Ragne's M1-debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Ragne's M1-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 10:31

Zondag 19 september was het dan eindelijk zo ver, Ragne's debuut in de M1. Na de Regiokampioenschappen in augustus hebben we een maandje doorgetraind op de specifieke M1-oefeningen zoals de schouderbinnenwaarts, de contragalop en de wendingen om de achterhand. En Ragne pakte dat allemaal behoorlijk goed op, dus gisteren was dan uiteindelijk de echte test. Lachen
Het was wel even wennen, om de ring heen rijden, geen zweep en alles doorzitten. Maar de eerste proef ging heerlijk! Ze bleef er mooi doorheen in een contante aanleuning. De eerste middendraf vertrok ze fantastisch en ik lag helemaal in een deuk omdat ik er bijna afstuiterde (voor mijn gevoel dan he) aan het einde van de diagonaal *LOL*. Verder was de eerste wending iets te groot (stapt teveel door) en kwam de eerste middengalop er niet helemaal uit. De contragalop en de schouderbinnenwaarts gingen prima en ik was dan ook supertrots toen ik de ring uit kwam, want ik had de hele proef echt lekker kunnen rijden. Resultaat: 1e met 154 punten! Helemaal niet verkeerd voor de eerste M1-proef! OK dan!
De tweede proef heb ik minstens zo lekker kunnen rijden en kon ik d'r iets actiever laten draven. Helaas ging het aanspringen bij de X even mis want Rag werd verblind door een zonnestraal. Haha, dát had ik nog nooit meegemaakt, maar ze deed ineens d'r hoofd omhoog en toen zaten we in de verkeerde galop! Gelukkig konden we het snel corrigeren en ging de rest van het galopgedeelte heel erg fijn. Ook nu kwam ik weer supertrots de ring uit. Resultaat: 151 punten! Lachen

Ik was sowieso al tevreden met mijn proeven, maar de punten allebei boven de 150 was wel helemaal te gek! Al bijna een winstpunt gereden! Ik heb nu alle vertrouwen in de komende wedstrijden. Helaas hadden we gisteren geen digi mee, maar ik heb wel nog een paar foto's die eerder gemaakt zijn...
Tijdens een andere proef:
Afbeelding
en op concours Agterberg met groom Mick! supergroom!
Afbeelding
Groetjes,
Lot & Ragne & Mick Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:58

Gefeliciteerd hoor! Altijd spannnd, de eerste wedstrijd in een nieuwe klasse

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:06

Ja Lot , ik heb je gezien hoor . TOPPIE

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 14:19

Ja Jo ik heb jou ook gezien hoor. en JIJ ging helemaal toppie!! die L1 komt al echt in zicht hoor en dat in 3 wedstrijden, super hoor!

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:41

het was even spannend, Ragne was het niet helemaal eens in de week voor haar debuut, maar op de wedstrijd liet ze zich weer van haar beste kant zien! Toch knap dat een ex-manege paard in een maandje al die M onderdelen onder de knie krijgt! Het moet alleen nog iets verfijnder worden. Maar ....... ik ben trots op jullie!!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:05

Super dat je tevreden bent met je proeven, ondanks dat je geen winst hebt. Heel veel succes bij de je volgende wedstrijd! Pling

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 17:11

Manon schreef:
Super dat je tevreden bent met je proeven, ondanks dat je geen winst hebt. Heel veel succes bij de je volgende wedstrijd! Pling


Ja het ging gewoon lekker en die punten komen dan vanzelf wel!
zoals Mick al zei was Ragne het er niet de hele week mee eens en als ze dan toch zó loopt als ik wil op het moment dat het erom gaat..dan kan je alleen maar trots zijn toch?
Lovers

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:06

Fijn hoor dat het meteen zo lekker ging. Middendraf kan inderdaad best een beetje stuiteren op zijn tijd. Jammer dat je geen digi bij je had maar dit zijn ook leuke foto's.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:01

Netjes hoor!
Dan hebben ze wel laag gepunt, als je 1e was met 154. Misschien had je bij een andere jury wel een winstpunt gehad!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 22:20

Of je reed als enige in de M1 Knipoog
dat zal ik er voortaan maar bij zeggen *LOL*

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:22

Snik, ik ben ontroerd Huilen Huilen Huilen , zooo knap hihi

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:23

Nee even serieus, voor de eerste keer in de M1 is dat echt supernetjes. Het zou eigenlijk ook te gek wezen als je direct winstpunten haalt, dat zou betekenen dat de jury je klaar vindt voor de volgende klasse!!! Super gedaan Lot, en Ragne natuurlijk ook Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:36

Goed hoor OK dan!

Je mag wel trots op Ragne (en jezelf) zijn want zo'n M proef is niet niets.

Toppie *LOL*

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:05

Gefliciteerd Haha!
SUcces in de M1 en die punten komen er wel Tong uitsteken