Lisa op haar donder gegeven in de ring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Lisa op haar donder gegeven in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:18

Vandaag had ik een wedstrijd in Beekbergen, ik was al een tijdje niet gestart omdat ze steeds heel erg druk en heet is en vooral de galop vaak echt verkl**t.
Ik had deze week thuis nog eens de puntjes op de i gezet en kon gewoon op een rechte lijn links of rechts aanspringen terwijl ze lekker rond en ontspannen bleef.
Vandaag ging dat dus weer heel anders, met inrijden wilde ze nog wel redelijk normaal doen maar in de ring was het met het aangaloperen weer mis Boos!
Steeds kleine galopsprongetjes in de draf en de linkergalop rechts aanspringen en de rechter links aanspringen ondanks juiste stelling en een goede rustige hulp.
Toen ik haar wilde laten overspringen gaf ze direct een boksalvo weg Boos!
Bij de eerste keer gaf ik nog een brul: LISA, DOE NORMAAL!!!! maar de 2e was ik haar zo zat dat ik de teugels in 1 hand heb genomen en haar een paar goede meppen heb verkocht Bloos!
Na de proef heb ik mijn excuus gemaakt bij de jury en haar uitgelegd dat Lisa nogal snel door heeft hoe de zaken in elkaar zitten (in de ring krijg ik geen correctie dus kan ik lopen kl*ten).
Ze had er wel 2x -2 voor afgetrokken (1x voor het roepen en 1x voor het slaan), maar deed er verder gelukkig niet moeilijk over.

In de 2e proef ging dan ook een stuk beter, ze was nog wel druk en heet maar bleef igg in de voorgeschreven gang en galopeerde normaal en in de goede galop aan OK dan!
Punten vielen me nog heel hard mee, voor de 1e proef 144 (was eigenlijk te veel) en voor de 2e 151 (had iets meer mogen zijn).
Hopelijk heeft m'n eigenwijze draakje er wat van geleerd en doet ze volgende week eens een keer normaal Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:20

s
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:21

Wat een tuthola is het ook he Haha!
Ik hoop dat ze de boodschap begrepen heeft, en ook onthoudt voor de volgende wedstrijd

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:06

Idd, als je paard steeds in de proef loopt te klieren, is de enige oplossing op een gegeven moment nog om m gigantisch op zijn donder te geven en ff duidelijk te maken dat ie ook in de ring normaal kan doen! Jammer van de punten, maar volgende x beter!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:11

Idd, kan de jury wel zien dat je aanpakt en dr niet zo maar laat huppelen..
Volgende keer weer beter! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:13

Dit doet me denken aan een opmerking die je vrijdag nog maakte Knipoog

Ik vind het heel goed dat je haar in de ring aangepakt hebt. Gelukkig maakte deze jury er niet zo'n probleem van (hoewel een stemhulp maar -1 is normaal gesproken), sommige juryleden zouden zo'n actie niet erg waarderen.
Jammer dat je geen punten gereden hebt dit weekend maar volgende keer beter.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:25

Ach gut Arm paardje toch, wordt je geslagen door je baasje?


Tong uitsteken

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:24

haha die vind ik eigenlijk nog wel goed Lachen
Had ik wel willen horen.. zo heel hard Liza DOE NORMAAL
haha vind het ook wel wat voor mezelf om dat te doen Tong uitsteken

maar je hebt groot gelijk hoor.. een x moeten ze weten dat ze fout zitten !!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:34

meestal heeft de jury er wel begip voor dat je je paard een keertje aanpakt...hopelijk heeft ze er iets van geleerd!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:02

Well done! Ik kan het me ook helemaal voorstellen. Fijn dat de jury er niet raar over deed... Volgens mij schrok Lisa zich rot, of niet? Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:05

Beter minder punten dan een oaardje dat blijft klooien Haha!
Gelukkig liep ze erna beter OK dan!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:12

Zo en nu weet ze het hopelijk. Gelukkig deed de jury niet moeilijk.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:13

Volgende keer beter!

Hihi, die Lisa... was ze ook beduusd, toen jij haar voor het oog van de toeschouwers zomaar aanpakte? Bloos

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:42

Goed aangepakt hoor.

Is maar de vraag welke jury je hebt. Eiegenaresse van mijn eerste verzorgpaard heeft haar ook een keer flink op haar donder gegeven, toen ze zelfmoordneigingen kreeg en zich tegen de muur begon te gooien en onwijs liep te drammen en te klooien. Ze heeft geen aftrek gekregen, alleen voor de volte die geen volte was. En als commentaar kreeg ze: Goed opgelost.
Paardrijden moet wel veilig blijven en als paarden eenmaal doorkrijgen dat ze in de ring alles mogen doen is het hek van de dam.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:42

Ik heb ooit de fout gemaakt Lodewijk niet zo streng aan te pakken in de ringa sl dat ik thuis deed en toen ik M1 ging starten zonder zweep had ik dus al snel een probl;eem:D ik kreeg 'm gewoonweg niet in galop hij bleef rustig zelde tempo door draven.Dan sta je voor banketstaaf. de 2de proef deed hij het weer en toen heb ik mijn benen zoeind van z'n buik gehad en de prikkers eroverdwars ingestopt dat ik 'm het eerste rondje niet meer uit galop kreeg *LOL*
Hij heeft het nooit meer gedaan en ik was niet eens laatste Tong uitsteken

Orbaldo rijd ik nu dus in de ring net zo als ik thuis doe dat hij niet het idee is dat er verschil is behalve dat ik zo zit te zenuwen.
in de ring krijgt hij ook gewoon een lel als hij 'm thuis zou krijgen

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:27

Dan blijf je nog heel netjes
Op mijn eerste wedstrijd ging ze bij het binnenkomen al lopen kloten dus riep ik heel hard GVD.. de jury kon er wel om lachen maar zelf reed ik de rest van de proef met een rood hoofd

Denise82

Berichten: 666
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:27

Wat jij hebt gedaan is inderdaad goed, maar laatst was ik in Esbeek gaan kijken en een meisje begon haar paard gewoon tegen het hoofd aan te slaan omdat hij niet zo fijn langs de voorlezer liep! Ze pakte twee teugels in haar hand en begon met een vuist op het hoofd te slaan als een gek. Het enige wat de jury toen deed was het meisje bij haar roepen en zeggen dat dat niet de bedoeling was, nou die had ik dus wel mooi gediskwalificeerd! Dat vind ik een heel ander verhaal!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:13

goed zo. slim paard hoor. die van mij is meestal voorbeeldig allen wat sloom, Tong uitsteken