NK dameszadel in Leusden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

NK dameszadel in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 22:19

Zondag 19 september heb ik met mijn paard meegereden bij het NK dameszadel. Ging niet echt super, maar was wel leuk. Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het was jammer dat er geen poedelprijs was, die had ik vast gewonnen...

www.creawork.nl Creatieve workshops



Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 22:34

Nederlandse Kampioenschappen. Helaas rijd ik maar zo'n 2 keer per jaar in dameszadel, omdat ik zelf niet zo'n zadel heb. K heb nu ook enorm veel spierpijn, maar dat is het wel waard.

www.creawork.nl Creatieve workshops

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 16:44

Best rijdende amazone, kostuumklasse met muziek en gewoon een dressuurproefje. Bij best rijdende amazone moet je met een aantal andere amazones in de baan en word je idividueel beoordeeld op je rijden in stap draf en galop. (dus net iets als bestgaand, alleen wordt nu niet het paard, maar alleen de amazone beoordeeld). Bij de kostuumklasse rijd je een kur op mziek in gepaste kledij. Is heel erg mooi om te zien.

www.creawork.nl Creatieve workshops

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:24

jezelf masseren is een beetje lastig....
Dankjewel voor het complimentje, het is ook een heel leuk paard. Op dit moment ben ik met een 3 jarige bezig om deze te beleren. Deze kan nog niet onder het dameszadel. Daar moeten ze eigenlijk wat ouder voor zijn (afgezien dat deze nog niet klaar is met beleren) Vanaf een jaar of 5 kun je een paard wat intensiever voor het dameszadel inzetten. Achteraf had ik beter met het paardje waar ik begin dit jaar mee reed naar Leusden kunnen gaan, maar zij wordt niet meer zoveel gebruikt, vandaar dat ik mijn eigen paard heb meegenomen. Volgend jaar is dat vast anders, hoewel mijn eigen paard qua uiterlijk een geschikt damespaard is (maar niet qua karakter, helaas), dus dan neem ik vast een friesje mee (iets relaxter)

www.creawork.nl Creatieve workshops

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:29

pieternel schreef:
GAAAAF wat origineel, wist helemaal niet dat ze al zoveel wedstrijden daarin organiseren. Zijn er eigenlijk dan ook demonstraties van dat dameszadel rijden. In welke klasses wordt er op zo'n NK dan dressuur gereden in alle klasses of alleen een B proef ? Heb je ook uitslagen van wat jij en de anderen hebben gedaan ? En doen er dan veel mee omdat het een NK is bedoel ik ? Veel vragen sorry hoor maar na de foto's gezien te hebben wordt ik toch nieuwsgierig. Supermooi hoor heb je meer foto's Nefertete OK dan!


Je mag gewoon wedstrijden rijden in dameszadel bij de KNHS. Er zijn een aantal dames die dat doen. Foto's kun je zien op de site van ned ver het dameszadel
Zelf reed ik een M2 proef (wat ik ook onder het gewone zadel rijd), maar er was ook nog een Z combinatie, Maar de meeste mensen rijden B.
Weet niet of de uitslagen op de site komen te staan, ik heb ze zelf niet.

www.creawork.nl Creatieve workshops

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 18:22

Nadiene, jouw paard is idd druk, dat kon ik wel zien, knap dat je dan toch zo goed controle hebt. Oefen je veel en rijd je ook gewone wedstrijden in dameszadel?

Mijn paard is erg lui (qua dressuurwerk dan) en doet liever vervelend (of weglopen of staken) als hij de kans krijgt. De eerste keer met dameszadel ging nog het beste. Toen was ie het nog niet gewend en had hij het nog niet zo door dat ik minder controle had. Ik mis echt vooral de beenhulpen, die heeft hij echt nodig. Wanneer ik er weer met een gewoon zadel rijd (en dus met veel meer been er aan kan rijden) dan is er geen vuiltje aan de lucht, maar hij weet gewoon wanneer je minder controle hebt.
Toch is het natuurlijk ook een kwestie van veel oefenen en dat gaat helaas niet zo zonder zadel.

Er zijn heel veel rassen die meedoen, maar het scheelt wel wanneer je een wat rustiger en een werkwilliger paard hebt. Je hebt nu eenmaal wel veel minder controle, omdat je er meer bovenop zit. Is je paard gehoorzaam, dan gaat het wel, is ie dat niet dan is het moeilijker om te rijden in dameszadel. Ik ga echter wel door hoor, ik vind het veel te leuk.

www.creawork.nl Creatieve workshops


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers