullen (net als ik) dat synthesizergedoe niet echt ambiëren.

En over de muziek van Edward is Volkert Mouritz in Aken zeer duidelijk geweest. Niet dat ik het met hem eens ben, maar het geeft wel aan hoe de juryleden denken. Daarom vraag ik ook altijd aan mijn klanten "ga je voor de punten of wil je je eigen keuze maken"

Theo

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:19

kadans16 schreef:
Ik dacht nog steeds dat het om smaak ging?
Iedereen zijn eigen mening over mooi of niet mooi toch??
Dit wordt nu een vervelende welles/nietes discussie over muziekkeuze
notabene Rolleyes
Laten we elkaars mening respecteren Knipoog


Nee, het is nu een discussie over kwaliteit, niet een welles/nietes over mooi/lelijk. Muziekkwaliteit van küren is vaak belabberd, zelf als mensen er veel geld voor hebben betaald. Een zelfingespeelde kür hoeft daarentegen helemaal niet veel te kosten. Dát wordt hier bedoeld.

De ene synthesizer klinkt nu eenmaal beter dan de andere Knipoog
Omdat de een meer kwaliteit levert....het échtere, warme geluid.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:21

Horsedances, je kan hier lezen dat de meeste wel 200-300 euro over hebben voor een goede kur, als ik je goed begrijp vindt jij dit bedrag te hoog voor een syntesizer muziek kur, je sugereert dat je een echte muziek kur ook voor zo'n bedrag hebt ???

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 23:26

Ik heb ook geen zin in deze sfeer.

Ik denk alleen dat vele mensen niet het verschil weten tussen wat men "echte muziek" noemt en synthersizer muziek.

Theo, ook jij hebt niet een orkest in je achterzak zitten en jij gebruikt net als de rest gewoon midi of samples.

Ik heb wel een compleet orkest in mijn computer, niet nep maar echt!!
Alle instrumenten zijn samples (lees echte opnames) van de diverse instrumenten. Als het nep zou zijn dan heb ik een hoop euro's betaald voor nep geluiden.

Voor gitaren of zang kan ik echte muzikanten gebruiken, ik speel zelf alle drums in via een electronisch drumstel met wederom echte samples van drum kits van echte beroemde drummers. Soms gebruik in zelfs mijn eigen acoestische drumstel en speel de partijen in.

Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken en ik ga al zeker geen modder gooien.
Ik erger me alleen wild aan opmerkingen van Theo dat ik de hele top zou hebben benaderd voor samenwerking. Erger is dan nog de reactie die ik dus niet krijg als ik hem er mee confronteer.

Gezonde concurrentie is niet vies, niet eng maar gezond.
Ik durf het aan.

Ik stop nu met vergelijken en ga verder met de inventarisatie van wat echt belangrijk is, de mensen!

Mijn topic, dus ik hoop weer terug te gaan naar het eerste onderwerp.

gr.
Olaf

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:27

Citaat:
Huh? Geweldig Theo, Ik heb alle adressen van de top rijders in mijn achterzak en ik mail dagelijks met deze mensen.
Straks kom ik nog bij ze op de koffie joh!


Een reactie van één van mijn klanten waar je jouw mail naar toe gestuurd hebt. Ze vroeg mij of ik jou kende en ik heb haar verwezen naar jouw website:

Citaat:
Nou er staan maar 3 dingen op van wat hij gedaan heeft en ik had bijna het idee om te reageren dat als ik een DJ nodig heb ik aan hem zal denken LOL Maar natuurlijk maar niet gedaan. Zo af en toe groeit er ineens weer zo'n bedrijfje uit de grond....maar volgens mij verdwijnen ze ook altijd weer vlot genoeg.


Dit hele onderzoek is slechts gericht op het reklame maken voor je eigen bedrijfje, maar als je alle ins en outs wil weten kun je naar mijn website gaan en het boekje downloaden wat ik samen met Claartje van Andel, Jan Peeters en Stephan Clark heb geschreven.

De andere zaken die je graag in kaart wil brengen, zijn niet in kaart te brengen om dat elke ruiter en amazone hun eigen aanpak willen. Althans de rode draad die jij zoekt heb ik nog nooit ontdekt.

Theo

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 23:36

Beste Theo,

Ik laat het er bij. Ik ben inderdaad DJ geweest, 2 jaar buitenland dus men kan me huren.

Ik ga niet proberen om je vanuit hier met woorden uit je ivoren toren te blazen, je waait er vanzelf wel een keer uit. (hoge bomen)
Ik ga lekker door met waar ik mee bezig ben en dat is verbeteren en mooie muziek proberen te maken en de rode draad zoeken die jij niet kan vinden.

Olaf

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:56

Horsedances: Heel erg jammer dat je een anonieme onbetrouwbare bron moet quoten om je bijdrage te leveren hier. Erg onder de gordel .....
Het lijkt er op dat je bang bent van enige vorm van concurrentie ?

Theo het is net als met alles in het leven: er is een tijd van komen en een tijd van gaan .......
Vergeet niet het publiek wordt jonger, juryleden worden ook jonger en de küren veranderen dus ook net als de kürmakers ......

Een goede Kürmaker moet zelf niet op de voorgrond treden zoals vaak bij jou het geval is maar slechts een adviserende rol spelen.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:00

Waaah, het lijkt hier wel de sfeer op een gemiddelde dressuurwedstrijd daar gunnen ze elkaar ook al geen blik waardig Haha!

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:10

Ach en het ergste is nog dat de muziek echt niet op de eerste plaats komt in een Kür, krijg eigenlijk vaak de indruk dat de jury het artistieke gedeelte punt naar het technische gedeelte.

Al die ophef voor niks Ach gut Haha!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:13

wie haalde Theo erbij? Juist ik dus...
volgens mij wil hij helemaal niet op de voorgrond treden.
De sfeer in dit topic heb jij opgeroepen Magique, door over schaduwacounts te beginnen.
Volgens mij wordt hier gewoon inhoudelijk gereageerd en is iedereen bang voor kritiek, want het is wel duidelijk dat oot-producties zichzelf probeert te promoten. Ik heb al eerder in deze discussie aangegeven, dat de samples die oot123 gebruikt nou niet bepaald 'warm' en 'echt' klinken.

waarom vatten mensen zaken altijd persoonlijk op?

Theo is een van die mensen die al jaren de kür promoot en dat NIET uit eigen belang doet. Olaf komt duidelijk net om de hoek kijken. Niet verkeerd om dan dit topic te openen, maar dan krijg je natuurlijk ook kritische reacties van mensen die hier al jaren mee bezig zijn. En het topic viel ook na enkele reacties al stil, omdat die rode draad niet echt te vinden blijkt te zijn. Omdat muziek/emoties heel persoonlijk zijn.

Over een punt zijn we het wel allemaal eens: je kunt blijven praten over de kür op muziek en het krijgt nooit genoeg aandacht.

de échte kürmakers gaan voor kwaliteit! en niet voor de massa.

Nee, Theo betaald mij niet voor dit soort reacties, dit doe ik puur uit mezelf. en ik ben ook geen schaduwaccount van Theo en hij weet ook mijn wachtwoord niet

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:15

Magique schreef:
Ach en het ergste is nog dat de muziek echt niet op de eerste plaats komt in een Kür, krijg eigenlijk vaak de indruk dat de jury het artistieke gedeelte punt naar het technische gedeelte.

Al die ophef voor niks Ach gut Haha!


Ja klopt OK dan! had ik een paar pagina's terug ook al geschreven, mijn ervaring als schrijver bij de kur was dat ze zo bezig met het tellen (van wissels bijv.) en beoordelen van de oefeningen dat de muziek al snel goed wordt gevonden, zolang het ritmisch goed is en niet storend is ( geen heavy metal) waren de laatste punten (muziek) nagenoeg bij iedereen hetzelfde, terwijl het cijfer voor de cheografie wel vaak verschilde