Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:13

Dus je mag in de B t/m M2 niet meer met hoedje rijden? Belachelijk!
Ik vind het een goed initiatief dat ze een veiligheids helm verplichten, die oudere caps stelden ook weinig meer voor. Met dat betreft ben ik het met ze eens! Maar ik ben ook van mening dat je zelf mag beslissen wanneer je met de veiligheids helm rijdt, of met een hoedje.
Vroegah was het per vereniging verschillend....Ik zat bijvoorbeeld bij de NBVR waar je al vanaf de B met een hoedje mocht rijden. Bij andere verenigingen zoals de KNF mocht je pas vanaf de Z met hoedje rijden. Goed ieder zijn ding. Maar ik vind het belachelijk dat het nu verboden wordt (als dat dan zo is) om in de B t/m M2 met hoedje te rijden. Waarom denk je dat die dingen zo duur zijn? Het is echt niet gewoon maar een 'hoedje', er zit ook een berschermende laag in. Ja een veiligheids helm is natuurlijk nóg veiliger, maar dat is de keuze die je als ruiter dan maakt lijkt me. Ik ben het er daarom niet mee eens als ze het starten met hoedje in de B t/m M2 gaan verbieden. Daar komt dan nog bij dat ik een hoedje veel mooier vind staan dan een cap of veiligheids helm. Maar dat is persoonlijk (maar ik denk dat veel andere mensen het met mij eens zijn).

Kortom: veiligheids helm= toppie. Maar ik vind het niet fijn dat ze mij gaan vertellen wanneer ik met een hoedje op mag starten!


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:53

Misser schreef:
Valar; zou beetje raar zijn als een oude cap wel verboden wordt en een hoedje niet...


Ja maar dat hoedje wordt niet verboden in de Z. Een beetje scheef, vindt je niet? >;)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:05

Ik vind het gewoon een kl*te regel. Ben het er totaal niet mee eens. Maarja, wat kan je er tegen doen? Echt weer een typisch voorbeeld van mensen die beslissingen maken over het doen en laten in de 'paarden' wereld, die er totaal geen verstand van hebben, of er niets van willen weten. Ik wil met deze uitspraken geen mensen voor het hoofd stoten, maar ik ben er echt een beetje boos over.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:53

Blackje schreef:
tja ik vind het ook eigenverantwoording.. Maar aan de andere kant wel goed dat het verplicht is, je voorkomt er een hoop narigheid mee!


Hmm nou ik weet het niet hoor. Ik hoor nou niet echt 'vaak' erge verhalen van ruiters/paarden die op wedstrijden er af zijn gevallen. Er gebeuren wel veel ongelukken, maar dan vaker op het 'thuisfront'. Het heeft toch totaal geen zin als de ruiters/amazones thuis niet met hoofdbescherming op rijden? Ik vind die regel echt scheef. Wèèèèèèhhhh, nou daar gaat mijn hoedje dus. Heb ik jaren mee gereden, kan ik er nu niet meer mee rijden omdat ik weer in de B ga starten. Bah Boos!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:47

Lielle schreef:
jihaa! terug naar de goede oude tijd dat je een hoedje gewoon moest verdienen Tong uitsteken


Vind ik onzin Bloos

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:51

Lielle schreef:
oud NBVR zeker Tong uitsteken


Jaaaaaaaaaaaaaa Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:55

Bealy schreef:
VValar, op studentenwedstrijden zal je wel moeten, al een tijdje verplicht Tong uitsteken
Verder vind ik het een prima regeling, een hoedje 'hoort' ook een beetje bij het Z vind ik... (jaja, oud KNF Tong uitsteken)


Jep dat had ik al gehoord. Maarja, dat is toch anders Tong uitsteken

Los van de 'veiligheid', ik vind een hoedje gewoon veel mooier staan. Het maakt het beeld 'af', begrijp je wat ik bedoel?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:08

Lielle schreef:
jawel, maar dat plaatje moet je gewoon verdienen Extreme duivel (Oud NKB-er)


In welke klasse je ook rijdt, dat plaatje is altijd mooi als je je paard goed voor elkaar hebt en je in harmonie rijdt met je paard. Elke stap van de africhting is mooi, vanaf het begin (Bijv B) tot en met de Grand Prix, zoland het maar goed uitgevoerd wordt en beleerd wordt op een vriendelijke manier. Ik vind dat je er als ruiter eigenlijk zelf voor mag kiezen wanneer je met hoedje rijdt of toch voor de cap gaat. Het heeft jarenlang ook zo gemogen en kan het eerlijk gezegd niet zo goed hebben dat er bovenaf dit nu voor je bepaald wordt.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:19

Ienemienie schreef:
Vind het geen leuke regel maar helaas zal er toch aan moeten geloven om als Calimero op wedstijd te gaan. 1 voordeel, mijn medebokkers en rijders zijn ook allemaal Calimero's!!!!


Nou lekker dan weer Tong uitsteken

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:23

Lielle schreef:
VValar, ik snap echt wel wat je bedoelt. Alleen kom ik dus uit de regio's waar het pas mocht in het Z, en vandaar mijn reactie. Maar verder ben ik het best met je eens


Ik snap jou nu ook Lachen Tja, bij ons (NH) was het nooit een probleem waarmee je reed. Maar het is ook maar net wat je gewent bent Lachen


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:37

Jaaaaa dat lijkt me een heel goed idee! Ik sta in ieder geval achter je Lachen

En Marliesje; met springen vind ik zo'n veiligheids helm toch echt wel mooi. Maar met dressuur vind ik het geen pan Bloos

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:39

CGJ12 schreef:
En als jury let ik helemaal niet op die dingen..........
Dus als iemand PER ONGELUK zonder veiligheidshelm binnenkomt, dan ZIE ik dat toch gewoon niet???? Haha!:D:D


Haha that's the spirit CGJ12! Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:50

CGJ12 schreef:
Dat gekloot altijd met die wedstrijd-organisaties die je verplichten om los te rijden met cap / hoed.
Uit noodzaak ben ik nu wel verplicht om mijn paarden thuis een half uur in te rijden voor ik afreis.
Sufkutten.... >;)
Die hoeven mij niet meer te vragen om te jureren.


Hmmm dit snap ik even niet. Hoezo moet je dan eerst je paarden thuis losrijden? Vind je het zó vervelend om met hoofddeksel op te rijden? LachenTijdens je proef heb je toch ook een hoedje (of cap/veiligheids helm, ewwwww Scheve mond ) op? Dus waarom niet met losrijden?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:01

Zo ik ga me ook maar weer eens met de discussie bemoeien Lachen Ben een dagje weggewees en ik zie dat er weer flink wat bijgeschreven is. Ik ben nog steeds van mening dat een cap/v.helm afschhhhuuuuuuuwelijk staat. Hoedje is mooi! Lachen

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:57

IRH = ? Ja, ben niet zo into caps Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:19

Venetia schreef:
HA! Gelukkig is de tijd weer aangebroken dat een hoedje verdiend moet worden! Ik vind het dus echt geen gezicht als een B-ruiter met een jong paard met een hoedje op verschijnt.
(oud NKB-er. Wanroij rules!)


Hey! Mond houden jij!! Knipoog

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:02

Ik ben het echt helemaal met je eens Fabienne *LOL* Dressuur gaat om het plaatje, dat weten we allemaal. En het plaatje wordt er niet beter op als je zo'n brok ellende op je hoofd draagt.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:37

Het is in april; wanneer het nieuwe buitenseizoen weer begint. Helaas helaas.
Wanneer die nieuwe hoedjes gecombineerd met veiligheidshelm op de markt komen, ben ik de eerste die er eentje koopt. Als het er ten minste ook echt uitziet als een hoedje, niet als een cap die in het verre verleden misschien ooit iets weghad van een hoedje. Ze zullen er (iig in Nederland) denk ik een gat in de markt mee slaan!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:58

Een veiligheids helm is iets anders dan een ouderwetse cap hoor Knipoog Dat is er zo eentje waarmee je helemaal ingesnoerd zit, dus veilig is het wel. In tegenstelling tot de gewone caps die, wanneer je van je paard afdonderd, al eerder op de grond liggen dan jijzelf.
Dat verhaal in paard & sport vond ik ook weer nergens over gaan. Ja ze kunnen ook moeilijk een wat negatiever verhaal erin zetten, maar die vrouw was idd erg hypocriet.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:44

Zep schreef:
Hengsten mag je alleen aan de hand meenemen als je een helm op hebt. De voorbrengers tijdens de HK hebben dus ook een helm op.


Whahahaahaa. Sorry hoor. Ik lig hier even helemaal dubbel. Stelletje *.........* Alsof een hengst tijdens het lopen een hoef op je hoofd plant. Sorry hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers