Zucht, zal het er ooit van komen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Zucht, zal het er ooit van komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 10:03

Het is allemaal niet heel dramatisch hoor maar ik baal wel. Zit al 2 maanden te popelen om eindelijk in de afdeling "wedstrijden" te kunnen plaatsen dat we ons debuut gehad hebben.
1e poging kon ik afzeggen vanwege een (niet ernstige) rugklacht
2e poging waren we er helemaal klaar voor.. maar het wedstrijdterrein niet vanwege al die regen.
3e poging, zondag a.s.
krijg ik de startlijst binnen, staan we er niet bij! Dat kon gelukkig nog aangepast worden bij wijze van uitzondering. Kom ik maandag avond op stal: dikke kogel. Dinsdagochtend was dat tot en dik achterbeen geworden, volgens de DA door de mok. Moest met 3 dagen weer dun zijn (ma, di, woe, donderdag dun en weer even rijden Verward )
Gisteravond: 2 dikke achterbenen. Zit nu te wachten op bericht van bijrijdster hoe de stand is, als er geen verbetering in zit, zal ik vanavond maar weer gaan bellen Huilen
Hets is gewoon maar een banketstaaf wedstrijdje, maar ik heb er gewoon zo'n zin in, steeds allemaal mensen geregeld die komen kijken enzo en ik verheug me er al op sinds ik dr heb.
We oefenen anders wel gewoon weer verder Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:12

Dat zal je altijd zien... heb je ergens onwijs zin in, zit alles even tegen Scheve mond
Joh eens zal je wel kunnen starten en waarschijnlijk zal vanaf dan alles rooskleurig gaan Knipoog
Succes en gewoon hard hopen dat die kogel nietmeer dik is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:15

Kop op joh, het zijn slechts kleine tegenslagen. Ik weet hoe graag je aan de slag wilt en het wedstrijdterrein onveilig wilt maken, maar Tallebal is nog een jong paard en er komen nog zoveel wedstrijden voor jullie Ach gut !

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:16

kweethut, er zoveel meer erger, maar evengoed baal ik ervan.
Wanneer gaan we korfballen Haha!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:07

Wedden dat je debuut dan superdesuperdeluxe gaat? Knipoog

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:39

Als het echt mok is kan je misschien de plekjes een keer met tandpasta insmeren. Klinkt raar maar werkt heel goed. ik ben er dan eigenlijk altijd in een week af. Als het paard er neit kreupel aan loopt kan je overigens gewoon doorrijden met mokbenen.

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:47

hmm.. Scheve mond vervellend dat het steeds tegenzit
ik hoop voor je dat je snel weer op wedstrijd kan

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:47

hmm.. Scheve mond vervellend dat het steeds tegenzit
ik hoop voor je dat je snel weer op wedstrijd kan

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:48

oh sorry dat ik hem twee keer heb geplaatst Verward Verward

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:59

oosterhoff schreef:
Als het echt mok is kan je misschien de plekjes een keer met tandpasta insmeren. Klinkt raar maar werkt heel goed. ik ben er dan eigenlijk altijd in een week af. Als het paard er neit kreupel aan loopt kan je overigens gewoon doorrijden met mokbenen.



heb ik 1x gedaan bij vorig paardje, je wil niet weten ho edat ging ontsteken! Huilen

Ben net op stal geweest, vooralsnog zag het er goed uit en zou het zondag zo maar eens door kunnen gaan Clown

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:34

maaktje je het niet schoon dan. Ik heb al vaak goede resultaten gehad met tandpasta. Ik smeer er ook weinig van op. je kan het niet zien zitten. ik spoel eerst de benen af met gewoon water en dan smeer ik er zoveel pasta op dat het het de plekjes heeft geraakt maar dat je het niet ziet. een ertje met pasta op een plekje van 2cm2. Prodent standaard.
maar ik sta open voor ervaringen van andere. hoe behandelde jij dan met tandpasta?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:37

Nou B, Ik sta langs de kant hoor of het nu deze week wordt of een andere keer! Maar volgens mij klonk het hoopvol en zien we je gewoon zondag!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:19

Smeer zelf maar eens tandpasta op een wondje, zal je zien hoe zeer het doet!!!!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 13:25

imker schreef:
Smeer zelf maar eens tandpasta op een wondje, zal je zien hoe zeer het doet!!!!!


heb nu zinkzwavelpasta, vindt ze ook niet echt prettig geloof ik...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:14

imker schreef:
Smeer zelf maar eens tandpasta op een wondje, zal je zien hoe zeer het doet!!!!!



Imker, heb je dat een keer uitgeprobeerd bij jezelf?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:20

Zouden die dikke benen niet van het gras kunnen zijn? Op dit moment is het gras weer vrij 'vet'. Dus misschien dat het van de eiwitten is, dat slaat meestal op de achterbenen.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:46

Vonnie84 schreef:
Zouden die dikke benen niet van het gras kunnen zijn? Op dit moment is het gras weer vrij 'vet'. Dus misschien dat het van de eiwitten is, dat slaat meestal op de achterbenen.



geen idee, maar dan zou ze het toch al veel eerder moeten krijgen, ze staan al bijna 2 weken op dat stukje land...

haha wordt meer een medisch tpoic dan wedstrijden Bloos!

In ieder geval, benen waren vanochtend mooi dun, vanavond ga ik er (sinds een week Bloos ) weer eens opzitten en nog beetje oefenen, morgen les en dan moet het er zondag maar van komen!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:51

Ja, maar het gras groeit echt niet normaal. Eerst een zooi regen, nu een lekker zonnetje erop en nog de ideale temperatuur.
Ik zou even bekijken hoe zijn benen zijn als hij op het gras heeft gestaan en als hij er een dag niet op heeft gestaan.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:22

Vonnie84 schreef:
Ja, maar het gras groeit echt niet normaal. Eerst een zooi regen, nu een lekker zonnetje erop en nog de ideale temperatuur.
Ik zou even bekijken hoe zijn benen zijn als hij op het gras heeft gestaan en als hij er een dag niet op heeft gestaan.


das waar, en helaas is het niet alleen het gras dat groeit, maar ook dr buik! Maar goed, beentjes zijn weer dun, en ze staat nog steeds op het gras, dus de crisis zal wel weer overwonnen zijn, wat het dan ook geweest mag zijn Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:24

Hopenlijk loopt het allemaal los, vast veel succes voor zondag!

teriema schreef:
Imker, heb je dat een keer uitgeprobeerd bij jezelf?

Tandenpoetsen als je een tand door je lip hebt gehad of wanneer je een ingescheurd mondhoekje hebt geeft hetzelfde effect.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:35

Sjuimpje schreef:

Tandenpoetsen als je een tand door je lip hebt gehad of wanneer je een ingescheurd mondhoekje hebt geeft hetzelfde effect.


auwwww! vooral als je die paradontax heb! *LOL*

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:37

Sjuimpje schreef:
Tandenpoetsen als je een tand door je lip hebt gehad of wanneer je een ingescheurd mondhoekje hebt geeft hetzelfde effect.


Echt nog nooit last van gehad, ik zag Imker al voor me met tandpasta op haar been Haha!

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:51

Tja jodium op een wondje is ook geen prettig gevoel maar het is wel het beste als je niet wilt dat het verder ontsteekt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:01

teriema schreef:
Echt nog nooit last van gehad, ik zag Imker al voor me met tandpasta op haar been Haha!


Haha, ik zie het al voor me: mijn benen geschoren en onder de wondjes en ik maar smeren met AquaFresh... nee, op een wondje op je lip of als het gewoon op de huid van je wang blijft zitten, brandt het al als een gek.

En dat ga je dan bij je paard op zijn been smeren? Geheid dat ik van die van mij een knal voor mijn kop zou krijgen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:02

oosterhoff schreef:
Tja jodium op een wondje is ook geen prettig gevoel maar het is wel het beste als je niet wilt dat het verder ontsteekt.


Uhm, ik wil niet veel zeggen, maar daar hebben ze antiseptische zalf voor uitgevonden. Of jodiumspay. Je gaat toch niet met tandpasta aan de gang????