Marathon mannen(met die gek...)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Marathon mannen(met die gek...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 21:09

Ik zat dus de marathon voor mannen te kijken, vanderlei lima(Brazilië) ging echt hardstikke goed. Maar toen kwam die gek die hem gewoon van de weg duwde. Bleek later dat het een één of andere priester was. Die was ook al eerder opgepakt voor een zelfde soort misdaad.
Ik vond het zo banketstaaf voor die vanderlei, werd daardoor een halve minuut opgehouden en was ook helemaal uit zijn ritme natuurlijk. Toch nog een bronzen medaille maar hij had makkelijk goud kunnen hebben, echt stom dat zo'n klote priester de boel een beetje verziekt >;)
Vanderlei lima:
Afbeelding
toen die gek hem opzij duwde:
Afbeelding
Afbeelding
de gek >;)
Afbeelding
zielig Scheve mond

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:18

Inderdaad, ik zag het net ook (ik had hem al zien lopen een hele poos op de 1e plaats en toen in eens kreeg je in beeld wie de winnaar was, een hele andere vent. Echt heel stom wat die man heeft gedaan, hij was echt aan het winnen en het was voor mij wel duidelijk dat het opzet was!!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:24

Wat kan het anders zijn dan opzet Verward . Verschrikkelijk, die man.

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:24

inderdaad, ik zag hem ook. echt zo'n idioot was dat. wat bezielt zo iemand? Rolleyes
maar ik denk toch niet dat die braziliaan gewonnen had, hij was daarvoor ook al heel erg aan het terugzakken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:59

Nah waar slaat dat nou op Verward

Tsjeee dat is toch niet normaal meer?

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:29

wat een triest persoon zeg! wat een gek hoorde op tv dat ie het 4 jaar terug ook eenss een keer gedaan had en dat ie toen in de bak belande. mag van mij nu nog wel een keer.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:48

Ik heb het niet gezien, maar dit is wel diep triest. Nu is die Braziliaan zijn verdiend goud misgelopen door een idioot. Als ik die Braziliaan was zou ik op zo een moment koken van woede, op zo'n schandalige manier verliezen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 12:19

Citaat:
Ierse verstoorder marathon nog vast

Uitgegeven: 30 augustus 2004 11:37

ATHENE - De Ierse man die zondag in de olympische marathon de Braziliaanse bronzen medaillewinnaar Vanderlei De Lima van het parkoers afduwde, zit nog altijd vast in de gevangenis van Athene. Hij wordt maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De man in kwestie is de voormalige Ierse priester Cornelius Horan. Hij zorgde eerder dit jaar voor opschudding door bij de Britse Grand Prix in de Formule 1 het circuit van Silverstone op te lopen. Die actie leverde hem twee maanden celstraf op.


Horan viel tijdens de marathon op het 37-kilometerpunt De Lima aan. De Braziliaan was op dat moment koploper in de wedstrijd. "Ik schrok heel erg. Ik was vooral bang dat hij een mes of ander wapen bij zich had", zei de marathonloper. Toeschouwers langs de kant onzetten De Lima, die overeind krabbelde en zijn weg vervolgde. Hij zou kort daarna worden ingehaald door de latere olympisch kampioen Baldini uit Italië en de Amerikaan Keflezighi.

Dronken

Volgens de politie was Horan dronken en had hij de hele middag in de taverne gezeten. Zij omschreef hem als een geestelijk verwarde man. Vage religieuze teksten die hij op zijn traditionele Griekse uitdossing (groene baret, wit overhemd en rode kilt) had geschreven, wezen al in die richting.

De Lima (35) beweerde na afloop dat de actie hem het goud had gekost. Het Internationaal Olympisch Comité weigerde de Braziliaan eveneens een gouden medaille te geven, maar schonk hem wel de Pierre de Coubertin Medaille, genoemd naar de grondlegger van de moderne Spelen. Die medaille is een beloning voor zijn blijk van 'sportiviteit en olympische waarden'.

Brazilië was het niet eens met die beslissing en diende zondagavond nog een protest in bij het hof van arbitrage (CAS) in Zwitserland, het hoogste rechtsorgaan in de sport.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:11

Ik heb de beelden nu ook op tv gezien. echt erg . Ze zeiden iets over dat de man een jaar cel kreeg. De braziliaan kwam ook aan het woord, ik vond hem ontzettend rustig reageren ondanks de situatie.

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:53

Echt gemeen! En ik zag de uitreiking. Hij was zo blij met zijn bronzen medaille! Hij leek nog bljier te zijn dan die met de goude. Ik vond het zeer onterecht en vind dat hij 1e had moeten zijn.
En die prieser ofzo die ervoor sprong: aanpakken!!
Het moet eigenlijk ook niet mogen. sneu.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 23:13

xKatleentjex schreef:
Ik heb de beelden nu ook op tv gezien. echt erg . Ze zeiden iets over dat de man een jaar cel kreeg. De braziliaan kwam ook aan het woord, ik vond hem ontzettend rustig reageren ondanks de situatie.

Vorige keer heeft ie twee maanden gehad, dat hield dus niet. Hij moet minstens 4 jaar, dan kan ie peking tenminste niet verstoren