eigenwijze mensen tijdens wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friespaardje

Berichten: 28
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: friesland

eigenwijze mensen tijdens wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 13:14

ik word zo ziek van die stomme eigenwijz trutten op wedstrijden Boos! dan ben je lekker aan het inrijden komt er net zoon stomme trut aan die denkt dat ze alles is en dan gewoon de hele tijd de hoefslag neemt terwijl er een regel is van elkaar de linker hand kunnen geven en dan komt ze langs je en slaat mijn paard op zijn kont nou ik was zo boos heh Stoom uit je oren dus toen even later kwam ze weer langs me en toen sloeg ik haar met mij zweep (niet het paard hoor dat zou ik zielig vinden ben niet zo als haar) ik deed net of het perongeluk ging en boos dat ze was op mij nou ik laat mijn paard niet slaan door een ander terwijl hij niks gedaan had ohh...wat erger ik me aan die stomme eigenwijse trutten Boos! Stoom uit je oren

sorry hoor moest er even uit!



[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:54

Ja , je hebt van die mensen he!!!!!! . Gewoon niks van aantrekken en lekker door blijven rijden , . En mischien kan je haar eraan herinneren dat er een regel is van hoe elkaar passeren door te praten . Maar je moet altijd de eer aan je zelf houden en zulke types negeren , het zou allemaal ten koste van je proefje kunnen gaan , en dat is het niet waard toch?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:00

Ehhhhh ja? Verward Vaag verhaal. Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt. Dat iemand anders tijdens het losrijden mijn paard gaat zitten betasten. Heb je er toen niet gelijk wat van gezegd? Ik zou heel kwaad zijn als ze eraan zouden komen. Maarja, bij mij is het nog nooit gebeurd Wel vreemd verhaal eigenlijk. Waarom zou ze dat doen? Tis ook niet zo netjes om dan 'per ongeluk' ruiter of paard te slaan met je zweepje. Ben je net zo bezig als de andere eigenlijk.

En tja, het is gebruikelijk om elkaar op de linkerhand voorrang te geven. Maar als er net een oefening zoals schouderbinnenwaarts/travers ingezet wordt, is het heel irritant als je dan gelijk weer van de hoefslag afmoet omdat iemand eraan komt. Gebruikelijk is dan ook om ruiters in deze oefeningen voorrang te geven.

En anders heb ik als tip; laat je niet van de hoefslag af rijden! Als er geen oefening ingezet wordt op de hoefslag door een andere ruiter, en als je op de goede hand rijdt, gewoon lekker doorrijden. Misschien ben je te onzeker en ga je automatisch bij voorbaat al van de hoefslag af als iemand eraan komt. Lekker doorrijden! Jij hebt net veel recht op dat plekje op de hoefslag als iemand anders.
Wat misschien ook handig is, is om op binnenhoefslag te rijden

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:39

Dit wordt inderdaad heel vervelend als je net als ik een paard hebt wat bij elk tegemoetkomend paard al wegspringt.
Vooralsnog heb ik dit op weten te lossen door ergens anders los te gaan rijden, maar met de winterperiode voor de deur.... zie ik het lijk al drijven.
Waar ik me nog meer aan kan ergeren zijn de mensen die altijd het alleenrecht lijken te hebben op de rechte lijnen, of je nu zelf op de binnenhoefslag rijd of ergens anders, ze rijden gewoon stug door en ik ben altijd degene die maar uit moet wijken.... (ga je weer met zo'n paard wat er ook nog eens bang voor is).
Eigenlijk zou je moeten zeggen dat hier de ringmeester (en vaak ook toezichthouder in de losrijdbak) hier een oogje in het zeil kan houden.
en uiteraard gewoon vragen of ze de regels wel kent...

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:29

Om vervolgens een giga grote mond te krijgen van die persoon die vind dat ze daar mag rijden. Tja een beetje begrip kun je vaak niet krijgen, omdat ZIJ op een paard rijden wat NIET bang is, probeer er binnen de dressuurklucht maar eens begrip voor te krijgen, kun je een antwoord verwachten van : Dan moet je maar thuisblijven ??! of zoiets dergelijks. Nee ook voor een ringmeester is het onbegonnen werk. Waarschijnlijk kweek je er alleen nog maar meer onwil mee, omdat ze dan denken dat je wordt voorgetrokken. Als je paard er aan wend mooi, zo niet jammer ! Zorg ervoor dat je er niet afvalt en probeer de stugge rechtlijn rijders maar een beetje te ontwijken, ook zij treffen een keer een paard die dat doet...........dus Schijnheilig

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:55

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat iemand op de binnenhoefslag ging rijden met haar zweep in de buitenhand Verward en dan zo op de binnenhoefslag rijden dat je er net tussendoor kan om vervolgens een tik met de zweep te krijgen...Ik dacht slim te zijn en veranderde van hand, en dat deed zij toen ook en ze pakte haar zweep niet over tja na 3 keer heb ik maar even wat van gezegd want Mike durfde er echt niet meer langs. En dan krijg je een grote mond.........waarop ik wijselijk niet op reageerde. Het kan zijn dat mensen dit uit stress doen, maar ik vindt het behoorlijk onbeschoft. Ik kan er ook niets aan doen als het even niet gaat toch?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:16

Daar ben je mooi klaar mee, met zulke asociale mensen.
Heb je het niet gemeld bij het wedstrijd secretariaat?
Je kan idd, het beste helemaal niet reageren (hoe moeilijk dat ook is) maar daar heb je ze het meeste mee, gewoon doen alsof je hartstikke gek bent!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:19

Nee, ik heb het niet gemeld bij het secretariaat, ik weet ook niet of dat zin heeft. Ik heb haar er gewoon uitgereden Schijnheilig

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:33

ag ja, 1 en al kapsones,

Ik reed een tijd terug een pony van mijn vriendin, omdat ik hem mocht uitbrengen op een bestgaande pony wedtsirjd, reden ook van die trienen tussen,d ie dachten dat ze wle even vlak voor je er langs konden

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:20

Het enige wat ik me nog kan bedenken is vragen of je vooraan of juist helemaal achteraan in je ring mag starten omdat er dan minder mensen zijn die in de losrijbak aan het rijden zijn. Het is alleen wel minder leuk zo om te rijden. Hopelijk wordt ik zelf nooit zo! (en anders mag er rustig iets van gezegd worden Haha! )

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:16

lieke2 schreef:
Hopelijk wordt ik zelf nooit zo! (en anders mag er rustig iets van gezegd worden Haha! )


DAT heb je natuurlijk zelf in de hand lieke2 ! Maar vaak zijn het de types van kijk ik KRIJG toch al alles (paard, spullen, mijn zin)..... dus dan willen ze op een wedstrijd ook hun zin doordrijven snap je ?? Verward En ze vergeten dan gemakshalve even dat ze niet THUIS zijn maar op een wedstrijd en zijn er zo aan gewend dat iedereen naar hun pijpen danst. Eigenlijk zijn ze best zielig. Schijnheilig
Nou weet ik natuurlijk niet hoe jij PRECIES bent , maar als JIJ gewoon jezelf blijft en je in principe NIETS aantrekt van die tuthola's, hoef je toch ook niet NET ALS die types te worden.??? Verward Kijk ze moeten het nou ook weer niet te bont maken, want dan MOET er iets aan gedaan worden. Dat zal in veel gevallen ook best wel gebeuren denk ik, want dan zijn er vast meerdere mensen die zich er aan ergeren denk je niet ? Knipoog Haha!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:58

Over het algemeen houd ik altijd overdreven veel rekening met een ander..... (ook thuis in de bak), maar dat vind ik handiger omdat ik dan zelf bepaal hoe en waar ik rijd, ipv het te laten afhangen van of dat andere mensen wel of juist niet op een ander letten. Ik vind het wel typerend dat vaak de mensen die al wat hoger gereden hebben, juist weer onderaan beginnen met een air van hier ben ik en ik zal eens even rijden waar ik wil.
Maarre, als ik wel zo zou rijden en het zelf minder snel in de gaten hebben, dat bedoelde ik met zeg het gerust.
Ik zal wel altijd de eer aan mezelf houden en niet stiekum gaan slaan ofzo Bloos! , dat zou ik zelf ook niet op prijs stellen. Misschien scheelt het als je wat meer wedstrijdruiters kent, dan zeg je dat ook makkelijker (ben net weer begonnen, dus ken de meeste nog niet uit onze kring).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:08

zijn gewoon varkens zulke mensen groot gelijk dta je haar mepte.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:19

LIEKE2 dan ben jij dus een combinatie die voorheen hoger gereden heeft die fatsoenlijk met een jong paard weer overneiuw begint in een lagere klasse. OK dan!
Om dan toch zo bescheiden te zijn en blijven, daar kan menig dressuurruiter/amazone een voorbeeld aan nemen. Knipoog

Tja en het zijn in veel gevallen NIET degene die door hard werken wat hoger zijn gekomen die zo vervelend doen, maar juist die tuthola's die niet zoveel moeite moeten doen om op een bepaalde hoogte te komen en alles zomaar aangereikt krijgen. Die hebben het thuis ook voor het zeggen en kunnen alles maken en breken en op een wedstrijd dus ook dan. (denken ze Verward Verward ) Alleen moeten ze dan een grote mond opzetten en een air hebben waar je akelig van wordt, om zich nog een beetje een houding aan te meten. Tja je moet wat als blijkt dat je nou ook weer niet zo bijzonder rijden kunt..... Schijnheilig

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:56

Gister op wedstrijd had ik het ook, reed met nog een ander meisje in de Z1 en de rest was paarden. Ik zat op de linker hand in galop, stapt daar zo'n mens op der paard met lange teugel op de hoefslag... Ik bleef maar doorrijden want dacht dat ze wel aan de kant zou gaan maar nee hoor, nja volgende rondje had ik het maar gevraagd omdat je hoort te stappen op de binnenhoefslag en krijg je de opmerking verwende ponymuts Verward nja moest er wel om lachen hoor maar vind het idd ook erg irritant van die mensen... en dat ze je paard gaan slaan vind vind ik toch wel erg ver gaan

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:07

pieternel schreef:
LIEKE2 dan ben jij dus een combinatie die voorheen hoger gereden heeft die fatsoenlijk met een jong paard weer overneiuw begint in een lagere klasse. OK dan!
Om dan toch zo bescheiden te zijn en blijven, daar kan menig dressuurruiter/amazone een voorbeeld aan nemen. Knipoog



Helaas heb ik nooit de kans gehad om wat hoger te rijden, maar de B ken ik intussen wel Haha! , maar ik bepaal wel liever zelf waar te rijden, maar ja, als het echt te druk is, dan schiet dat ook niet echt op.
Ik ben het wel met je eens dat het vaak de 'verwende' mensen zijn, die zo rijden. Misschien ligt het ook wel aan het feit dat veel mensen niet goed voor zich uit kunnen kijken en dus niet kunnen anticiperen op wat er gebeurd voor hen.
xxLisaxx, ging ze daarna wel op de binnenhoefslag stappen of niet? dan mag ze jou wel een ponymuts noemen,, je hebt het ze wel gezegd! OK dan! , dan heeft ze toch nog iets geleerd.
Is het ook niet zo dat de meeste mensen niet goed op de hoogte zijn van de rijbaanregels?

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:27

lieke2"]
Helaas heb ik nooit de kans gehad om wat hoger te rijden, maar de B ken ik intussen wel
[/quote]

O sorry ik dacht dat uit je verhaaltje op te maken, maar dan nog...... Ik heb toch respect voor je bescheidenheid hoor (gelukkig geen verwend mens waarschijnlijk ???? grapje)

[quote="lieke2 schreef:
Is het ook niet zo dat de meeste mensen niet goed op de hoogte zijn van de rijbaanregels?


En dat er veel ruiters/amazones NIET op de hoogte zijn van de rijbaanregels, dat is ZEKER waar ! Of ze hebben ze nooit hoeven leren (verwend, hadden altijd al voorrang Boos! Verward ) Of ze vinden dat ZIJ die regels niet hoeven toe te passen, omdat ze die en die zijn of............. Ze weten inderdaad NIET PRECIES hoe het zit met die regels. Schijnheilig Knipoog Knipoog

nicoleV
Berichten: 1189
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:48

dat ken ik ook meid. Vooral als ik wat meer naar het noorden op wedstrijden ga daar is het echt erg.

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:26

Wat raar zeg.Ik zou echt uitflippen als iemand opzettelijk mijn paard tikt.
Ze verpest jou losrijden.Maar wel raar hoor dat ze zoiets doet Verward