Veel Vragen *Wedstrijden startten* FriesPaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Veel Vragen *Wedstrijden startten* FriesPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:46

Ik rijd nu ongeveer 11 jaar paard. Ben nu 17 jaar en sinds iets meer als een jaar heb ik een friespaard. Hij is al 8 maar voordat wij hem kregen had ie alleen maar voor de koets gelopen en liep 1x in de maand onder het zadel met stang. Toen we hem dus kregen hebben we hem helemaal opnieuw moeten beleren en nu loopt hij aardig in de dressuur alleen de gallop gaat nog niet echt simpel en ingewikkelde dingen als wijken enzo moet hij gewoon nog leren. Nu wil ik volgend jaar met hem startten op wedstrijden proberen of hij er klaar voor is maar ik heb geen ervaring en hij heeft ook geen enkele ervaring dus heb ik een aantal vragen:

1. Waar moet je je aanmelden als je wedstrijden wil gaan rijden?

2. Waar vraag je een startkaart aan en hoe duur is dat?

3. Hoe weet je waar wedstrijden zijn?

4. Moet je perce met dressuurzadel rijden?

5. Moet je met bandages rijden?....owja je ziet vaak mensen die gewoon elke keer als ze in bak ofzow rijden met bandages rijden...is dat niet slecht? Of is het handig om met les te doen of hoe zit dat ik weet neit wat ik ervan moet vinden veel mensen zeggend at het slecht is andere weer dat het goed is graag jullie mening!

Heeft hier misschien iemand ervaring met Fries op gewone wedstrijd want heb gehoord dat friezen vaak bevooroordeeld worden. Ik zou graag ervaringen lezen!
Laatst bijgewerkt door Lisjuh87 op 30-08-04 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:52

Lisjuh87 schreef:
Ik rijd nu ongeveer 11 jaar paard. Ben nu 17 jaar en sinds iets meer als een jaar heb ik een friespaard. Hij is al 8 maar voordat wij hem kregen had ie alleen maar voor de koets gelopen en liep 1x in de maand onder het zadel met stang. Toen we hem dus kregen hebben we hem helemaal opnieuw moeten beleren en nu loopt hij aardig in de dressuur alleen de gallop gaat nog niet echt simpel en ingewikkelde dingen als wijken enzo moet hij gewoon nog leren. Nu wil ik volgend jaar met hem startten op wedstrijden proberen of hij er klaar voor is maar ik heb geen ervaring en hij heeft ook geen enkele ervaring dus heb ik een aantal vragen:

1. Waar moet je je aanmelden als je wedstrijden wil gaan rijden?

2. Waar vraag je een startkaart aan en hoe duur is dat?

3. Hoe weet je waar wedstrijden zijn?

4. Moet je perce met dressuurzadel rijden?

5. Moet je met bandages rijden?....owja je ziet vaak mensen die gewoon elke keer als ze in bak ofzow rijden met bandages rijden...is dat niet slecht? Of is het handig om met les te doen of hoe zit dat ik weet neit wat ik ervan moet vinden veel mensen zeggend at het slecht is andere weer dat het goed is graag jullie mening!

Heeft hier misschien iemand ervaring met Fries op gewone wedstrijd want heb gehoord dat friezen vaak bevooroordeeld worden. Ik zou graag ervaringen lezen!


1: Bij een vereniging

2: Via die vereniging vraag je een startkaart aan...volgens mij was het iets van 35 euro..kan er ook best naast zitten. Moet je eens op www.knhs.nl kijken..daar staat het allemaal wel op.

3: Wedstrijden staan op internet

4: Dressuurzadel is echt niet verplicht..

5: Bandages mag niet eens..

Succes alvast!

Rieta

Berichten: 2231
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: nieuw-roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:06

Als je een mooie fries hebt die echt opvalt en super loopt dan valt het mee. Maar sommige jury's vinden friezen nooit zo goed. Boos! Maar er is ook iemand met een fries kampioen geworden dus het kan wel.

succes! OK dan!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:07

1. Yep, je meld je aan bij een vereniging in de buurt bij jou. Moet je eerst lid van worden

2. De startkaart vraag je aan via je vereniging zoals boven mij als ik gezegd

3. Wedstrijden staan behalve op internet, ook in Paard&Sport. Dat is een tijdschrift die je van de KNHS krijgt als je lid bent.

4. Dressuurzadel is niet verplicht. Mag ook met veelzijdigheidszadel of springzadel rijden als je wilt

5. Bandages mag je wel gebruiken op losrijterrein op een wedtsrijd, maar niet in de proef zelf! Ook geen peesbeschermers, helemaal niks wanneer je de bak in komt rijden! Heeft je paard wel wat om zijn benen, wordt je zelfs gediskwalificeerd! Goed om letten dus.

6. Gewoon goed rijden, dan maakt het niet uit op wat voor een paard je rijdt Knipoog

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 23:13

Bandages zijn dus eigenlijk ook gewoon onnodig met gewoon rijden? Zeker allen handig voor stevigheid in hele zware bak ofzow?